Indlæg af Eikorn

    Kære alle


    Jeg har bestemt mig for at købe Boses nye Quietcomfort 35. Jeg kan se, at de er noget billigere i UK i Danmark, hvilket nok delvist skyldes Brexit. I den anledning vil jeg gerne høre, om nogle af jer kendskab til en pålidelig britisk webshop?


    Der er selvfølgelig Amazon. De har desværre udsolgt indtil den 7. juli. Jeg er ganske utålmodig og hører derfor gerne andre forslag. :)


    På forhånd tak.

    Fantastisk - så bliver det en noget billigere omgang en først antaget. :)


    Når I siger skru op for CPU, så mener i overclocking - ikke? Hvor meget kan jeg skrue den op til uden nogen fare for, at computeren futter af?


    Hvilket grafikkort kan anbefales? :)


    Igen - mange tak!

    Mange tak for de mange fine svar. Jeg havde ikke regnet med, at I ville være så konkrete med opgraderingsforslag, hvilket jeg dog er rigtig glad for.


    På denne baggrund vil jeg være en lille smule mere specifik omkring min PC, og derfor oplyse, at jeg siden mit køb i 2010 har indsat yderligere 8 GB ram, så jeg nu har 12 GB i alt. Jeg har herudover sat en Samsung SSD (128 GB Samsung 830 Series MZ-7PC128B) og en ny køler i (Scythe Mugen 2). Der er herudover blevet tilføjet skærm nummer 2 (også BenQ E2220HD).


    Jeg kan læse ud fra jeres svar, at jeg endnu ikke behøver skifte hele computeren ud, men kan nøjes med at udskifte enkelte dele. Er der konsensus herom? Herudover synes der at være enighed om, at det er grafikkortet, der i første omgang skal udskiftes. Bør jeg skifte mere?


    Hvad er jeres tanker - nu hvor jeg har beskrevet hele mit setup? :)


    Igen mange tak for hjælpen! :goodpost:

    Jeg købte for snart fem år siden en stationær computer med bestående af:


    AMD Phenom II 1075T
    Club 3D Radeon HD 6850 (1 GB)
    Corsair TX650W
    Kingston ValueRAM 2 x 2
    WD Caviar Black WD640 GB
    Samsung Super-WriteMaster SH-S223C (Sort) (En gros)
    ASRock 870 Extreme 3
    BenQ E2220HD
    Antec Three Hundred - EU
    D-link RangeBooster N 650 Desktop Adapter DWA-547
    Der er sidenhen blevet sat flere RAM i og tilføjet en SSD. Herudover kører jeg nu med et dual-screen setup.


    Jeg har nu opdaget, at jeg har lidt overskydende skillinger på kistebunden og overvejer derfor at skifte hele eller dele af computeren ud - selvom det ikke er tvingende nødvendigt.
    Mit spørgsmål er derfor:
    Hvor stor forskel ville jeg i virkeligheden kunne mærke, såfremt jeg i dag køber en ny PC i løs-dele til 7-10k.(foruden skærme, mus, tastatur og headset - det jeg har her er godt nok). Ville jeg kunne opleve en markant forbedring - eller ville forskellen være minimal?
    Jeg er klar over, at det er svært at svare konkret på - jeg håber alligevel, at I vil kunne sige en ting eller to om, i hvilken grad, jeg ville opleve forbedringer.

    Jeg har en Logitech G500 mus. For nogle dage siden begyndte den at blive en lille smule "hængende", hver gang jeg trykker. Der lyder ikke længere et klip når jeg trykker den i bund, som der plejer.
    Det var jeg naturligvis træt af, men kunne stadig spille med den, uden et alt for stort handikap.


    Så gik det lidt i sig selv igen, men den blev aldrig helt okay igen.
    Men da jeg kom hjem her i dag, bliver den hængende som aldrig før. Kliklyden er helt væk, og knappen bliver hængende i så lang tid, at det kan være svært blot at dobbeltklikke.


    Hvad kan dette skyldes - Og kan jeg ordne den, uden at skulle skille den helt ad?

    Hmm mærkeligt.
    Det var bare et link til alle processorkølere på edbpriser.


    Men er det en processorkøler jeg skal have og ikke bare en "almindelig" køler?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    AMD's stockkølere har en fabelagtig evne til at larme som ind i helvede samtidig med, at de ikke køler så godt igen, så jeg vil da foreslå dig at skifte den ud.


    http://www.coolerkit.dk/cpu_k%…31_73.html?page=1&sort=2a


    Mvh
    Sam


    Men det retfærdiggør da ikke en RPM på 45.000, gør det?


    Jeg vil gerne købe en ny køler hvis det er det der skal til, men hvis problemet ligger et andet sted er det jo lidt spildt.


    http://www.edbpriser.dk/Search…nf=%2bspecifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fK%C3%B8ling|25%2fProcessork%C3%B8ling|240%24&cpath=1-2-25-240&sp=all
    Passer alle de her? Eller er der noget med sockets?

    Hej Tweakers.


    Jeg købte ny computer i december måned med følgende specs:
    AMD Phenom II 1075T
    Club 3D Radeon HD 6850 (1 GB)
    Corsair TX650W
    Kingston ValueRAM 2 x 2
    WD Caviar Black WD640 GB
    Samsung Super-WriteMaster SH-S223C (Sort) (En gros)
    ASRock 870 Extreme 3
    BenQ E2220HD
    Antec Three Hundred - EU
    D-link RangeBooster N 650 Desktop Adapter DWA-547


    Jeg er rigtig glad for den, men den larmer ekstremt meget, specielt når jeg spiller på den.
    Jeg har undret mig over hvorfor - og hentede derfor et program hvor jeg kunne se temperaturen i min pc.


    Resultatet er her
    http://img820.imageshack.us/i/fanp.jpg/
    Som i kan se kører min CPU-blæser med knap 30k rpm, og her spiller jeg ikke engang. Når jeg spiller (Spiller primært Rift), banker den lynhurtigt op på 45k, hvilket selvsagt larmer helt åndssvagt.


    Min cpu og mit grafikkort er ikke særlig varmt, men Auxtin er altid banket i vejret. Det har jeg dog læst rundt omkring skyldes en sensor fejl.
    Er det denne fejl der er skyld i min blæsers overarbejde?


    Køler den unødigt eller er der en grund til det?


    Jeg vil ihvertfald gerne bede om hjælp til hvordan jeg kan køle min computer mere støjsvagt eller hvordan jeg skruer ned for min fanspeed, hvis ikke de mange rpms er nødvendige.


    På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    På billedet (hvis det da er det aktuelle produkt) har den.


    Godt set.
    Er det her man får mest for pengene?

    Jeg læser jura, så det er oftest bare min browser (Chrome) og office.
    Den skal på ingen måde bruges til nogen voldsomme spil, da jeg jo har min stationær til dette.
    Det er maks LoL i lave settings og måske en smule FM.
    Men altså - Det skal bare være mest computer for ~3K-3,5K. :)

    Hvad med den her - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4295269 ?
    Er den okay? Eller er Emachines noget man bør holde sig langt fra?
    Specs virker rimelige, specielt til prisen.


    Hvad angår den fra ElGiganten, så mangler den en HDMI-udgang, hvilket jeg er ret afhængig af, da jeg ellers skal ud og spendere på en Mediestreamer til film.


    Lenovo-Pc'en du også linker til, finder jeg en anelse dårlig til prisen, specielt processoren mener jeg er for dårlig - Eller taget jeg fejl?


    Den seneste Lenovo virker mere fornuftig - men rent statsmæssigt er den vel næsten dårligere end Emachinen som er billigere?

    Hej Tweak.dk


    I skrivende stund sidder jeg ved min high-performance stationær computer, denne bruger til spil og anden underholding herhjemme. Jeg vurderer dog at den er for tung at slæbe med til og fra Universitetet hver eneste dag, hvorfor jeg skal ud og shoppe bærbar.
    Min sidste bærbar røg efter 3 års tro tjeneste på gulvet, og måtte hermed lade livet.


    Dengang jeg købte min tidligere bærbar gav jeg 10.000,- kr. eller lignende da denne skulle kunne bruges til både studie og spil, dette er ikke længere situationen da jeg nu har min stationær til det ene formål. Dermed er der ikke store krav til min kommende bærbare studiepc, da denne ikke skal spilles ret meget på.


    Jeg har et budget på omkring 3.000,- kr. (dette skulle være nok til en fornuftig studie-pc har jeg ladet mig fortælle). Jeg er dog meget i tvivl om hvor jeg får mest for pengene i dette prisleje.


    Jeg går ud fra at de store kæder som Expert, Fona, etc. er relativt dyre.
    De mindre fysiske computerbutikker, plejer heller ikke at give mest performance pr. krone.
    Jeg er dog meget i tvivl om man skal finde en computer over nettet, hvor konkurrencen jo er stor, eller om jeg skal kigge ind på andre? Elgiganten har jo et stort udvalg, hvor jeg dog ikke kan vurdere om det er billigt? Jeg har også overvejet de mere utraditionelle computerforhandlere som Aldi og Bilka (osv) da disse ret ofte skilter med computere i netop min prisklasse.


    Alt i alt er jeg bare meget i tvivl om hvor jeg får mest computer for 3.000,- kr. Hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af. Jeg vil jo så frygteligt gerne undgå at betale ekstra for det samme..


    Jeg håber i er i stand til at rådgive og vejlede - fordelen her, er jo at den, at i har lettere ved at være objektive, end den Fona-ansatte har i samme situation. ;)


    På forhånd tak
    Jonas

    Hej Tweak.Dk


    Efter at have investeret i en stationær pc for mere power, har jeg nu det problem at alle mine noter og opgaver fra Universitetet konstant skal flyttes fra min stationær til min bærbar og modsat.
    Dette tager lang tid at gøre og er supersvært at holde styr på.


    Hvordan klarer jeg dette nemmest?
    Programmet jeg skal bruge skal være gratis og helst ikke være baseret på at filerne også skal ligge online et sted, da dette ofte medfører begrænset serverplads.


    I virkeligheden skal alle ændringer i mine notater og opgaver bare flyttes frem og tilbage.


    Hvordan gør jeg dette?


    På forhånd tak.
    Jonas

    Lige en hurtig en;


    Jeg leder efter en kalender på computeren der er meget brugervenlig, den skal bare kunne det fornødne og derudover være let at synkronisere mellem 3 computere, således at når jeg skriver at jeg skal til bold på lørdag, så ses det i alle tre kalendere på alle tre computere. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Ok prøv evt at tømme alt historik cache, cookies osv osv


    Stadig ingen effekt, desværre.


    Ja, jeg har aldrig set det på andre, og det er også først for nylig at problemet er opstået her.


    Det virkede desværre ikke.

    Hej Tweakers.


    Jeg har gennem længere tid brugt Homebanking, som så mange andre.
    Dette har fungeret opåklageligt.
    Det skal nævnes at jeg altid bruger Mozilla Firefox når jeg er på nettet, dog er min Nøgle til homebanking "installeret" et sted så kun IExplore kan finde den, derfor har jeg benyttet Internet explorer til homebanking.


    Dog er der nu det problem at når jeg åbner hjemmesiden ( http://www.SparLim.dk ), vises menuen ikke i Iexplore. Der hvor der står Homebank - Privat - Erhverv, etc etc. er der bare ikke når jeg bruger internet explorer. Til gengæld virker det upåklageligt med menuen i Firefox.


    Gennem firefox kan jeg så finde det direkte link til hvor man logger ind på sin homebank ( https://www.portalbank.dk/sparlim/homebanking/). Denne kan jeg så putte ind i Internet explorer, hvor der stadig ikke er nogen menu. Dog er menuen ikke det eneste der mangler, nu er loginfelterne også væk. De bliver ganske enkelt ikke vist. Dette umuliggør det at logge på gennem internet explorer.
    Det vil sige at når jeg skal logge på skal det være gennem firefox, og dermed uden nøgle, derfor kan jeg ikke overføre noget, blot overvåge.
    Problemet er selvsagt ret stort da jeg ikke kan overvåge mine penge.


    Konklusionen er altså at Iexplore ikke viser menuen eller loginfelterne, hvorimod Firefox kører fint.


    http://www.0202.dk kan fortelle om man er klar til homebanking, her siger den at Javascriptet er mit problem, dette forstår jeg dog intet af, da jeg har det nyeste Java. Jeg har installeret det flere gange, og JavaSuns egen side siger jeg har den nyeste. Jeg ahr desuden geninstalleret og repareret Iexplore, stadig uden resultat.
    0202.dk foreslår desuden at man nedsætter sikkerhedsniveauet i browseren, denne har jeg nulstillet, endda sat helt i bund, uden resultat.



    Jeg har virkelig brug for hjælp, hvad er der galt? :(

    Hej.


    Jeg har tidligere spillet en del Ogame og især Travian og har rigtig godt kunne lide det.
    Jeg er gået meget op i det og har måske endda brugt lidt for meget tid på det. I Travian lå jeg længe i top 20 på Server 3.


    Nu søger jeg et lignende spil, jeg er stoppet både med Ogame og Travian fordi det koster penge. Jeg vil spille med i toppen, men har ikke kapitalen til at smide penge efter et browserspil.


    Derfor søger jeg et browser spil, baseret på strategi, det skal være gratis, da jeg hader at vinderen er den der smider flest penge i det.
    Håber i kan hjælpe mig.


    P.s. Middelalder over fremtid. ;)


    Meget gerne på dansk, håber i kan hjælpe. :)