Umiddelbart MEGET varm CPU - Hjælp søger hurtigst..

  • Hey


    Jeg har smidt min system i et Micro ATX kabinet, men har et kæmpe problem..



    Problem består i varmen på min CPU.. Jeg har en E6750 og er gået direkte i bios ved opstart. Der siger den at min CPU er 87 Grader. Er det ikke voldsomt meget? Hvad kan der være galt? Alle blæsere kører som de skal.. Har sat den alm. køler med som følger med CPU'en som standard.


    Hjæl.. Hvad kan det være`?

  • Du har sikkert ikke fået monteret køleren rigtigt.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • altså hvis du er 100 på du har monteret korrekt så prøv at boote op og lad den stå, fordi den slukker selv hvis den bliver alt for varm (det gør alle nyere cpuer)
    Forresten husket at fjerne filmen under køleren? Det std pasta der følger med til intels box køler sutter for vildt røv, skift det hvis du ikke allerede har gjort det.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    altså hvis du er 100 på du har monteret korrekt så prøv at boote op og lad den stå, fordi den slukker selv hvis den bliver alt for varm (det gør alle nyere cpuer)
    Forresten husket at fjerne filmen under køleren? Det std pasta der følger med til intels box køler sutter for vildt røv, skift det hvis du ikke allerede har gjort det.


    Selvom han har brugt det medfølgende film til cpu'en, ville den aldrig nogensinde nå op på de grader korrekt monteret. Jeg har lige installeret en E6550 med boxkøler og original filmen der sidder under køleren, og den bliver ikke mere end 33-34 grader ca. i idle.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TolaGarf


    Selvom han har brugt det medfølgende film til cpu'en, ville den aldrig nogensinde nå op på de grader korrekt monteret. Jeg har lige installeret en E6550 med boxkøler og original filmen der sidder under køleren, og den bliver ikke mere end 33-34 grader ca. i idle.


    What? Har du monteret den MED den film der sidder på køleren, eller hvordan skal jeg forstå det?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano


    What? Har du monteret den MED den film der sidder på køleren, eller hvordan skal jeg forstå det?


    Det håber jeg ikke 8o

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • I guder hvor kan folk dog misforstå let.. Ja det "kølerpasta" der sidder på box køleren. Vil nu ikke kalde det pasta, ligner mere noget gummi tingest. Men det smelter første gang man tænder for PC'eren og det virker fint hvis man ikke skal overclocke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TolaGarf
    I guder hvor kan folk dog misforstå let.. Ja det "kølerpasta" der sidder på box køleren. Vil nu ikke kalde det pasta, ligner mere noget gummi tingest. Men det smelter første gang man tænder for PC'eren og det virker fint hvis man ikke skal overclocke.


    Jep, især når man ikke udtrykker sig klart og tydeligt.

  • Altså har smurt et lille lag pasta på.. Den er godt fedtet hvis i spørger mig..


    Dvs. jeg kan godt lade den stå? Så slukker den selv? Den kan ikke tage skade af det? Eller?

  • Har du kun aflæst i BIOS? Jeg har nemlig meget svært ved at tro den overhovedet kan blive så varm hvis den ikke er overclocket...


    Hvis ikke du har prøvet det, så aflæs temp med CoreTemp.


    Hvilket bundkort er der tale om? Måske vil en bios opdatering hjælpe, det kunne i hvert fald være et forsøg værd!


    EDIT: Ja, du kan sagtnes lade den stå uden der sker noget! Core 2 Duo cpu'er er meget sejlivet! :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

    Rettet en gang, sidst af SpRoX ().

  • Er ikke nået så langt så jeg har været i Windows endnu..


    Skal lige installere windows osv osv osv.. Men desværre røg strømmen igår (Ikke min skyld hehe) Men strømmen røg på hele gaden - Så nåede ikke videre igår.. Men tror jeg smutter ned og køber en NorthQ blæser Lørdag.. Så ser vi om det ikke kan hjælpe lidt på det..


    Derudover skal jeg også lige have mit GFX til at virke. Af en eller anden årsag stoppede det med at fungere.. Blæseren kører osv, men den sender ikke noget signal til min skærm..


    Prøvede dog lige GFX i et andet bundkort og der virker det.. Så måske der er noget galt med bundkoret i mit MicroATX system..


    Det finder vi ud af imorgen.. Iaften står den på firmabowling :cheers: