Bedste trådløse router??

  • En kollega skal bruge en router til sit hjemmenetværk, hvad skal han købe..?


    Kravene er som følger:


    Minimum 3 kablede porte


    Trådløs, minimum 802.11g (54Mbit)


    Så stabil som muligt (MEGET vigtigt)


    Så sikker som muligt, uden det kræver en 4 årig uddanelse i IT for at sætte den op


    Skal ikke koste en krig (har ingen ide om hvad de sataner koster)



    :cheers:

  • Linksys WRT54GL

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dB1


    Why? :roller:


    Den er stabil som en i helvede, er nem at sætte op, virker altid :D
    Jeg har selv lige skiftet fra sådan en til en Dlink N-draft, savner den lidt :/

  • Jeg har haft min i ~1½ år, og den har virket perfekt lige siden (derudover, ejer min søster og flere af mine venner den også, ligeledes uden problemer). Det er den klart mest anbefalede router på det her site, trådløs eller ej.


    Mange brugere af den flasher den med 3. parts firmware (f.eks. DD-WRT), hvilket giver den en række funktion som kun meget dyrere routere har.


    Den opfylder samtlige de krav du har opstillet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Den kan moddes med DD-WRT firmware, som giver den rigtig mange muligheder ifht. std. firmwaren.


    Mmm.... Lyder spændende - hvad kan den så, brygge kaffe bare jeg får WLan på min kaffemaskine? :oops:

  • Jeg kunne egentlig også tænke mig at vide hvad det er rent konkret man får ud af 3. parts firmwaren. Jeg har nemlig den router efter anbefalinger herinde fra, men kører med standard firmware, hvilket dog virker uden problemer.
    Spørgsmålet er om jeg gider bøvle med at opdatere firmwaren?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg kunne egentlig også tænke mig at vide hvad det er rent konkret man får ud af 3. parts firmwaren. Jeg har nemlig den router efter anbefalinger herinde fra, men kører med standard firmware, hvilket dog virker uden problemer.
    Spørgsmålet er om jeg gider bøvle med at opdatere firmwaren?


    Anders


    Lige præcist...
    Er der egentlig nogen Tweakere der har moddet den og hvad fik I ud af det??


    :boxed:

  • Jeg kører stock endnu, men det skyldes hvis nærmest dovenskab... :D


    Min kammerats er moddet, han bruger bl.a. QoS til IP-telefoni, Statisk DHCP, Wake-on-Lan og VPN.


    Skal siges, at til almen brug er std. firmware længe fin nok.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg vil så gerne komme med en personlig mening. Jeg har haft denne router, og den kunne så desværre ikke følge med til min 20/20 forbindelse, hvorfor den krævede genstart ca. hver anden uge. Har desuden set et par gange at den ikke er så god til varme (har set flere der havde den på loftet = osse flere genstarter...).


    På plus siden skal nævnes, at mens jeg havde ADSL kørte den 24/7 upåklageligt, og WLAN virker fint, og syns den har rigeligt med indstillinger med stock FW.


    Bare lige en personlig erfaring - dette skal abslut ikke ødelægge helheden !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Jeg vil så gerne komme med en personlig mening. Jeg har haft denne router, og den kunne så desværre ikke følge med til min 20/20 forbindelse, hvorfor den krævede genstart ca. hver anden uge. Har desuden set et par gange at den ikke er så god til varme (har set flere der havde den på loftet = osse flere genstarter...).


    På plus siden skal nævnes, at mens jeg havde ADSL kørte den 24/7 upåklageligt, og WLAN virker fint, og syns den har rigeligt med indstillinger med stock FW.


    Bare lige en personlig erfaring - dette skal abslut ikke ødelægge helheden !


    Super kommentar - det er sådan nogen ting der er enormt vigtigt at vide!
    -jeg kunne nemli godt forestille mig min ven ville sætte den ind i et skab hvor der kan blive rimelig varmt, så nu ved vi vi skal sørge for god luft omkring den


    :clap:

  • Jeg har Kabel edition af denne router. den tændes/slukkes sammen med min "hoved" pc. Den kan ikke tåle bare at stå tændt. så bliver den forvirret. Den er koblet op på boligselskabets net hvor på man har en delt 200Mbit internet forbindelse.

  • har generelt ikke set nogle routere der var glade for varme....havde det været min egen havde jeg nok fixet et blæser mod til den....


    mht firmware giver det mulighed for en masse ting som jeg aldrig har haft brug for..så da jeg havde den model så kørte den også standard...uden problemer overhovedet..har fortrudt at have solgt, den for alle de routere og modems jeg har haft fra diverse isps har godtnok ikke haft samme standard.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200236


    Dem her har jeg installeret 2 af sidste måned. Jeg ved ikke hvordan de har det under ubehagelige forhold eller om 2-3 år, men de er pisse nemme at sætte op, har 2 antenner der gir meget god trådløs dækning, og kan tage cirka alt det kryptering og funktioner jeg har hørt om til 2.5ghz området. (og koster ik ret meget)


    (3Com 3CRWER100-75-ME)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Jeg har stadig min Linksys WRT54GL til at ligge, med den havde jeg prøvet DDWRT firmware, samt Thibor + HyperWRT, men da linjen blev opgraderet til 20/1mbit, kunne den altså ikke længere, specielt over det trådløse, den leverede et fair signal, men selve båndbreden var dårlig, 500kb/s, og jeg har prøvet hvad som helst med den router, inden køb af ny router. RJ45 siden var 100% perfekt, ingen problem.




    Og jeg købte så denne, og jeg har ikke haft problemer siden, den levere 10mbit i en afstand af 100meter, det er imponerende. Hvis min bærbar dog gad understøtte N-standard. På den afstand er dl speed 1100kb/s, og med en bærbar der har N standart 1200-1300kb/s.
    Ganske korrekt, bliver denne router varm, men altså hvad gør ikke det i dag :P


    Men ganske enkelt denne router er mit bedste bud.
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420856