Indlæg af Fino

    Nåh, jeg fandt ud af det. Man må åbenbart ikke sætte sin creative zen touch usb oplader til samtidig med man starter op. Så kan den ikke finde ud af det.

    Min pc fryser ved opstart. Dvs. at jeg slet ikke får lov at se setup kører medmindrer jeg tvinger min pc til det ved at trykke DEL når den starter første logo som er mit motherboard asus logo, hvis ikke jeg gør det fryser den bare skærmed ved logoet.


    Jeg kan se når jeg ser setuppet ved hurtig at trykke DEL er at efter den har loadet Device #01 : Hitachi ****** harddisk og skal til at loade Device #02: så fryser den. Device #02 er mit dvd drev. Jeg har 1 harddisk og 1 dvd drev. Resten af mit setup ved opstart ser helt fint ud. Jeg har prøvet at tage Mass Effect 2 cd'en der sidder i drevet ud inden computeren frøs og dette lykkes. Min pc fryser dog stadig samme sted. Her er info om hvad jeg har gjort for nylig:


    juleaften -> Nyt grafikkort da mit gamle brændte af
    28 december -> Ny strømforsyning da mit nye grafikkort skulle bruge en stærkere strømforsyning
    4. Marts -> Ny HD fladskærm.


    Der er under hele udskiftet af strømforsyningen støvet GRUNDIGT af inde i min pc. Så det kan ikke være det. Computeren er kørt FULDSTÆNDIG smooth siden udskiftning af strømforsyning og grafikkort, meget mere smooth end hvad den ellers har gjort IMO. Jeg kørte et fuld antivirus og defragmentering ca. 1-2 uger siden.


    Specs:


    6gb DDR corsair RAM
    Geforce GTX 450 fra Gainward
    Corsair 650W strømforsyning
    ASU P5E VM-HDMI grafikkort
    Intel E8400 3 ghz dual core processor


    Der er mulighed for at skifte til et oldgammelt dvd drev hvis det ønskes. Gider bare ikke hvis det er unødvendigt fordi jeg sidder med et mini-atx kabinet og det er et helvede af dimensioner af skifte hardware på sådan en.


    Hjælp!!

    Min nuværende skærm er lidt outdated. Så den skal erstattes non the less. Men det er en Viewsonic VG1921wm. Men ja, har DVI også. Samt en dvi til VGA converter som jeg bruger nu da denne skærm kun har VGA stik.

    Hej. Nu hvor jeg har anskaffet mig et nyt dejligt grafikkort så jeg lige den havde HDMI stik. Jeg ville være et skarn ikke at gøre brug af det for at optimerer udseendet af mine spil siden flere og flere spil får HD kvalitet.


    Hvilke specs skal jeg se efter? Hvad er vigtigt og hvilke mærker er gode? Evt. kom med nogle gode foreslag hvis i har det. Jeg har ca 2.500-3000 kr hvilket jeg håber er nok.


    Tak på forhånd.

    Problem solved. Det ser ud som om jeg er en blind idiot. Der var 2 PCI-E stik i dette grafikkort og problematikken lå i at siden jeg ejer et mini kabinet skulle jeg lige have en metalsav frem og en næbtang for at få plads til andet PCI-e stik, min gamle PSU havde kun et, denne her nye jeg har fået havde 2 så der skulle en ny PSU til ligemeget hvad. Det hele er fikset nu. Den kører som en drøm. Jeg siger mange tak for hjælpen.

    Så har jeg fået mig en fin ny strømforsyning, en corsair 650tx. Men jeg har problemer med at finde ud af hvor alle mine stik skal være, men jeg kan lige gå igennem hvad jeg har sat i:


    MOBO: Hoved 20-pin stik + 12v 4 pin stik.


    Grafikkort: PCI-E sat til


    CD/DVD: Sata stik + stikket fra mit mobo


    Harddisk: stikkte fra mit mobo + et andet tyndt aflangt stik som minder om mit sata stik


    Og det er det.


    Jeg har 2 lange kabler med molex stik og et tyndt stik på enden som jeg slet ikke kan finde ud af hvor skal være og alle mine ting er umiddelbart sat til. Der var også et andet småstik i min gamle PSU som jeg ikke kan finde her(det er et stik over ved siden af de andre små stik der forbinder power + reset knappen og usb mm.) men det var måske det stik som viste min LCD skærm på mit front som fortalte mig hvad temperatur mit grafikkort og min CPU havde. Men der var 3 stik i min gamle PSU som var loddet fast til 2 blæsere og den LCD skærm.


    Jeg er bare bange for at prøve at tænde da jeg ikke vil risikerer at brænde hele min computer af. Eller hvad er det værste der kan ske hvis nu ikke alle stik sidder som de skal?

    Laver jeg lige en dobbelt post her.



    Fik af vide på et andet forum at mit gtx 460 kræver 450 watt til at køre, denne PSU har kun 400 watt. Det kan jo meget vel være problemet. Skal jeg satse på det er det, eller kan der være andre kræfter på spil?

    "Har prøvet at sætte grafikkortet i forinden men min skærm reagere som var der intet forbindelse i mit skærmstick. Jeg har prøvet at sætte skærmstikket i min bærbar for at tjekke om der er noget galt med skærmen men den fungerer fint uden noget problemer" - Så fik jeg troubleshootet min skærm og mit skærmstick ihvertfald.



    For at give jer lidt visualitet kan i lige få nogle billeder, regner med at det hjælper jer en hel del mere end hvis jeg bare skrev tingene, vil nemlig gerne have fikset det her så hurtigt som muligt da jeg har været uden min stationære i en måned.


    Computerens nuværende situation:
    [Blocked Image: http://i55.tinypic.com/nvzgg1.jpg]



    Quote

    Oprindeligt indlæg af controols
    Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed men jeg har bøjede og mishandlet mange pci+16 "plastik lås dims" og har aldrig været noget problem er du sikker på at kortet for nok power gtx 460 bruger jo både et 8 pin og 6 pin stik hvorimod dit gamle kun bruger et 8 pin evt psu for svag?


    Det er ikke umuligt, i kan lige få min PSU specs her(har ingen anelse om hvad jeg skal se efter så i får bare billedet nu hvor jeg har kameraet ude):
    [Blocked Image: http://i56.tinypic.com/hreuci.jpg]


    Billedet af socklen:
    [Blocked Image: http://i54.tinypic.com/4k8cgm.jpg]


    Håber det hjælper, råb op hvis der er mere i har brug for.

    Så fik jeg sku et fint lille grafikkort i julegave, mit gamle fik artefacts. Jeg er gået fra et 8800gt til et gtx 460. Men jeg tror jeg har trådt rimelig kraftigt i spinaten. Dette er mit grafikkort:


    Asus P5E-VM HDMI:
    [Blocked Image: http://imageshack.dk/imagesfree/vo434849.jpg]


    Det highlightede område med den røde cirkel er en form for fastspændingsmekanisme til mit grafikkort. Da jeg hev det gamle ud har jeg altså nørklet for hårdt med den og knækkede den lille pind der. Det er det eneste PCI 16x port der er. Selve porten er der ikke sket noget med, det er bare låsen der der lige er knækket af. Er jeg buttfucked? Ellers må jeg spenderer 7-800 bobs på et nyt motherboard.


    Idiot som jeg er har jeg i desperation givet et forsøg med at sætte det nye grafikkort og sætte strøm det men skærmen opfører sig bare som om der ikke er sat noget til, det kunne jo tænkes at grafikkortet ikke sidder ordentlig i porten, jeg er ret overbevist om at jeg ikke har brændt kortet af. Men har ikke prøvet det i en anden pc da det kun er min computer der er den eneste stationær i det her hus.


    I er velkommen til at skælde mig ud for min idioti. Men et lille hjælp til hvad jeg skal gøre ville jeg være glad for.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Sæt den til din comp og gå ind i denne computer. højreklik på drevet og sig formatér. Der skulle du gerne kunne vælge NTFS.


    Fremragende. Så er det problem fikset.


    Jeg siger mange tak for hjælpen alle :clap:

    Hej, jeg har lige fået anskaffet mig en sød FAT32 ekstern harddisk fra verbatim i fødselsdagsgave. Og vil gerne lægge nogle STORE filer på den så min computers harddisk ikke er så stresset.


    Problemet ligger jo så i at jeg først nu har fundet ud af at +4gb ikke kan flyttes over på FAT32 disken, jeg har derefter prøvet at splitte den op med winrar og hjsplit men når jeg udpakker den inde i min harddisk får jeg en fejlmeddelelse: "Destination drive full or not ready"


    Er det umuligt at flytte så store filer over på en FAT32 harddisk?


    Jeg siger mange tak fra guiden. Jamen så var det bare et mindre bump på vejen der skulle fixes.


    Låner et windows vista home premium 64-bit af en ven og fra den af opgraderer jeg til win 7 64-bit.

    Jeg ligger lige nu inde med windows 7 cd'er i både 32 bit og 64 bit versioner som jeg fik i julegave(Det er opgraderings cd'er). Jeg kører pt vista 32-bit og vil gerne til at opgradere til windows 7 64-bit. Jeg har efter en smule research fundet ud af at man selvfølgelig ikke kan direkte opgradere fra 32 bit til 64 bit uden at lave en spritny installation + formartering af harddisken, hvilket ikke er noget yderligere problem.


    Mit spørgsmål er så bare: SKAL jeg have vista 64-bit for at opgradere til windows 7 64-bit?


    Fordi så står jeg i lidt af et problem. Ligger nemlig kun inde med vista 32-bit. Er det nødvendigt for mig at købe vista 64-bit for at kunne opgraderer til windows 7 64-bit.


    Er dette ikke tilfældet kunne jeg meget gerne tænke mig en guide jeg kan læse igennem inden jeg sætter mig igang med projektet.


    Tak på forhånd!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    dx800 er det jeg kalder 800 MHz ram, og det er det samme som PC2 6400. Det er bare forskellige måder at sige det på. 800 MHz fremkommer som 4x200, og 6400 er ram benchmark. Så behold endelig det gamle ram, og kombiner med noget nyt. Det skulle gerne spille sammen.


    Fair enuff, så en omgang kingston value ram og evt. en windows 7 64 bit. Skulle nemlig finde noget at ønske mig også :).


    Tak for hjælpen!