Folketingsvalg den 13. november

  • syntes faktisk jeg er i lidt af et koma denne gang , eller vildrede , skal lige se hvad hende der Helle entlig kan , syntes ikke at være overbevist endnu , et sted på midten , eller en stemme der sætter provokatøren DF ud af spillet, det værste er entlig at df siger mange sigtige ting men de siger også mange totalt ude i hampen ting også giver de sig for let.


  • Jeg ved ikke om det er det weah siger. men du blir da nød til at forholde dig til at der simpelthen blir bygget for få billige boliger? Og at sige den sidende regering er uden skyld, og det er udbud og efterspørgelse der bestemmer prisen? Så blir jeg nød til at spørge dig hvad er almene boliger? jeg kan svare dig. Det er boliger der blir bygget med tilskud for netop at får husleje priserne ned. Og samtidig holde det du kalder udbud i ave. Et faktum er at der i dag kun blir bygget ca 10% almene boliger af hvad der blev for 10 år siden da der sad en S/R regering. Det er typisk at en af borgerlig opservans der siger lad markedsmekanismerne få frit spil. Intet skal reguleres. Enhver er sin egen lykkes smed. Det er jo borgerlig politik så det basker. Det er en af faktorene der er skyld i vi har det boligmarkede der er hele Danmark. Men værst i København. Og jeg vil lige huske dig på at du selv bor i AAB`s boliger som er Arbejdernes Andels Boligforening altså bor du som studerende af borgerlig opservans i et alment boligkompleks som er stiftet i arbejdernes navn. Hvis du er så borgerlig som du gir udtryk for så er du vel imod at der blir bygget flere af samme type som du bor i? Du er dobbelmoralsk så det batter Stubkier? Du burde netop gå ind for at flere studerende havde råd til at gøre som dig? 8)

  • Jeg vil bare lige tilføje at der er mange der har købt på afdragsfrie lån for at få råd til ejerbolig. Kender personligt 2 par af vores venner der får mere end svært ved at beholder deres ejerlejligheder hvis vi får et par rentestigninger. Men så kunne bare lade vær ikke? Hvor skulle de ellers bo? I AAB? Hvor der er mindst 25 års ventetid. Nej flere billige boliger. Hurra for Ritt jeg stemmer sgu på hende igen ved det næste kommunevalg. :D

  • bygmanbob - kan du komme med nogle tal på det? Altså det med det almene bolig byggeri? for ellers bliver det jo bare påstand mod påstand. Jeg sagde jo tidligere at der blev bygget mange nye kollegier på Amager (hvilket vil går inder under statstøttet ejendomme).


    I det studie miljø jeg befinder mig i bor de fleste hvor de vil og til en ganske fair husleje. Jo hvis man vil bo på indre nørrebro og have 80 kvadratmeter hænger det ikke sammen med livet på SU.


    Jeg synes bestemt ikke at jeg er dobbelt moralsk - ligger alle kortne på bordet. Jo jeg er glad for at bo hvor jeg bor. Jeg er glad for at jeg kan bo der billigere pga. statstøtte. Men inden jeg flytte til østerbro boede jeg som sagt på amager hvor jeg havde næsten 20km til UNI (hver vej) fordi det var det sted jeg kunne finde noget at bo i som passede til min økonomi og de krav jeg havde til et sted at bo.


    Ang Ritt - Hvad er udsigterne til de boliger så? Så vidt jeg er informeret bliver det ikke i denne valg periode (selvom det var det hun gik til valg på - i det mindste i mine øjne). Vi kan godt blive enige om der skal være flere billige boliger, men synes ikke Ritt gør noget ved det - hun siger bare jamen øhh jamen øhh ;) Jeg stemmer ikke på Ritt ved næste valg :D hvis der skulle være nogen tvivl om det.


    Mvh Stubkier

  • Har ikke direkte nogen tal men byggeriet af almene boliger er gået helt i stå her i 07, det har jeg bla læst på epn.dk. Det er simpelthen ikke muligt pga de dyre grundpriser der er presset op af udbud og efterspørgelse. Det er en katastrofe for der blir simpelthen ikke boliger til sygeplejersker og politibetjente eller andre "alm" lønmodtagere. De bor snart i næstved og slagelse og den slags byer. Det er hvad man får når man bare slipper boligmarkedet løs. Prøv at følg lidt med i dagspressen? Alle de boliger der er blever opført som ejerlejligheder men byggeherren er nød til at leje ud!! Til huslejer på 15000-20000 kr pr md for en 3 værelses på 80 kvm. Jeg arb selv i et stor entrepenør selskab så jeg har set masser af de byggerier. Jeg håber sgu de får dem solgt ellers er det farvel til den årlige julegave :D Mht Ritt. Nej hun kan ikke nå det bla fordi de borgerlige på rådhuset har fra dag 1 prøvet at spænde ben for det projekt. Har høvlet det igennem hver gang de har udtalt sig med deres mavesure kommentarer. Men jeg tror på damen. Hun er den rette på den stol. Hun vil virkelig københavn og københavnerne det godt. Det kan godt være der er bygget nogle kollegier på amager men der er ikke en eneste almen nyttig lejlighed i samme område som er nyopført. Hvis du kan finde en nyopført lejlighed i det område fra Njalsgade til Fields må du meget gerne fortælle om dem? Og hvad huslejen er.. Det er umuligt kan jeg fortælle dig? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bygmanbob
    Har ikke direkte nogen tal men byggeriet af almene boliger er gået helt i stå her i 07, det har jeg bla læst på epn.dk. Det er simpelthen ikke muligt pga de dyre grundpriser der er presset op af udbud og efterspørgelse. Det er en katastrofe for der blir simpelthen ikke boliger til sygeplejersker og politibetjente eller andre "alm" lønmodtagere. De bor snart i næstved og slagelse og den slags byer. Det er hvad man får når man bare slipper boligmarkedet løs. Prøv at følg lidt med i dagspressen? Alle de boliger der er blever opført som ejerlejligheder men byggeherren er nød til at leje ud!! Til huslejer på 15000-20000 kr pr md for en 3 værelses på 80 kvm. Jeg arb selv i et stor entrepenør selskab så jeg har set masser af de byggerier. Jeg håber sgu de får dem solgt ellers er det farvel til den årlige julegave :D Mht Ritt. Nej hun kan ikke nå det bla fordi de borgerlige på rådhuset har fra dag 1 prøvet at spænde ben for det projekt. Har høvlet det igennem hver gang de har udtalt sig med deres mavesure kommentarer. Men jeg tror på damen. Hun er den rette på den stol. Hun vil virkelig københavn og københavnerne det godt. Det kan godt være der er bygget nogle kollegier på amager men der er ikke en eneste almen nyttig lejlighed i samme område som er nyopført. Hvis du kan finde en nyopført lejlighed i det område fra Njalsgade til Fields må du meget gerne fortælle om dem? Og hvad huslejen er.. Det er umuligt kan jeg fortælle dig? :D


    Ja jeg kender heller ikke nogen nyopførte almene lejligheder i det område. Der er en point der. :9xo Det kan godt være der er nogle nye kollegier men ikke "billige" lejelejligheder.
    Har selv boet på amager fra 1998 til 2003 og kunne god tænke mig at bo der igen men Stubkier? jeg er desværre ikke studerende så jeg kan ikke leje mig ind i en af de nye der.

  • Jeg tror også uden at vide at du misforstår byggefyren. Hans point er at hvis man altid bare havde ladet markedkræfterne bestemme prisen så havde du ikke boet der hvor du gør Stubkier? Der har han egentlig en point synes jeg. Den der lejlighed du bor i havde simpelthen ikke eksisteret hvis alt altid bare var givet fri. Det må vel selv du give ham ret i? Det er nok det han mener med dobbelmoral. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Har ikke stemmeret i DK, men synes det er nederen hvor mange af tweaks brugere stemmer på DF ;(


    Ja, jeg vil faktisk kalde det skræmmende...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    bygmanbob - kan du komme med nogle tal på det? Altså det med det almene bolig byggeri?


    Det kan jeg. Se fx artiklen fra Berlingske Tidende fra 19. oktober 2007:
    http://www.berlingske.dk/article/20071019/danmark/110191248/


    "I årets første otte måneder er der givet godkendelse til 171 almene boliger, hvilket skal ses i forhold til, at der de seneste seks år i gennemsnit er givet tilsagn til 8.300 ansøgninger om nybyggeri om året."
    Citat fra ovenstående link.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Det kan jeg. Se fx artiklen fra Berlingske Tidende fra 19. oktober 2007:
    http://www.berlingske.dk/article/20071019/danmark/110191248/


    "I årets første otte måneder er der givet godkendelse til 171 almene boliger, hvilket skal ses i forhold til, at der de seneste seks år i gennemsnit er givet tilsagn til 8.300 ansøgninger om nybyggeri om året."
    Citat fra ovenstående link.


    Ja du har ret. jeg hørte det selv samme i nyhederne en aften. Og jeg er også helt enig med jer i jeres holdning til tilslutningen til DF :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Ja, jeg vil faktisk kalde det skræmmende...


    Hvorfor synes i at det er skræmmende? Har i sat jer ind i deres politik eller er jeres holdninger kun basseret på deres holdninger til indvandrere?


    Jeg er ikke 100% enig med DF. Men mange af deres holdninger lyder faktisk meget fornuftigt i mine øre.

  • Jeg kan desværre ikke stemme, fylder 18 den 30. november. 17 dage efter valget. Men hvis jeg skulle stemme ville jeg stemme på soc.dem. Betydelig fordi velfærdsstaten og den sociale del af Danmark har hjulpet mig og min familie meget da jeg var lille, vi er sindsyg glade for det frie sundhedssystem. Og alt andet ved velfærdsstaten.

  • Ja hvis nogen er i tvivl så får soc.dem også denne gang min stemme. :D
    Til recruit? Jeg ved ikke om det skræmmende men det er tankevækkende. Specielt når man tænker på den enorme magt de de sidste 6 år har haft på sidelinien. Veto ret overfor danmarks asyl politik bla. Men jeg er nu ganske rolig. Synes der breder sig en stemning hos Pia K det tendere panik før lukketid. Anders fogh blir forhandlingleder efter den 13 nov ja. Men han skal ha Pia og Nasser til enes. Og de er vist enige om meget lidt. Glæder mig til at se hvordan Anders fogh vil klarer den.
    jeg glæder mig lidt til at skal ind i boksen og give Nick Hækkerup min stemme. Den mand har gjort rigtig meget for nordsjælland og specielt for Hillerød. Så han skal sgu på tinge. :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit


    Hvorfor synes i at det er skræmmende? Har i sat jer ind i deres politik eller er jeres holdninger kun basseret på deres holdninger til indvandrere?


    Jeg er ikke 100% enig med DF. Men mange af deres holdninger lyder faktisk meget fornuftigt i mine øre.


    Jeg synes det er skræmmende af flere grunde.
    For det første synes jeg deres holdninger til indvandrere, asylansøgere og ligenende er helt hen i vejret. Jeg har det rigtig skidt med at være borger i en stat der behandler indvandrere så skidt som i Danmark, og DF er helt sikkert en stor del af den bevægelse, både politisk og i forhold til at gøre det accepteret i befolkningen at have et problem med indvandrere.
    En anden ting jeg ikke kan klare ved DF er at de er så poputlistiske. De vil det som folk vil høre, det har vi set indtil flere gange. Jeg synes simpelthen Pia har så ufattelig dårlig "politisk stil" at det er til at brække sig over til tider. Alle de faste fraser og hysteriske stemning.
    Og så er jeg enig i ret få af deres synspunkter ud over det, men det primære er indvandrerpolitikken som er helt uforsvarlig i mine øjne.

  • :))

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    En anden ting jeg ikke kan klare ved DF er at de er så poputlistiske. De vil det som folk vil høre, det har vi set indtil flere gange. Jeg synes simpelthen Pia har så ufattelig dårlig "politisk stil" at det er til at brække sig over til tider. Alle de faste fraser og hysteriske stemning.
    Og så er jeg enig i ret få af deres synspunkter ud over det, men det primære er indvandrerpolitikken som er helt uforsvarlig i mine øjne.


    Det er så sandt som det er sagt. Hvergang der er en eller anden "skandale" i formiddagspressen,
    står Pia Kærsgård frem og siger "det vil vi kræve at regeringen gør noget ved".


    Og så er det bare at vente på en ny "skandale", så er den forrige glemt.


    Og folk køber den. "Jeg synes at de tager nogle vigtige mærkesager op" som en kollega sagde til mig.
    Jeg nænnede ikke at fortælle hende at det det var forkert brug af det danske ord "mærkesag". :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Jeg synes det er skræmmende af flere grunde.
    For det første synes jeg deres holdninger til indvandrere, asylansøgere og ligenende er helt hen i vejret. Jeg har det rigtig skidt med at være borger i en stat der behandler indvandrere så skidt som i Danmark, og DF er helt sikkert en stor del af den bevægelse, både politisk og i forhold til at gøre det accepteret i befolkningen at have et problem med indvandrere.
    En anden ting jeg ikke kan klare ved DF er at de er så poputlistiske. De vil det som folk vil høre, det har vi set indtil flere gange. Jeg synes simpelthen Pia har så ufattelig dårlig "politisk stil" at det er til at brække sig over til tider. Alle de faste fraser og hysteriske stemning.
    Og så er jeg enig i ret få af deres synspunkter ud over det, men det primære er indvandrerpolitikken som er helt uforsvarlig i mine øjne.


    Jeg har så næste modsat holdning end dig, Når det kommer til indvandrere osv...
    Dog er jeg enig med dig i at nogle af deres udtalelser skifter lidt for meget i forhold til hvad folk vil høre. Men dette synes jeg at næste alle partier gør idag.


    Desværre er synes jeg at valgkampen mere eller mindre går ud på at svine hinanden til. Men de burde sku snakke mere om deres holdninger til sagerne i stedet for det mudderkast.



    Det bliver da lidt sjovt at se hvordan valget ender. Og om vi kan se en sammenhæng mellem valget og afstemningen her på tweak.


  • Så længe DF har flere stemmer end S tror jeg ikke vi vil kunne se noget reelt godt billede her :)
    Mht at alle partier gør det folk vil have er det rigtigt. Men nogle er bedre til det end andre, helt sikkert. DF og V er de bedste. V er ikke så gode til det som DF er i situationen, men i mine øjne bygger hele V's regeringsmagt på en "løgn". De var engang Danmarks liberale parti. Siden Fogh kom til har de søgt længere og lægere mod midten for at please befolkningen.