Nabokrig?

  • Hvor langt er det ifølge loven iorden at gå når man snakker "nabokrig..?
    Jeg har sammen med nogle kammerater spillet bold i haven og på et tidspunkt ender den altid i naboens have før eller siden..


    Min nabo har nu taget mine bolde (2 styks so far) De styrter simpelthen ud og tager den med indenfor
    Men dette er ikke det værste de sidder på deres terrasse dagen lang og drikker øl meget let påklædt kan man sige
    Manden render rundt i et par røde g-strengs "bikinitrusser" og damen i noget lignende, det er alt, alt for klamt især når man tænker på jeg har søskende omkring 12 år...
    De sidder med en terrasse der passer så de kan sidde og glo over i vores have (og på vores hus) dagen lang
    Ved godt vi kan anskaffe os en større hæk, men vi klippede den ned umiddelbart inden de flyttede ind (så den kunne blive flot?)


    Håber på i har nogle gode idéer/råd - der må også gerne være nogle drengesteger og lignende - Bare det er inden for lovens rammer...



    PÅ forhånd tak
    Henrik....

  • Tror sq ikke det er helt lovligt at snuppe de bold der.
    Ellers ta du bare billeder af dem og klasker ud på nettet så få sq alle lidt grin ud af det :)) :roller:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • drengestreger som barberskum i postkassen fx tror jeg sgu ikke du kan blive særlig meget straffet for :D har jeg i hvert fald aldrig hørt om, men læste engang en der kastede en håndfuld blomsterfrø over hækken ind til naboen, og et par uger efter havde naboen blomster over hele græsplænen hvilket kan være møgirriterende selvom det sikkert var flot :) .. Men hvad med at gå over til dem og spørge om du må få dine bolde tilbage ellers blive de meldt?

  • En dag mens de ikke er hjemme så bland en omgang round up og gi kun græsplænen det, ikke blomster osv. men kun græsplænen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrikkc
    Men dette er ikke det værste de sidder på deres terrasse dagen lang og drikker øl meget let påklædt kan man sige
    Manden render rundt i et par røde g-strengs "bikinitrusser" og damen i noget lignende, det er alt, alt for klamt især når man tænker på jeg har søskende omkring 12 år...


    De sidder med en terrasse der passer så de kan sidde og glo over i vores have (og på vores hus) dagen lang


    Naboen må ikke glo på jeres hus, men du må gerne glo på dem når de render rundt splitter-bent-hans? Moral er godt, dobbeltmoral er ....

  • Tag jer sammen!


    Hvis naboens unger render og smadrer mine dyre blomster med deres fodbolde hele tiden,
    er jeg også ham, som bliver pænt irriteret.


    Find et andet sted at spille fodbold. Du kan ikke forvente, at naboerne skal finde sig i,
    at du ikke er i stand til, at holde dit legetøj på din egen grund.


    Round up på deres græsplæne. Get real - det er jo hærværk. :roller:

  • Kan godt forstå det er irriterende... men det er deres have de kan gå klædt som de vil... det er jo ikke offentligt område så alle de der love om blufærdighed etc. gælder vel ikke...
    Kan også forstå at de tager boldene hvis de bliver skudt ind i deres have hele tiden...
    Men gå dog ind igen og spørg dem pænt om at få dem tilbage!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand
    Tag en hundelort (eller menneskelort, op til dig) og pak den ind i avispapir, stik ild til det og læg det foran deres dør, ring på klokken og løb alt hvad du kan :finger:


    hehe, ja den er super god!!! Især her om sommeren, så er der stor sanseligheden for at de har barefødder:P


    Mvh Mads :T

  • Synes ikke det er særligt passende at Tweak skal bruges til at give gode råd om hvordan man kan hævne sig på naboen på forskellige onde måder - Så vil vil jeg godt bede jer om at lade vær med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Synes ikke det er særligt passende at Tweak skal bruges til at give gode råd om hvordan man kan hævne sig på naboen på forskellige onde måder - Så vil vil jeg godt bede jer om at lade vær med.


    enig, vil sige går manden sådan klædt og der er mindre åringe til steder :boxed:


    det tegner så ik lige godt i mine øjn...


    er jeg den eneste som har det sådan?



  • Tag dig selv sammen... Hvis man bor i et villakvarter for alle husene har unger, så er chancen for at der kommer en bold over hækken sgu tæt på 100% Han har heller intet skrevet om at boldene ødelægger deres blomster. Har da selv fået skudt et utal af bolde over i vores have, og har da også skudt nogle over til andre, det jo ikke noget man gør med vilje, men et uheld. Vil godt vædde med du også har gjort det. Hvad betyder det at der kommer en bold over i din have? nada.


  • Har I overhovedet prøvet at tale med dem, og bede dem om at dække sig lidt til og om I kan få jeres bolde tilbage?


    Jeg synes personligt det er fjollet at starte på en "nabokrig", hvis problemerne kan løses på en fredelig måde.

  • Ang. jeres hæk som du stiller spørgsmålstegn til, så er det jo helt rigtigt at den vokser sig pænere hvis man klipper den ned. Så hvis en gammel hæk er blevet tyk-stammet med store huller over det hele, så er det bare ned i en halv meters højde eller 40cm.. Og så giv den godt med gødning og vand her i varmen. Så skal det ikke vare længe før den er oppe i en god højde igen.


    -Ang. bolden, så er det altså temmelig irriterende at naboer ikke kan holde dem på deres egen plæne. Det samme med katte... Og hundelorte.
    Og hvis jeg vil sidde med røde trusser på i haven, så sidder jeg med røde trusser i haven :crazyeyes: . Så må dem i HT-bussen som kører forbi en gang i timen lade vær med at kigge.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg har da selv sparket en bold over naboens hegn, og jeg har altid fået den tilbage (nok fordi min nabo var herre sej :D) Men min pointe er at din nabo er en idiot, hvis jeg selv ejede hus og have ville jeg da ikke have noget imod at et par unger smuttede ind i min have for at hente deres bold et par gange om ugen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ang. jeres hæk som du stiller spørgsmålstegn til, så er det jo helt rigtigt at den vokser sig pænere hvis man klipper den ned. Så hvis en gammel hæk er blevet tyk-stammet med store huller over det hele, så er det bare ned i en halv meters højde eller 40cm.. Og så giv den godt med gødning og vand her i varmen. Så skal det ikke vare længe før den er oppe i en god højde igen.


    -Ang. bolden, så er det altså temmelig irriterende at naboer ikke kan holde dem på deres egen plæne. Det samme med katte... Og hundelorte.
    Og hvis jeg vil sidde med røde trusser på i haven, så sidder jeg med røde trusser i haven :crazyeyes: . Så må dem i HT-bussen som kører forbi en gang i timen lade vær med at kigge.


    lol, blir nok lidt svært at styrer sin kat ;)


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrikkc
    Det er også det vi mener, men kan ikke finde det nogen steder..
    Men det er nok ikke helt lovlig at ligge billeder ud på nettet


    Men meget godt bud :)


    Jeg vil da kalde det for tyveri :idea:


    P.S. Det der med billeder er da vist ingen der kan forbyde dig hvis du ellers ha somvittighed til det :pokey:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit