Indlæg af CrunchyFrog

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hvis du tænder for computeren, kører den så, uden at der kommer noget på skærmen? For så er det nok din bios der skal opdateres før lortet spiller.


    Ja, blæsere etc. kører... Mit GFX korts blæser kører på fuld knald. Blæseren ville efter et 1 sekund gå ned i fart normalt.


    Ret svært at opdatere en BIOS når hvis ens CPU ikke er kompatibel...

    Hej


    Min gamle PC gav op for en uge siden(Ingen POST bios, skærmbillede, nada). Istedet for at begynde at fejlsøge og erstatte var det vidst på tide at få noget nyt.


    Så, først købte jeg en det vigtigste:
    Mobo: ASUS P6X58D
    Ram: 3x2GB Kingston KVR1333D3N9K3(Officielt understøttet iflg. Asus til dette board)
    CPU: Core i7 930 2.8 Ghz (Officielt understøttet iflg. Asus til dette board)


    Jeg får desværre ingen POST boot, intet skærmbillede, intet fra PC speakeren igen, nada )jeg har tilkoblet et gammelt kabinet men ikke sikker på dens speaker virker).


    Nåh... Så kan det jo være GFX kortet eller PSU, så jeg køber en ny PSU og et lille PCI express kort til test - Men det virker heller ikke.


    - MemOK lyser konstant, vil ikke genstarte hvis jeg holder den inde.


    - Testet med to strømforsyninger. To GFX kort så jeg tvivler på at det kan det være disse.


    - Er der nogen der ved hvilket version af BIOS der ligger på som standard? Min CPU er først undestøtter af bios version 0402
    http://www.asus.com/product.as…rRaDZ8lo4Ckukj&templete=2


    Så er der nogen der haft samme problem eller har et hint til hvilket komponent der kan være fejlen?

    Lyder godt... Men er der nogen der kan finde hvor man kan købe det i Danmark?!


    Fandt en lille en-mands-firma forhandler der måske kunne skaffe det i løbet af 2 uger. Ellers tak

    jeg syntes også selv det er lidt svært, men kun lidt.


    Nu er E8x00 bedre en Q9xxx serien til gaming, især til prisen.


    Det eneste spil der rigtig udnytter fire kerner idag er Unreal Tournament 3, men det havde næsten også 30% flere FPS (så vidt jeg husker) mere en 2.6 ghz quad over en 3 ghz c2. Ellers så vandt den billilere 3 ghz C2 alt andet ang. gaming.


    Mange spil er og vil blive baseret på UT3s engine.


    Så... Er Quad cores mere fremtids sikret måske?

    Quote

    Originally posted by Macarized
    come on.. er der ingen der har råd til godt lydkort?


    Heh, hvis du vil ha et lydkort til producering af musik... Så har du heller ikke råd til et god lydkort.

    Hej.


    Jeg har et ATI 850XT, jeg har problemer med at kortet bliver for varmt og mine spil går ned når den kommer over de 60 grader...!


    Jeg har kigget på Zalmans GPU kølere, men kan de sidde på mit kort?


    Hvis nej, hvilke kan?


    På forhånd tak for hjælpen.
    -Jesper