PS3 Vs. XBOX


  • etc. er det jeg ikke lige kan komme i tanke om som jeg evt. vil tilføje senere :)) hehe


    Ej foretrækker PS3'en grundet at controlleren efter min mening er langt bedre en Xbox 360'erns, derudover har vi det fine Blu-ray drev som jeg også ser som et klart plus...


    Derudover skal man ikke betale penge for at komme online på PS3'en... kan ikke huske hvordan det funke, for lang tid siden jeg har haft noget specielt med konsoller at gøre.

  • indlæg af Svan


    du føre dig frem og tror du styre det hele :$ ej det gas håber du kan ta`det jøderne kunne hvist ikke


    btw. klokken er over 24 så jeg har fødselsdag :clap: og ønskede mig en gamecube :$


    ej øm kan forstå at grafikken er den samme så bliver det nok den grimme PS3er


    mest pga. padet


  • Man har humor var? :))


    PS3'en er da pæn :D syntes da personligt den er flottere end Xbox360'ern men det er jo en smagssag :D


    Og til lykke... :D

  • well imo er det et spørgsmpl om hvilke penge man vil ofre...går man efter det bedste men også det dyreste så er ps3 da klart vinder.....men vil man have noget virkeligt innovativt men billigt så er der da WII (ja det ser ikke så godt ud som på de andre, men for helv... hvor er det da sjovt og indlevende) ....imo er xbox da noget der ligger "i revnen" ...og dermed ikke værd at købe.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    well imo er det et spørgsmpl om hvilke penge man vil ofre...går man efter det bedste men også det dyreste så er ps3 da klart vinder.....men vil man have noget virkeligt innovativt men billigt så er der da WII (ja det ser ikke så godt ud som på de andre, men for helv... hvor er det da sjovt og indlevende) ....imo er xbox da noget der ligger "i revnen" ...og dermed ikke værd at købe.


    Må faktisk give dig ret der, Wii er sjovere på mange punkter hvorimod PS3'en har alle de lækre features... :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    well imo er det et spørgsmpl om hvilke penge man vil ofre...går man efter det bedste men også det dyreste så er ps3 da klart vinder.....men vil man have noget virkeligt innovativt men billigt så er der da WII (ja det ser ikke så godt ud som på de andre, men for helv... hvor er det da sjovt og indlevende) ....imo er xbox da noget der ligger "i revnen" ...og dermed ikke værd at købe.


    Igen, spørger du mig, så handler det om spillene, ikke selve maskinen.


    Desuden, så findes begrebet "bedste maskine" ikke, da der er lige så mange meninger om det, som der er personer.


    At Xbox ligger i revnen kan jeg ikke helt se, det er klart vejen frem, hvis man satser på MP. Ydermere har den et større spilkatalog.


    Xbox er primært en MP maskine, MP koster, men fungerer altså bedre og stortitlerne til Xbox har for det meste en glimrende MP-del.


    PS3 er lidt mere det hele, dens stortitler satser sådan set ikke på MP, Lair, HS, R&C, og DF - De har ikke MP.


    Wii er noget for sig, for dem, der vil have noget helt nyt (og Mario).



    Edit; Jeg har valgt ikke at stemme. Det giver ingen mening.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Har haft en PS2, men valgte at gå over til XBOX360 da jeg synes at:


    1) Controlleren er meget bedre, specielt til 3rd person shooters (Gears of War, Ghost Recon 2 etc. etc.)
    2) Bedre spiludvalg (siger lidt sig selv, da 360 har været ude i længere tid, og Mass Effect FTW \o/ )
    3) Multiplatformtiltlerne har en tendens til at droppe kraftigt i fps når der er tale om f.eks. Madden 08, Assassin's Creed osv. osv., oftest er 360 på ca. 60 fps mens at PS3 ligger på omkring de 30
    4) Støj. Har hørt en PS3 i aktion, det lyder lidt som en jetmotor med fejl.
    5) Design. Kan bedre li' 360'erens design, PS3 ligner lidt en UFO og virker alt for stor og klodset.


    Så valget er 360. Men man finder nok aldrig ud af hvilken konsol der er bedst, det er jo som sagt pænt individuelt. Og mht. den Console War der efter sigende skulle være igang, tror jeg altså at det ender pænt lige, det kan godt være at PS3 har fremgang, men det ser lidt ud til at 360 og PS3 lander tæt på hinanden, mens at Wii enten sejrer eller falder stygt efter jul.

  • Jeg valgte en Xbox 360 :)


    Mht. grafik er min teori at det er fjersnsynet som er flaskehalsen indtil om et par år..


    Xbox controlleren er også meget mere ergonomisk at holde på!
    Der er et støere spil udvalg! Halo3 og Assasins Creed ftw..
    Xbox Live - lækkert, og heregud, 350kr. om året eller sådan noget er da ingen ting.
    Og så til sidst designet.. Jeg er mere til det hvide, end det blanke piano-sorte.


    Et minus hos Xboxen er støjen, har ikke hørt en Ps3, men syntes at xboxen lyder som en helikopter der er ved at lande :crazyeyes:


    My 50 cents.


    /Flindt_DK

  • Valgte xbox360.. Men har begge maskiner


    Xboxen har bedre spil, bedre controllere og bedre onlinedel.. Så ville helt klart anbefalde folk at købe dem. Mange multiplatforms spil køre også langt dårligere på ps3. Så imo er ps3 som spillekonsol stadig langt bagud i forhold til xboxen. Tilgengæld er det en god blurray afspiller

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    men vil man have noget virkeligt innovativt men billigt så er der da WII (ja det ser ikke så godt ud som på de andre, men for helv... hvor er det da sjovt og indlevende) ....imo er xbox da noget der ligger "i revnen" ...og dermed ikke værd at købe.


    Hvordan kan du sige Wii er billig 8o, 2000kr for en konsol med forældet grafik, ingen sorround sound, ingen hd og scart stik?

  • Jeg har selv en PS3, som jeg bliver gladere for hver dag der går. Bruger meget Blu-ray funktionen og den indbygget upscaler til mine dvd film (ved ikke om der er upscaler i Xboxen?) og har den tilsluttet min NAS, hvor jeg har alt mit musik, billeder og videoklip. Har endnu ikke afprøvet understøttelsen af divx, men det har da bestemt ikke gjort den dårligere.


    Jeg bruger den primær til sportsspil, da jeg mener, at FPS skal spilles med mus og keyboard. :)


    Den jeg har er en 60GB version og har da også en smule blæserstøj, men medmindre man ser stum film eller har skruet tvet helt ned, så kan jeg ikke se et problem i det.
    Og som tidligere nævnt, så er Xbox's internet del noget bedre end PS3'erens...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    Hvordan kan du sige Wii er billig 8o, 2000kr for en konsol med forældet grafik, ingen sorround sound, ingen hd og scart stik?


    har da set wii meget længere nede i pris..... og har da ikke brug for noget af det andet...ok scart tilslutning havde været rart.....og så forældet er grafikken bestemt ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jackal83
    Jeg har selv en PS3, som jeg bliver gladere for hver dag der går. Bruger meget Blu-ray funktionen og den indbygget upscaler til mine dvd film (ved ikke om der er upscaler i Xboxen?) og har den tilsluttet min NAS, hvor jeg har alt mit musik, billeder og videoklip. Har endnu ikke afprøvet understøttelsen af divx, men det har da bestemt ikke gjort den dårligere.


    Jeg bruger den primær til sportsspil, da jeg mener, at FPS skal spilles med mus og keyboard. :)


    Den jeg har er en 60GB version og har da også en smule blæserstøj, men medmindre man ser stum film eller har skruet tvet helt ned, så kan jeg ikke se et problem i det.
    Og som tidligere nævnt, så er Xbox's internet del noget bedre end PS3'erens...


    Godt indlæg, du begrunder det du skriver (noget som visse personer undgår....)


    Og ja, Xboxen opskalerer DVD-film. Det mener jeg bestemt, for den viser flottere kvalitet med en alm. dvd, end min dvd-afspiller. Meget endda.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    har da set wii meget længere nede i pris..... og har da ikke brug for noget af det andet...ok scart tilslutning havde været rart.....og så forældet er grafikken bestemt ikke.


    hvor har du købt den? Har ikke kunde finde den under 2000kr nogen steder.

  • thx so fare - men der er lige dukket et par ?? op :$


    støj: PS3 (40G) Vs. XBOX (360 m/hdmi)


    trådløse pad: PS3 (40G) Vs. XBOX (360 m/hdmi)


    hvad er best :T




    btw. thx svan :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    og så forældet er grafikken bestemt ikke.


    Wii er et meget lille skridt fremad fra Gamecuben. Største ændring har været de nye controllere med accelerometre. Udviklingsmæssigt lå udfordringen for dem i at få den samme performance som gamecuben i en enhed der var på størrelse med et 5,25" DVD drev. Det er lykkes for dem - men grafisk er Wii langt bagefter X360 og PS3.
    Jeg mener nu heller ikke at det er grafikken der skiller fårene fra bukkene - men det er svært at komme udenom at den grafiske del har meget at gøre med hvordan et spil opleves. Jeg overvejede selv Wii på et tidspunkt, men droppede det med tanken om at den novelty der er i bevægelsescontrollerne nok ville gå i sig selv. Indtil videre har det været nogenlunde rigtigt. Der har ikke siden de sportsspil som Wii blev lanceret med, været et spil som virkelig udnyttede accelerometrene. Jo klart nok, når du svinger controlleren i Zelda så slår han da med sværet - men det er en entydig bevægelse og på ingen måde afhængig af hvordan du bevæger controlleren - den skal bare registrere en bevægelse. Så man da lige så godt trykke på en knap.


    Topic:


    Xbox360 larmer meget mere end en PS3. Blæserne er ikke så slemme, men DVD drevet larmer sindsygt meget. De nye revisioner har fået et mere lydsvagt drev.


    PS3 controlleren føles som en gang billigt plastik - jeg husker slet ikke controllerne til min gamle PS2 på samme måde. Controllerne til 360'eren sparker røv på PS controllerne. De har den helt rigtige størrelse - og så fungerer de analoge sticks meget bedre end Sony's ditto.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    Den vil jeg meget gerne høre mere om.


    Ja hvis du har et fjernsyn som kan kører 1080i eller p, kan ikke huske hvad det hedder, men det som er flottest.


    Det kan begge maskiner jo sagtens køre med, men dog ikke alle spil.
    Og jeg har sgu ikke set nogle fjernsyn med højere opløsning, uden at de koster spidsen af en jet-jager.


    Så det jeg mener er at om så en ps3 kunne køre 1000000x80000 og en xbox 1920x1080, og fjernsynenes max. opløsning er 1920x1080, vil du jo aligevel ikke kunne udnytte ps3'en...


    Ved ikke om det er rigtigt, men det vil jeg da mene....