Fyrværkeri

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Det som Burger mener er at vi ikke gider den slags ulovligheder her på Tweak. Hvis I vil udveksle bombe-opskrifter må det foregå via mail, PM eller på MSN - IKKE her på forummet!


    Ja den var så feset ind..


    Jeg er ikke ligefrem dum


  • Hvor får man det der KNO3??


    Lyder da som noget der skal prøves ovre på plænen

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens


    Hvor får man det der KNO3??


    Lyder da som noget der skal prøves ovre på plænen


    Garta.dk


    Det er ikke andet end et næringssalt som gartnere bruger til vanding. Men samtidig er det brillant, da det frigiver ilt når det opvarmes.


    Men hold det hellere hjemme på din private grund, og ikke i mængder større end 25g - det virker ret kraftigt.

  • Går ikke i haven, bor i byen, hehe..


    Men plænen er bare sådan noget tilvokset lort der ikke har set et menneske i årtier efterhånden, så nok ikk nogen der får hemorider af det..


    Men det skal da prøves :D

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Det er mange år siden jeg har brugt penge på fyrværkeri, lovligt som ulovligt. Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften. Synes det er flot at se på nytårs aften, men ikke noget jeg selv vil bruge penge på.


    Det er vel en prioritetssag! Nu ved jeg ikke hvilken bil du har, men det er nok ikke den mest økonomiske du kunne finde.


    Du har det sjovt i din bil, andre har det sjovt med fyrværkeri.


    Køber heller ikke selv fyrværkeri, men syntes bare, at man skal se tingene lidt mere bredt inden man udtaler sig negativt :)

  • Quote

    Originally posted by learner
    Det er vel en prioritetssag! Nu ved jeg ikke hvilken bil du har, men det er nok ikke den mest økonomiske du kunne finde.


    Du har det sjovt i din bil, andre har det sjovt med fyrværkeri.


    Køber heller ikke selv fyrværkeri, men syntes bare, at man skal se tingene lidt mere bredt inden man udtaler sig negativt :)


    Vi bliver spurgt hvad vi selv gør nytårsaften, og det er det både Carlsen og mange andre gør - det er der jo intet negativt i.


    Jeg køber heller ikke selv fyrværkeri, men det betyder jo ikke, at jeg ikke nyder at se på det. Jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg. Vel er fyrværkeri flot, men det er også dyrt, og jeg kan finde mange andre ting at bruge penge på.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Vi bliver spurgt hvad vi selv gør nytårsaften, og det er det både Carlsen og mange andre gør - det er der jo intet negativt i.


    Jeg køber heller ikke selv fyrværkeri, men det betyder jo ikke, at jeg ikke nyder at se på det. Jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg. Vel er fyrværkeri flot, men det er også dyrt, og jeg kan finde mange andre ting at bruge penge på.


    Præcis, og som studerende og udeboende, så er der heller ikke råd til det vilde fyrværkeri.


    Det kan godt være man køber sig en rakat eller 2 næste år, hvor pengepungen formodentlig ser mere fornuftig ud. Men igen, jeg er en pisse nærig person.


    Men som sagt, det er en måde at prioritere sine ting på.

  • Quote

    Originally posted by BasHuus
    Har votet "intet" - Vil hellere have en fed aften i gode venners lag, og så få et nytårsskrald med kæresten senere :D


    Hvis man forståer sådan en lille en, og det gør man *gnæk gnæk* ;)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Vi bliver spurgt hvad vi selv gør nytårsaften, og det er det både Carlsen og mange andre gør - det er der jo intet negativt i.


    Jeg køber heller ikke selv fyrværkeri, men det betyder jo ikke, at jeg ikke nyder at se på det. Jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg. Vel er fyrværkeri flot, men det er også dyrt, og jeg kan finde mange andre ting at bruge penge på.


    "Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften."


    Negativt imo. Det er heller ikke ligefrem noget han gør nytårsaften? Ligesom dit:


    "jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg."


    I har begge et negativt syn på fyrværkeri.. :))


  • Kan jeg sku godt forstå de har :D


    Det er jo også skide koldt at gå rundt udenfor nytårs aften.


    Jeg holder mig indenfor og drikker mig lam.


    Sidste år gik jeg ud og så forældrene til ham der holdte fest fyre noget af.


    Underligt nok husker jeg ikke om jeg havde købt noget, men fik vidst et batteri af arbejdetet :crazyeyes:

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Er kommet i den alder hvor nytårsaften bare er en afslutning på året jeg ikke rigtig gider gøre noget særligt ud af.
    En god middag med konen og ungerne.
    Fyrværkeri siger mig ikke noget (mere) og mine unger er bange for det, så ingen grund til at bruge penge på dét.


    BTW: Hvad fanden sker der på tweak for tiden. En OK tråd bliver oprettet og udvikler sig næsten til mudderkastning. Er rystet.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Er kommet i den alder hvor nytårsaften bare er en afslutning på året jeg ikke rigtig gider gøre noget særligt ud af.
    En god middag med konen og ungerne.
    Fyrværkeri siger mig ikke noget (mere) og mine unger er bange for det, så ingen grund til at bruge penge på dét.


    BTW: Hvad fanden sker der på tweak for tiden. En OK tråd bliver oprettet og udvikler sig næsten til mudderkastning. Er rystet.

    Jeg er nu også mest til en go middag og lidt vin, gider ik fyre en masse penge a på noget der suser op i luften og siger bang og giver lys i 3 sek.. nope, så hellere en dyreryg på grillen og så gå og nusse med maden og konen, gøre klar til en hyggelig aften, og på slaget 12 kan man jo nyde alle andres trang til at købe fyrværkeri. :)

  • Quote

    Originally posted by BasHuus
    Har votet "intet" - Vil hellere have en fed aften i gode venners lag, og så få et nytårsskrald med kæresten senere :D


    Det vel standard.. Prikken over i'et på en god dag :D
    Men sådan er det vel hver dag :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Min bror og jeg var meget til fyrværkeri før i tiden - men efter 99" stoppede det faktisk rimelig hurtigt da min bror mistede de 2 yderste led på venstre hånd grundet ulovligt fyrværkeri. Så jeg har ikke brug for at skyde noget af - jeg er næsten blevet rædselsslagen for det lort. Det hænger nok sammen med at jeg stod ved siden af og så hans hånd blive revet itu..


    Jeg drak mig gerne fuld nytårsaften, men det gider jeg faktisk ikke. Hvis jeg holder mig ædru og prøver at styre de andre til festen så sker der gerne ingen ulykker.. Mit behov for at drikke alkohol i så store mængder tænder mig ikke, lige netop den aften.. :ph34r:

  • hmm... har da vret med til det der med at sprænge postkasser og diverse andre ting :ph34r:


    Men jeg plejer nu at købe en eller anden sortimentspakke og så evt. et batteri til og evt. en kasse heksehyl hvis ikke der er nok af dem i sortimentspakken.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tjah de sidste 2 år har jeg været på arbejde (på skib) nytårsaften. 04/05 ud for Livorno i Italien for anker, hvor vi ikke nåede i havn inden de lukkede den for nytåret. Vi havde ellers fået at vide at vi ville komme ind, men havnen ændrede det lige inden ankomst så det var lidt surt. 05/06 var jeg midt på Stillehavet på vej til Balboa (Panama).


    I år er jeg dog hjemme, men jeg skal heller ikke have noget krudt i år. Jeg gør ikke så meget i fyrværkeri. Jeg kigger på de andres.
    I bund og grund er jeg lidt imod fyrværkeri da det forurener ekstremt meget.
    Har desuden heller ingen sympati for dem der sprænger sig selv i luften. De er squ selv ude om det (det er dog noget skidt når det går ud over nogle uskyldige).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------