Indlæg af Jepson

    Hej Tweakers.


    Jeg går og leder efter en bærbar til min Far, som ellers har en gammel stationær skrammelkasse.
    Budgettet er 5000-6500 kr. Den behøver bestemt ikke at være "bærbar", da den kun skal flyttes fra hjemmekontoret, til stuen.


    Den skal primært bruges til internet, multimedia og måske noget billedredigering.


    Derfor prioriteres en stor skærm 17"+
    skærmen behøver ikke have større opløsning end 1600*900, men den skal give et godt billede, og man skal kunne se på skærmen fra mange vinkler. (er vi ovre i noget LED-bagbelyst skærm?)
    et nogenlunde grafikkort er vel på sin plads til de penge?
    og ellers handler det vist bare om at få mest for pengene.


    Vægt, størrelse, batteritid er fuldstændigt uden betydning.


    Er der nogen der har et bud på en bærbar der matcher den profil? eller i det hele taget en bærbar i den prisklasse, hvor man får rigtigt meget for pengene?


    Jeg har selv haft kigget på en Acer 7740G men ved ikke helt om skærmen er god nok? Jeg har ikke fundet nogle brugbare reviews, da den er ret ny.

    Hej tweakers.


    jeg er ved at konfigurere en ny computer sammen med en ven, vi er kommet frem til en E8400, og et 9800gtx, og 4gb ddr2 ballistiX af de gode med micron chips.


    det hele skal overclockes!
    dertil mangler vi bare et ordentligt moderbræt!
    lige i øjeblikket kigger vi på Gigabyte GA-EP35C-DS3R, men det kan være det er ved at være "forældet"?


    har i andre forslag, helst ikke meget over 1000 kr?


    på forhånd tak!

    skal matrialet være meget stift? ellers er der jo mange plastiktyper der er mere eller mindre eftergivelige.


    umiddelbart kommer jeg mest i tanke om POM (Polyacetal)


    "Karakteristika :
    God udmattelsesstyrke
    God kombination af hårdhed, sejhed og stivhed
    God dimensionsstabilitet og ringe tendens til koldflydning
    Fremragende fjederegenskaber
    God kemiresistens




    Egenskaber : Mekaniske :
    POM er hård og fjedrene med høj slagstyrke selv ved lave temperaturer. POM har lav friktionskoefficient.


    det lyder i mine ører temmeligt idéelt..


    det kan fåes både i stænger, plader, og emnerør (firkantede fx.)


    hvor stor plejer pladen at være? og hvad er den normalt udført i?

    når man ser dette skal man jo lige huske på at det ikke er en statslig kanal, men en direkte propaganda kanal drevet af fanatiske muslimer... det svarer vel lidt til at at vi i danmark kunne se "dansk fronts børnetime" eller "de autonome nyheder"


    jeg kan ikke rigtigt blive foraget når jeg ved at det er hamas der står bag og ikke en generel holdning..

    hvilken del er det der skal skiftes ud? selve rammen eller bundpladen? sædet måske? og at noget bøjer er da en fordel frem for at det springer (kulfiber splitrer og bliver skarpt som glas)

    hvad er der galt med aluminium? vægtbesparelsen er lidt ligegyldig i forhold til den samlede vægt af stol og kører? det er vel 100kg i alt så en besparelse på 400gram er vel ligegyldig? (især i forhold til prisen?)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek


    Enig håber ikke at du drikker det 8o


    haha nej det er et billede fra sidste gang jeg bryggede øl :D og jeg kan love jer at det smagte godt!

    syntes ikke min er det mindste langsommere end da jeg fik den...
    til gengæld syntes jeg at slideren hurtigt bliver træls.. hvis jeg havde haft muligheden havde jeg nok købt n82 i stedet

    den optimale deformeringszone er jo altid et kompromis, med design, størrelse, osv. men den skal jo være så lang som muligt og blive gradvist hårdere. et af de store krav er også at motoren skal trykkes nedenud af motorrummet og ikke ind i kabinen..


    talemåden "speed doesn't kill, stopping does" er sand og grunden til at man har deformationszoner. det handler simpelthen om af få omformet den direkte energi, så den bliver optaget over et længere stykke tid. jo mere man kan sprede energien ud jo mindre er "spidsbelastningen".


    på motorcykler hvor der ikke er deformationszoner er man mere overladt til sin faldteknik, og rent og skær held.. hvis man rammer noget hurtigt så er man færdig, men man kan vælte med 160 i timen og gå derfra, hvis man glider længe nok.


    håber det kunne bruges til noget, og held og lykke med projektet.

    det ene bud kan vel være lige så godt som et andet, hvis man påstår at der er liv på mars, men at det gemmer sig så godt at vi ikke har fundet det endnu. som du selv siger "hold alle mulighederne åbne"


    hvis man kigger på sandsynligheder, så er sandsynligheden for at der er nogen form for intelligent liv på mars, nok cirka lige så stor som at der er intelligent liv på mars som gemmer sig bevist for roveren.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Det helt store springende punkt for mig er at jeg generelt er imod udviklingen mod en europæsik fællesstat.


    er fuldstændigt enig med dig! det er da vores land, lad os da selv bestemme hvad der er bedst for os..