Indlæg af BUGz

    På elektronikmessen IFA i Berlin har Sony demonstreret en kombination af sine kommende 3D-fjernsyn og spilkonsollen PS3 Slim med 3D-understøttelse. Sony satser stort på 3D - den nødvendige teknologi skal indbygges både i fjernsyn, computere, Blu-ray-afspillere og spilkonsoller. I fremtiden skal det være muligt ikke blot at se sine film i 3D, men også spille og se tv i tre dimensioner.


    Sonys demonstration på IFA bestod af et 200 Hz fjernsyn med shutter-briller. På PS3-konsollen kørte det futuristiske racerspil Wipeout HD Fury i 3D, men Sony viste også videoer af Motorstorm og Gran Turismo. I den forbindelse kunne Sony fortælle, at alle PS3-spil vil understøtte fuldt stereoskopisk 3D. Det er dog ikke helt korrekt. Sony har senere korrigeret denne melding og fortæller nu, at PS3 skal gøres 3D-kompatibel med en firmware-opdatering.


    Men de enkelte spil skal enten have 3D-understøttelse indbygget fra starten eller patches med en opdatering fra spiludgiveren, hvis de skal vises i stereoskopisk 3D. I princippet er der tale om en halvering af frame raten (antallet af billeder i sekundet), så det fungerer kun med spil, der kører med 60 billeder/s og kan sænkes til 30 billeder/s, der må anses for at være minimum for et nogenlunde flydende billede.


    Shutter-brillerne skifter konstant mellem de to billeder til højre og venstre øje og synkroniseres gennem en infrarød-forbindelse med fjernsynet. Sony antyder, at det også vil fungere med 3D-fjernsyn fra andre producenter, og det bliver sandsynligvis også muligt at se Blu-ray 3D-film med PS3


    stor set alle HDTV og BD producenter satser hårdt på 3D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain


    Sidder stadig lige og lurer over hvorfor du mener du er klogest inde for Matematik?


    Du ved næppe hvad alle brugerne på Tweak.dk er uddannet og laver til daglig?


    lol - det var en joke - som i :oops:


    og selv om jeg ville få 134 siger det mere noget om mig selv ind om andre, og når jeg skriver tweaks einstein er det for motivere inted andet



    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    denne IQ test siger efter min mening ikke skide meget om homo sapien`s intelligens, den minder mere om den lille firkanted box med trekanted/firkanted/runde huller med dertil udformed klodser, man legede med som baby


    og hvis man virklig kunne måle ens intelligens med denne "klods" test, ville arbejdsgiver/uddannelses institutioner ect. jo nok forlange en sådan test


    så rolig nu, det (er) kun for sjov :boxing:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    111, og de sidste 4 kunne jeg ikke fordi der kom en idiot og trykkede random på dem..
    gider ikke tage den om nu :)


    no worrys, hvis du havet svaret rigtigt på de sidste 4 var ikke kun blevet tweaks einstein men hele verdens


    :cheers:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Det har intet med alder at gøre. Thry-This forklarede det faktisk ganske fornuftigt.


    han forklare bare ordet spredning (ganske fint) men ikke hvad (16) bruges til


    og jeg ved med 100% garanti at (15) bliver brugt idag og (24) blev brugt før i tiden
    men hvad med (16)

    har fundet løsningen til dig abcon (og puma99dk|)


    afinstaller alle codec og hent ->


    MPLAYERC home cinema - og under -> view /options / playback / output / check = EVR Costum press.


    [Blocked Image: http://i162.photobucket.com/al…8/donron9/Untitled-23.png]


    http://i162.photobucket.com/al…8/donron9/Untitled-23.png


    husk - haali media splitter + ac3filter (audio)


    vedr. din cpu load, lå den på 100% da ? for hack hver 5sek. er ikke et cpu problem men et software problem
    cpu overload resulterer som regl i pixelering

    coreavc er en codec og bruger der for ikke dxva, og så er den baseret på directshow og vil der for ikke blive benytted/tilladt af W7


    core support:


    CoreAVC is only a decoder and not a renderer it has to pull the decoded frame from the card into main memory to pass it further down the directshow filter chain. This does have a speed cost but has the advantage of allowing further processing of the image (color adjustments/conversions, subtitle overlays, anything else a filter between CoreAVC and the renderer wants to do), you cannot do this with DXVA.


    http://support.corecodec.com/i…iewarticle&kbarticleid=92



    så når du siger at din cpu bruger mindre med coreavc, så er det nok fordi at biteraten på film ryger op on ned konstant, der ved også cpu forbruget


    og som jeg skrev tidligere..


    dxva er noget man bruger til org. Blu-Ray eller Blu-Ray strukture (avchd)
    playere som - powerDVD 9 og Totalmedia theatre 3 - bruger det


    hvor codec som coreavc/ffdshow/w7 codec - laver en slags software video acceleration, så her er det værken GPU eller CPU der står for main decoding men codec softwaren



    :cheers:


    slap af morfar :cheers: du har ikke brug for h264 codec under windows 7!!!


    og selv om du kan se codec icons i tray er ikke ens betydne med at de bliver benytted men bare at de er åbnet


    så nu har du 3 stk. h264 codec installeret - ffdshow / coreavc / W7 codec :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    Hent Combined Community Codec Pack (CCCP) istedet for VLC og få Media Player Classic, og så hent CoreAVC og brug dit Nvidia kort til decoding af 1080p det køre meget bedre :)


    ect...


    det giver ikke mening at hente CCCP, som i indeholder ffdshow (h264 codec) og så hente coreavc som også er en h264 codec, og coreavc er ikke freeware


    men som nævnt tillader windows 7 ikke codec baseret på directshow, og har sin egen - so no need for external codec

    dxva er noget man bruger til org. Blu-Ray eller Blu-Ray strukture (avchd)
    playere som - powerDVD 9 og Totalmedia theatre 3 - bruger det


    hvor codec som coreavc/ffdshow/w7 codec - laver en slags software video acceleration, så her er det værken GPU eller CPU der står for main decoding men codec softwaren

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    desværre er det som alt andet med planer, forsinkelser osv kan opstå, og det er ikke sikkert vi ser det i danmark de første par måneder.


    det har du så ret i, og min "teori" blev også forsinket en måned, men det var stadigvæk det hele vær
    q6600 prisen blev mere en halveret



    :cheers:

    windows 7 har indbyggede h264 codec, og tilladere ikke andre codec


    havede selv problemer, og afinstallerede min codec (ffdshow)
    og bruger nu kun haali media splitter og den indbyggede windows media player




    ffdshow is based on DirectShow. Microsoft built-in codecs are based on Windows Media Foundation. Windows 7 will ignore any filter based on DirectShow when there is already one based on Windows Media Foundation


    Windows 7 means the death of anything based on DirectShow, and ffdshow will need to use Windows Media Foundation one day if it wants to keep popular.


    There are already websites and newspapers telling you “ffdshow is now obsolete”:

    der er massere at hardware producenter der laver -> roadmaps


    da jeg byggede mit system for 2år siden, blev det bygged teoretisk 3måneder før efter intels roadmap (q6600/p35)

    jeg vil helt klart tro at spredning (16) er til hvis man er uden for alders grænsen (18-30)


    efter som at (24) hvar hvad man brugte før i tiden og (15) bruger man nu, og for skællen mellem (15) og (16) er minimal (~1%)

    de "gamle" fagforeninger bliver drevet lige som regeringen, der bliver ikke hold igen med udgifterne


    fx. så skulle alle HK`s fagforening repræsentanter på arbejdspladserne til møde i jylland -> med flyveren, + hotel og mad for +500, alene dette møde løb op i 2 cifrede million beløb


    og hvad fik "medlemmerne" fået ud af dette -> nada

    og med hensyn til at vente på rygter, så har det sparet mig 17.000, da jeg ventede 4 måneder pga. rygter på netted, med at købe mit Pioneer LX5090 (9 generation plasma) til 20.000, frem for LX5080 (8 generation plasma) som kostede 37.000


    og om 2 måneders tid skal du nok set et udspil fra Nvidia, da de næppe lader ATI`s HD5870 overtage magten


    :cheers: