Jeres Drømme Pc!

  • Hvad vil jeres drømme pc være hvis i havde så mange penge i havde lyst til at bruge.


    Grunden til at jeg ikke skriver det i harware er på grund af at det egentlig ikke er så meget harware.


    Min drømme pc:
    PROCESSOR: CORE 2 EXTREME QX6850
    BUNDKORT: EVGA NFORCE 6801 SLI
    GRAFIKKORT: 3 XFX GEFORCE 8800 ULTRA XXX EDITION
    HUKOMMELSE: 2GB CORSAIR DOMINATOR 10000
    HARDDISKE: 4 HITACHI 7K1000
    KØLING: HYBRID SWIFTECH/DANGER DEN WATER KIT
    KABINET: COOLER MASTER COSMOS
    LYDKORT: CREATIVE X-FI XTREMEGAMER FATAL1TY
    SKÆRME: 2 DELL 2707WFP
    OPTISK DREV: LG SUPER MULTI BLUE
    OPTISK DREV: ASUS DRW-1814BLT
    TASTATUR: KEYTRONIC 104-KEY CLASSIC
    MUS: LOGITECH G5 V2
    STRØMFORSYNING: PC POWER AND COOLING SILENCER 750 QUAD
    HØJTALERE: CREATIVE GIGAWORKS S750
    OPERATIVSYSTEM: WINDOWS XP PROFFESIONAL
    OPERATIVSYSTEM: WINDOWS VISTA ULTIMATE


    Hilsen FredeK


  • Jeg synes du skal lave en intel vs. amd tråd i hardware forummet. Den er altid populær. Og min drømme pc vil alligevel aldrig blive totalt high end, fordi jeg vil ærge mig over at bruge så mange penge på hardware, der bliver forældet efter et halvt til et helt år. Så ærlig talt, tror jeg min drømme pc, er et mid/high end system, der bliver opgraderet hvert halve år til hele år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Jeg synes du skal lave en intel vs. amd tråd i hardware forummet. Den er altid populær. Og min drømme pc vil alligevel aldrig blive totalt high end, fordi jeg vil ærge mig over at bruge så mange penge på hardware, der bliver forældet efter et halvt til et helt år. Så ærlig talt, tror jeg min drømme pc, er et mid/high end system, der bliver opgraderet hvert halve år til hele år.


    Man skal da bare opgradere hele tiden så er der intet problem :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Man skal da bare opgradere hele tiden så er der intet problem :)


    Kan man jo ikke kære Svan? Det vil koste en formue. Personligt har Hardware kostet mig ca 25000 kr det sidste år man kan jo blive ved. Så med mindre du kender nogen du kan få grejet gratis af så er det umuligt. :boxed:

  • Hvorfor kun 2GB ram?


    Og det skulle da være SAS harddiske så

    Intel Core i7 930 @ 2.8 GHZ | HD4870 | Asus P6X58D Premium | 3x2048GB DDR3 1333MHZ
    AMD OPTERON 185 @ 2.8GHZ | HD4550 | Asus A8N32-SLI Deluxe | 2x1024GB DDR1 333MHZ

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Kan man jo ikke kære Svan? Det vil koste en formue. Personligt har Hardware kostet mig ca 25000 kr det sidste år man kan jo blive ved. Så med mindre du kender nogen du kan få grejet gratis af så er det umuligt. :boxed:


    Tjo der er jo mennesker der har nok penge, men det var nu mere ment som sjov :D


    Derudover så syntes jeg det er sjovt at han har valgt nogle lidt specielle og til tider forældede dele :))

  • Quote

    Kan man jo ikke kære Svan? Det vil koste en formue. Personligt har Hardware kostet mig ca 25000 kr det sidste år man kan jo blive ved. Så med mindre du kender nogen du kan få grejet gratis af så er det umuligt.


    Kommer vel an på hvordan man prioterer. Hvis man har specielle krav til sin arbejds pc, eller bare har det som sin største hobby er der trods alt mange som finder pengene og vælger at bruge dem på hardware.


    For de penge jeg smider efter min bil, har jeg ihvertfald kunne opgradere en PC et par gange efterhånden :rolleyes:

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Det må være et dual cpu bundkort med 2 stk. quad extreme, 2 stk 8800 ultra, 8 gb ddr3 og kompressor køling til det hele.
    Og så forlænger ledning til alt interface og power/reset så man kan smide maskinen i kælderen. :D

    E6600 @ 3.5 / 8800 GTS 640 / Asus P5K Premium / Antec 900
    Superpi 14.234 / 3D'06 11796

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitman


    Kan man jo ikke kære Svan? Det vil koste en formue. Personligt har Hardware kostet mig ca 25000 kr det sidste år man kan jo blive ved. Så med mindre du kender nogen du kan få grejet gratis af så er det umuligt. :boxed:


    Faktisk er det ret billigt at opgradere hele tiden, sålænge du aldrig tager det dyreste men derimod modellen 1 eller 2 takker lige under hver gang der kommer en ny...og så sælger tingene inden de er ret gamle....har da aldrig haft så moderne udstyr til så lidt penge som da jeg gjorde det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    Faktisk er det ret billigt at opgradere hele tiden, sålænge du aldrig tager det dyreste men derimod modellen 1 eller 2 takker lige under hver gang der kommer en ny...og så sælger tingene inden de er ret gamle....har da aldrig haft så moderne udstyr til så lidt penge som da jeg gjorde det.


    Ofte kan man slippe af sted med at købe et bundkort den ene måned og 3 mdr. efter ny CPU osv. osv. og som Fragman skriver så kan man tit købe modellen lige under og spare en del penge men få nogenlunde samme ydelse, ellers kan man jo altid oc så man har nogenlunde det samme... :)

  • lige nu -
    Et skulltrail system :)


    http://techreport.com/discussions.x/13246


    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_SkullTrail


    med 2-4 x 8800ultrakort(vandkølet)
    8 gb ram -
    en shitload af sas diske med en god controller o.s.v
    og et ønske at XP 32 bit kunne køre med mere end 3 gb ram ;)


    (har 2 x 1 KW Enermax galaxy til at trække det)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Tjo der er jo mennesker der har nok penge, men det var nu mere ment som sjov :D


    Derudover så syntes jeg det er sjovt at han har valgt nogle lidt specielle og til tider forældede dele :))



    Ups :roller:

  • ja mit drømmesystem ser således ud


    Msi p35 platinium
    core 2 Quad Q6600
    vand
    4x512 mb kingston pc6400L5
    250 gb samsung p120
    HD3070 CF
    Sony dvd brænder (kan ikke huske modelnummer)
    850 watts psu evt antec quattro
    coolermaster stacker (det gode gamle i sort)


  • hvorfor msi bundkort?:P