IQ-test på Tweak.dk


  • Mensa testen er jo ikke en rigtig IQ test:)
    For det andet så er den baseret på logik, hvilket kun er en af de 7-8 intelligenser.. Der findes jo også mange andre områder man kan være intelligent på, fx sprog, naturvidenskab, socialt og intrasocialt:)


    Jeg fik vist 125 i den test der da jeg tog den sidst

  • Quote

    Originally posted by dna
    Er Tweakere klogere end resten af befolkningen (umiddelbart er svaret ja)?


    Mensa siger at de optager de 2% klogeste i befolkningen og at det skiller ved IQ=130. Men når man tæller vores sammen så har vi omkring 26% der ligger på 130 eller derover. Og jeg og en anden kom endda til at trykke på 120-129 på trods af vi opnåede mere end 130%


    Det er fordi vi alle sammen er nørder :p

  • Jeg gad godt se en der testede dem alle sammen på en god måde. Altså alle intelligenserne.
    I denne her, som tester den matematisk-logiske intelligens, fik jeg 124 tror jeg. Eller 126 eller 128. Jeg havde ihvertfald ca halvdelen af tiden tilbage og blev kaldt til mad, så der røg da lige en 8-10 opgaver til ren tilfældighed. Har ramt over 130 i den her test før. Men enten er den ikke særligt god, eller også er vores fælles interesse herinde noget der eksponerer for styrke i denne intelligens. Jeg tror det er en kombination. Og måske fordi man ikke gider tage den / deltage med resultatet hvis man ikke er ret stærk på den front.

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Mensa testen er jo ikke en rigtig IQ test:)
    For det andet så er den baseret på logik, hvilket kun er en af de 7-8 intelligenser.. Der findes jo også mange andre områder man kan være intelligent på, fx sprog, naturvidenskab, socialt og intrasocialt:)


    Jeg fik vist 125 i den test der da jeg tog den sidst


    Jeg ved godt at den ikke tester alle typer af intelligens, men det er en lignende prøve som mensa bruger til deres test hvor det efter sigende kun skulle være omkring 2% som får 130 eller derover. Grunden til at de bruger denne prøve er at folk der er ordblinde osv stadig kan tage testen.


    Jeg tror også at noget af grunden til at vi scorer så højt er at vi i vores interesse for computere og dermed i mange tilfælde figurer af forskellig art styrker vores logiske intelligens.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • har fået taget en af de rigtige tests 2 gange faktisk...og ligger et godt stykke over middel i 3 af de 7 og lidt over middel på 2 andre intelligenser vi blev testet på...mener faktisk de har defineret 9 intelligenser i en af de nyeste tests.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • fik vidst nok 116 på 15 minutter (havde ikke mere tid)

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • 126.. lidt over normalt, så det er vel ok :)

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • 133... det er der efterhånden nogle stykker der har fået... ? :ohmy: hvorfor netop 133?


    damn jeg brugte lang tid på 38 før jeg fattede den :S


    http://peecee.dk/?id=54045

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Hehe, Det er tydeligt at se at der er en del der er blevet afskrækket fra at stemme, eller har "løjet", fordi at selvom intelligensen sikkert er over middel, på et forum som dette, så tvivler jeg på at 30 procent af alle medlemmer på TWEAK.dk kan optages i Mensa :P

    MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
    512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
    LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

  • Quote

    Originally posted by MSI-AOC
    Hehe, Det er tydeligt at se at der er en del der er blevet afskrækket fra at stemme, eller har "løjet", fordi at selvom intelligensen sikkert er over middel, på et forum som dette, så tvivler jeg på at 30 procent af alle medlemmer på TWEAK.dk kan optages i Mensa :P


    computere giver bedre reflekser og i tilfælde også en øget logisk tænkning :D kan jeg tydeligt huske jeg har læst eller hørt! Tror selv en smule på det, så jeg bliver bag min skærm :dance:

  • Quote

    Originally posted by Axel
    131, til herren her med 28min igen


    Kunne være nice hvis nogle af de der har løst de 3 sidste med en forklaring, ville PM mig for jeg kan ikke helt se systemet i dem, hvilket jeg kan i alle andre.


    Thomas


    problemet med nogle af de opgaver er at der er flere systemer (tror jeg - jeg fik ihvertfald skumlet mig til nogle stykker ved de sidste opgaver) - så jeg tror der er flere svar der giver point i de sidste - dunno


    jeg fik 128


    *edit - er der forresten nogen der ved om man kan finde sin IQ-test score fra sessionen et sted på nettet? - jeg synes der på et tidspunkt var snak om at man skulle kunne få adgang til en masse data staten har om én gennem netborger eller lign..... er ikke helt sikker

  • Quote

    Originally posted by MSI-AOC
    Hehe, Det er tydeligt at se at der er en del der er blevet afskrækket fra at stemme, eller har "løjet", fordi at selvom intelligensen sikkert er over middel, på et forum som dette, så tvivler jeg på at 30 procent af alle medlemmer på TWEAK.dk kan optages i Mensa :P


    25% atm - jeg tror da godt på det - hvorfor ikke? computerinteresserede mennesker er da generelt ganske intelligente (er mit indtryk)... Det hænger nok også lidt sammen med at de brugere her på tweak der godt ved at deres score nok ikke bliver alt for god slet ikke gider ta testen