Nyt kort agerer mærkeligt

  • Hej Tweaks.
    Fik mit HD Radeon 6870 hjem i dag. Satte det til og installerede driverne, og nu kan jeg ikke finde en opløsning som passer så teksten ikke er sløret, så skærmen sidder ud til alle 4 hjørner eller så alt ikke er kæmpe stort.
    Hvad gør jeg ?
    Mit skærm er en SAMSUNG tv-skærm med 16:9 format og i 20"+ klassen - dog nogle år gammelt og kan kun yde 720p.

  • Har din monitor en "auto-correct" option? Og har du prøvet 1366x768?


    Vær helt sikker på at skærmen kører på de herz den er lavet til (er sikkert 60 hz)


    Du kan også prøve at rode rundt inde i AMD Control Center, jeg sidder dog på min bærbar nu så kan ikke lige selv kigge derinde, men der er også en del options til hvordan skærmbilledet er.


    Ellers må du prøve at geninstallere driveren. Evt fjerne den i fejlsikret tilstand før du installerer den.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Prøv og kør en tur med driversweeper


    Genstart og installer driveren igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej igen.
    Det ser sgu alt sammen lidt mærkeligt ud.
    Kører jo selvfølgelig med HDMI stik eftersom det var hvad formålet med at erhverve mig dette kort, gik ud på.


    I AMD Control Center står den på 720p med 60 hz med en skærmopløsning på 1280x720 (som er den anbefalede.)
    Hvis jeg inde i controlcenteret roder ved skærmopløsningerne, bliver hz sat ned på 29-30 så snart jeg er over 800x600 i opløsning.


    Jeg forstår simpelthen ikke lige hvad der foregår? Er det min skærm der er elendig ?
    Har oven i købet kørt Driver Sweeper - uden held..

  • Har du prøvet med DVI stik? Eller er din skærm med VGA kabel?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Min skærm er VGA- men bruger bare en DVI konverter.
    Men hvorfor skulle det ikke kunne fungere med hdmi ? :)

    Okay, gør jeg også selv ;)


    Jeg ved ikke hvorfor der skulle være noget galt i at benytte sig af HDMI, men det kunne da være interessant at prøve med DVI i stedet :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Okay, gør jeg også selv


    Jeg ved ikke hvorfor der skulle være noget galt i at benytte sig af HDMI, men det kunne da være interessant at prøve med DVI i stedet

    Har prøvet. Men nu er det som om at den slet ikke opfanger det. Har prøvet at hive HDMI stikkene ud i både skærm og pc. Har prøvet at genstarte men den vil stadig kun vise HDMI.



    - Er det min skærm der er elendig? Det er som sagt et gammelt Samsung LCD 26" jeg bruger.

  • Dette har jeg prøvet, desværre uden held. Har endda aktiveret GPU skalering hvilket heller ikke har givet mig noget som helst :/

    Så er jeg løbet tør for ideer. Du har ikke en skærm, eller en ven tæt på med en skærm, som du kan låne? Så kan du se, om det er skærmen der agerer mærkeligt.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg skal lige se hvorvidt mine muligheder foreligger med hensyn til lån af skærm. Det burde ikke være et problem.


    - Men forresten. Nu har jeg problemer med at få HDMI funktionen væk, hvilket vil sige at jeg ikke kan skifte til DVI, da der ikke kommer noget billede frem ?