• AtmoiC:


    Mht. Forskelsbehandling:


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=84289&sid=


    Du har ret - de historier der kommer frem er udelukkende historie, hvor overfaldene er blevet begået af
    indvandrerer. Men se ovenstående link, det handler om to drenge, der er blevet overfaldet af to 'pumpede'
    danskere. Så kommer der pludselig historier om 'de store, agressive, pumpere på anabolske steroider', og
    det er dem, der bliver kørt på. Så vil jeg spørge dig, anser du den tråd for at indeholde en racistisk undertone?
    Et forhad til den indeuropæiske race måske? En klart forskelsbehandling for denne?


    Hvorfor har det en relevans, at det er store pumpede danskere?


    Mht. det sidste: Du har fuldstændig ret. Måske kan det være, at nogle af de kæmpestore-lovlydige-pumpere bliver stødte,
    hvis de falder over den anden tråd? :)


    - Mht. definitionen af racisme. Tager det ikke så tungt :) - synes bar' lige at jeg ville være træls og køre på det :) (..i god mening)


    Cheers, :)

  • Quote

    Originally posted by secz


    Nej, men det gør at de danske familier der osse er med til vejfesten begynder at acceptere de fremmede i stedet for bare at fordømme dem, og skære alle over en kam, som det jo ofte er tilfældet. Det gør osse uanset hvad, at de familier der er med til en vejfest blir mere integreret i det pågældende kvarter. det er i hvert fald min teori, at både danskere og indvandrere ville have godt af at omgås lidt mere, måske på begges premisser... ja det er jo nok egentlig ikke kun min teori :)


    Nemlig, det signalerer i høj grad, at de er villige og interesserede i at blive integrerede. Det er noget, jeg har respekt for.

  • Quote

    Originally posted by secz


    Nej, men det gør at de danske familier der osse er med til vejfesten begynder at acceptere de fremmede i stedet for bare at fordømme dem, og skære alle over en kam, som det jo ofte er tilfældet. Det gør osse uanset hvad, at de familier der er med til en vejfest blir mere integreret i det pågældende kvarter. det er i hvert fald min teori, at både danskere og indvandrere ville have godt af at omgås lidt mere, måske på begges premisser... ja det er jo nok egentlig ikke kun min teori :)


    Jeg er enig.

  • Quote

    Originally posted by Lemon
    I denne tråd ser vi jo tydeligt at det ikke kun er indvandrere der kommer med smarte, dumme, åndsvage bemærkninger..



    Nej det er ikke kun indvandrere der gør det.
    Men derfor gør det, det vel ikke mere rigtigt??


    Kan godt forstå hvorfor nogle ikke vil finde sig i sådan kommentar. Uanset om det er en dansker eller nydansker.


    Men hvergang man siger noget negativt til eller om en indvandre så bliver man automatisk stemplet som racist. Dette kan sku heller ikke være rigtigt.


    Hvis man ikke kan indrette sig under de danske normer så må man jo finde et andet sted at bo!!



    Hvis jeg tager til udlandet så må jeg jo også indrette mig efter deres regler og levemåde.

  • Lad os vende situationen


    Hvis det var os der flygtede fra DK og derned, så ville vi blive skudt bare den mindste overtrædelse.


    De kommer herop for at slippe for krigen, fair nok. Men de skal fanme ikke ødelægge vores samfund, bare fordi nogle gjorde det i deres, de må indrette sig efter landet kultur, kan de ikke de må de fanme sendes a h til.


    De folk der kommer og får en uddannelse som et eller andet, og vil leve et normalt liv, uden vold og ødelæggelse har jeg INTET imod, at de så lever efter koranen, gør mig intet.

  • Jeg er racist, så længe jeg ikke er blevet modbevist, og det kan jeg sige ikke er sket endnu..


    Jeg har KUN haft dårlige erfaringer med indvandre, og kunne lave en liste så lang nu.. Og jeg vil ikke flames over dette.. Det vigtige er at folk lever efter fordomme, der har udspring i erfaringer!


    Det lyder stik modsat, men fordomme kommer som regel af en påvirkning, enten af miljøet, eller erfaringer, og mine erfaringer har kun været meget ringe!


    Kan da forklare min sidste episode for 2 uger siden, en fredag da vi var i byen.


    Vi kommer gående ned af gaden, ca. 50m fra værtshuset er der et hjørne som vi drejer om, og vi høre en bil bremse, trække håndbremsen, og 3 udlændinge kommer farende ud af bilen.


    Vi er 3 kammerater, hvor derefter en bliver taget fat i kraven og råbt ind i hovedet: "Hvad siger du til mig?!!, skal du provokere??!!" Og han bliver herefter skubbet omkuld, og han rejser sig igen, og får ligeledes 2-3 slag i ansigtet, efterfuldt af over-udlændingen der fare hen i hovedet på ham og langer endnu nogle slag i ansigtet på ham.. Her råber jeg så: "Løb forhelvede, Løb!" til min kammerat, da jeg ved at vi ingen chance har mod disse ligeglade hjernedøde udlændinge.. Heldigvis stopper de, og vender tilbage til deres bil i krydset. Min kammerat bløder ud af munden, og tilsyneladende slipper han for nogle fatale skader.


    For mig var disse gutter kun ude og køre netop for at finde en lille flok, som de herefter kunne uddele deres raseri på.


    Derfor er jeg racist!
    Prove me wrong!!

  • som post må man sige at vi møde en bred vifte af mennesker hver dag, og ja der er rigtig mange indvandrere der opfører sig "uopdragent" bare for at spille smarte overfor de andre ....jeg siger bestemt ikke det sker hver gang, for der findes masser af sjove, arbejdsomme, respektfulde og fine folk også....og dem har jeg sq ikke noget imod...omvendt findes dder også fjolser på danskersiden hvis vi skal dele det op i sort og hvidt...der er dog længere imellem dem.


    statistikkerne fortæller jo også deres eget sprog. volden er blevet meget værre og overfald grovere, og ja der er ofte indvandrere indvolveret...og jeg tror da vi alle har oplevet situationer hvor der står 20-30 indvandrere udenfor et diskotek, fordi 1 mand har fået smidt dem ud....


    hvorfor i det mindste hvis man vil op at slås ikke være fair...eller har man ikke nosser nok til det ?


    gik meget i byen på et bondedisko, hvor alle kendte alle nærmest, og der var altid slagsmål internt af en ellr anden grund, men reglerne var klare.....1 mod 1 med de bare næver, og når man lå ned så var kampen slut...når det så var afsluttet kunne vennerne samle vedkommende op og få tørret blodet fra næse, mund og øjenbryn af og så gå ind og drikke en bajer...for det skulle jo foregå udenfor...og var der en der brød de regler, så sørgede hans venner for at det ikke skete igen med et ordentlig lag tærsk.


    den slags kan både politi, dørmænd og folk selv leve med, hvis man endelig skal slås......den der med at hente venner, slås med flasker og knive , sparke på folk der ligger ned osv viser sq kun at der er tale om tøsedrenge...uanset race osv......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der findes desværre den slags idioter..


    Men der er vel ikke andet at gøre end at ignorer dem.. !

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"


  • Du kan simpelthen HADE alle indvandre, af den grund?
    Kan godt se det har været MEGET ubehageligt at opleve, men syntes det er for tyndt grundlag at bygge et had op til 2-3 mia. mennesker på kloden.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"


  • Men hvis de tog dine traditioner, og stortset alt hvad der symbolisere din kultur, så ville du heller ikke være spor glad.


    Jeg ved at mange indvandre er pisse glade for at være her i landet, pga dens mange muligheder. Men den umenneskelig, rastiske måde folk kan behandle dem på, syntes jeg er for meget.


    Jeg snakkede med en af mine kærestes, venindes kæreste.. Han har en uddanelse, >cand merc< - og prøver at finde sig et arbejde. Men ingen gider at have ham. De kan ikke svare hvorfor. Jeg kan sagtens forstå den frustration der opstår,(Selfv. ikke at begå kriminalitet) når man har brugt godt og vel 8 år, efter folkeskolen, for at blive det - og dog, når manden ikke kan bruge det til en skid!

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

    Rettet en gang, sidst af betaboy ().

  • Folk siger også jeg er racist, syntes jeg ikke selv, jeg er. Men det er igen det der med at kommer man til at sige man ikke kan lide deres tro så bliver man stemplet som racist, og når det er sket nok gange bliver man sku racist. !! Også ret så træls at høre på, for i siger at man skal have frihed her og der, men man må ikke sige man ikke kan lide troen fordi så er man racist. De sorte har frihed vi har ikke en skid!! Send dem hjem!!!


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Religion her ikke meget med emnet at gøre efter min mening.. min personlige holdning er at alle der tror på en højere magt er idioter.. jeg mener at alle religioner er noget forbandet sluder om man så er kristen, budist, muslim, jøde osv. er ligegyldigt.. de er alle lige absurte og latterlige..


    I min verden er religiøse menesker ikke folk jeg snakker med.. da jeg foretræker at have venner der ikke stadig tror på fantasi historier og overnaturlige væsner.. tror man kan sige jeg foretræker virkeligheden i stedet for at leve i en bubble..


    Fed7haS


  • Kan kun give dig ret i at det er sørgeligt at der ikke er nogle som vil ansætte ham.


    Det med at indrette sig under de danske normer og regler betyder vel ikke at de stadig ikke kan holde fast i deres egen arv.
    Forbeholdt at de overholder dansk lovgivning og regler....

  • Quote

    Originally posted by PhilipE


    Det du siger der, er ikke racistisk?


    Nej det ved jeg godt men siger man sådan noget bliver man stemplet som racist.


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Quote

    Originally posted by SaLtUm


    Nej det ved jeg godt men siger man sådan noget bliver man stemplet som racist.

    Ja det er sku da klart! Hva regner du med?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by SaLtUm


    Nej det ved jeg godt men siger man sådan noget bliver man stemplet som racist.


    har du set hvordan man definerer racisme knægt......prøv det.



    er helt enig med at man på ingen måde bør blande religion ind i det...kan man praktisere sin religion uden at genere andre med den er jeg ligeglad.....og ligeså med fremmed kultur.


    danmark var for ikke så mange år siden faktisk temmeligt åbent....nok et af de mest åbne samfund jeg har oplevet rundt omkring i europa.....med undtagelse af holland muligvis....det er ikke danskerne den var gal med....indvandrerne havde i mange tilfælde ingen intentioner om at blande sig med "familien danmark" , men klumpede i fritiden sammen med andre i samme situation...og mange fik ikke lært ordentligt dansk (hvilket bestemt heller ikke hjælper på ens muligheder for at blive integreret) ....deres børn har alle muligheder for at opføre sig som alm danske børn, men istedet går de sammen med "deres egne" ...og derfor fortsætter balladen. at DF er kommet i regering viser lidt om hvor bange/trætte danskerne er blevet efterhånden. ...mogens glistrup og jacob hougaard havde 2 ting tilfælles i folketinget på trods af at de begge var yderpunkter......de blev aldrig taget seriøst.....og det er måske problemet i bund og grund...man laver alle de små ting blive for seriøse og dermed glemmer man hovedpunktet: lær at leve sammen og respektere hinandens forskelligheder...vil man vedholde noget af sin fortid som indvandrer er der da så sandelig også plads til det, men man bør ikke lade det ødelægge mulighederne for integration....og lad så vlre med at tage danskernes bemærkninger så seriøse...meget af det lort vi lukker ud er en sær form for humor og intet andet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg respekter også dem, men mange af dem respekterer ikke os, og der er også nogle danskere, der ikke respekterer mig eller andre, og dem der arbejder og er godt integreret og ike laver ballade dem har jeg over hovedet ikke noget imod. Tvært imod er de faktisk rigtigt flinke mange af dem.


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD