Billederne uge 41 & 42 - Efterår

  • Lahnet


    1. > Godt efterårs billede men god fart i vandløbet, men der er lige en ting der genere mine øjne og det er træstuppen der står nederst i venstre side. ;)


    2. > Det kan jeg ikke rigtig vudere, udover at det ikke siger mig det store, men go skarphed. ;)



    Angelus


    1. > Lidt manglene skarphed, og jeg synes billedet vælter en smugle til højre, ellers er billedet godt. ;)


    2. > Rigtig godt billede, lige efter min smag. ;)



    Carlsen


    Alt er bare perfekt i dit billede, alt er placeret super korrekt og snurre lige. :9xo



    |Henrik|


    Venter spændt på om i kan få øje på efteråret - lyset - spejlningen og motivet i mit billede. :D



    MvK


    Du sagde selv at bladet faktisk lå der, men det er lidt af en snapshot billede synes jeg, ellers er det såmen ok. ;)

  • takke for ordene :)
    1'eren er lidt uskarp fordi det er et stort billede som er gjort en del mindre...
    2'eren syntes jeg ikke er mørk nok.. men tak :)


    Kommer lige med en i morgen på arbejdet hehe

  • Lahnet - Er helt vild med de billeder- Elsker vandfald, og synes det er en rigtig god farvesammensætning på billede 2.
    Angelus - Der er da efterår i billederne.. Ellers ved jeg ikke helt hva jeg skal sige ;)
    Carlsen - Ganske pænt billede, men det sætter ikke rigtig tankerne hen på efterår.. Nærmere noget landligt idyl og godt vejr
    |Henrik| - Herligt billede!.. Synes effekten er vildt god, og farverne på hele billedet er da 100% efterår.
    MvK - Ehm.. Som du andre siger, "meget muligt det lå der, men.." Der er da efterår på billedet, det er dog lidt tamt. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Lahnet - Er helt vild med de billeder- Elsker vandfald, og synes det er en rigtig god farvesammensætning på billede 2.
    Angelus - Der er da efterår i billederne.. Ellers ved jeg ikke helt hva jeg skal sige ;)
    Carlsen - Ganske pænt billede, men det sætter ikke rigtig tankerne hen på efterår.. Nærmere noget landligt idyl og godt vejr
    |Henrik| - Herligt billede!.. Synes effekten er vildt god, og farverne på hele billedet er da 100% efterår.
    MvK - Ehm.. Som du andre siger, "meget muligt det lå der, men.." Der er da efterår på billedet, det er dog lidt tamt. :)


    Takker urbananen. ;)


    Lækkert med noget kritik. :9xo

  • Lahnet
    1: Helt ok billede men synets jeg mangler et stærkt fokus punkt. Synd at vandet bliver så gult som det gør :( Måske en lavere vinkel ville have gjort det mere spændende.


    2: Fint skud, det bliver måske lige centreret nok i kompositionen ellers helt ok.


    Angelus
    1: Tipper lidt mod højre og du har en del steder som er meget mørke. Især det helt mørke forrest i billedet er forstyrende. Her mangler igen et eller andet som lige gør det spændende. Hvis du havde noget forgrund havde du fået mere dybde og interesse hvilket nok havde hjulpet.


    2: Tipper rigtig meget til højre det er sådan en vigtig og nem ting at komme uden om. Du har nogle rimelig gode linjer ind i billedet med stien her men igen der mangler stadig et eller andet som gør det rigtig spændende.


    Carlsen
    Godt billede om end effekten er lidt sjov når pol filteret ikke kan dække hele himlen. Lidt mere lys på koen og mere power i den grønne farve havde nok givet lidt mere pop.


    |Henrik|
    Det siger mig sgu ikke så meget :( Syntes sådan nogle blade hører til udendørs og har derfor svært ved at se noget i dette billede, men sådan er vi alle forskellige.


    MvK
    Ideen er fin men der mangler lige det sidste. Alene lidt levels/kontrast ville gøre meget ved dette billede. den metal strop nederst i billedet drille også mine øjne temmelig meget. Hvis du ikke lige ser og får den fjernet på stedet så brug photoshop, det ville ikke tage mange sekunder :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tak til alle som har kommenteret.


    Til WHAT - Vandet er gulligt fordi det er efterår og de svenske skove er kæmpestore. Det er farvestofferne fra de rådne blade som farver vandet.


    Et par kommentarer herfra.


    Angelus - Begge billeder er skæve. Nr. 2 kan jeg eller rigtig godt lide, det er et fint motiv. Jeg tror det var blevet bedre hvis du havde bruge en mindre blænde end f/5 måske f/11 (kræver sikkert stativ).


    Carlsen - Ingen kritik, fint billede dejligt idyllisk dansk motiv. Hvis det var taget på et andet tidspunkt hvor lyset ikke var så skarpt ville det måske løfte billedet.


    |Henrik| - Super ide, klart det mest kreative billede denne gang. Jeg syntes desværre ikke det er helt skarpt. ses især i spidsen af bladet.


    MvK - Det er skarpt. Ellers lidt kedeligt.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G


  • I know, men det er stadig lidt synd :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy