Gode råd til eksamen?

  • Hey Tweakersss :)


    Vi befinder os jo midt i en hektisk eksamenstid i disse dage, og da jeg er en af de kommende studenter kom jeg på den idé at spørge "det uddannede folk" til råds om mine fremtidige eksamener. Hvilke ting er gode at huske på? kender i nogle gode hjemmesider med facts/viden om fag som Dansk, Engelsk, Matematik og Historie?


    Vil blive taknemmelig for al brugbar information :)

  • 1. Gå tidlig i seng dagen før eksamen


    2. Læs ikke lektier dagen før eksamen.


    3. Kom i go tid til eksamen.


    4. snak ikke med andre før EFTER eksamen.


    5. Få en god solid morgenmad.

  • Hvis der er nogle ting du skal huske som er vigtigt så læs på det lige inden du falder i søvn.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • I matematik kan du, hvis du har adgang til en tavle, øve dig i at gennemgå de forskellige beviser. En af mine venner fra gymnasietiden gjorde dette, det betød at han kunne gennemgå de forskellige emner meget sikkert og overbevisende.


    Historie - emne inddel, find de centrale punkter som bare skal med.


    Dansk - hav styr på de forskellige genre, og tidsperiode


    Den sidste har jeg ikke så meget at sige til - men hvor svært kan det være ;)


    Ellers plejer jeg også selv at køre efter shooger's fremgangsmåde.


    Mvh Stubkier

  • Drik en glas varm kakaomælk ca 15 mins før du skal ind da det beroligere kroppen meget og samtidig får du lige det ekstre sukker kick man godt kan have brug for mens man er inde og blive eksamineret :) held og lykke herfra :)

  • Til mundtlige eksamer er det ofte sådan at jo mere man selv kan holde sig i gang med at tale jo mindre kan lærer/sensor stille spørgsmål og derved måske bringe en lidt ud af fatning.