nej det har du nok ret i.. ignorer det sidste citat og svar..
Computerspil en sport?!
- cass
- Lukket
-
-
Altså spil som fx. q3, cs, BF2, cs:s vil jeg sige er en sport!
Der er så mange der går meget op i det, og der er lavet lans/turneringer hvor der er STORE premier, og der er mange hold der rejser til andre lande for at spille med i et lan.Så jeg vil konstatere at det er en sport, dog er det ikke så udbredt i medierne da mange er imod det, da de ikke menere børn får nok motion, men hvad så med golf?
-
Efter min mening er sport når man er fysisk aktiv f.eks. jeg træner det syndes jeg er en sport men selvfølgelig hvis det er jeres mening er det fint nok....
jeg kan desværre heller ikke følge at skak og golf er en sport...
-
Definering via google en ting...
Sider her med en retskrivning og betydnings ordbog.
Sport
Aktivitet hvor man bruger kroppen efter bestemte regler, ofte i konkurrence med andre, for sjov el. for at træne.Vi bruger kroppen når vi sider bag computeren og f.eks. spiller CS. Så pr. definition må CS altså være en sport. Sådan rent teknisk folk kan så have den mening de har lyst til.
IMO er det også ved at være en sport. Sport er ikke defineret ved hård fysisk aktivitet men mere omkring konkurrence elementet og regler.
I mange computer spil er der i høj grad begge dele. CS1.6 som klart den største i EU og USA. I asien er det Star Craft der er det helt store.
Hvis man sætter sig lidt ind i hvordan SC er i asien bliver det svært at mod argumentere som en sport. De har faste turneringer lige som vi har fodbold. Der er tv kanaler som ikke sender andet og de store stjerner tilbedes af fans som vi kender det herhjemme fra med popstjerner eller de helt store sports stjerner.
Hvis man tager til et dansk lan af den større størrelse vil man også meget tydeligt opleve konkurrence elementet i CS. Folk sider og råber og springer op af stolen når det går godt.
Sådan lidt fra en som arbejder en del med dette til hverdag, dog ikke som udøver selv. Men mere i den organisatoriske, arrangerende og udviklende rolle.
-
Tjah, det kan være at det bliver accepteret som en sport en dag. Det lyder bare så underligt, hvad går du så til af sport? Warcraft 3!
-
Jamen vi bruger jo kroppen hele tiden som jeg allerede har sagt. Så går der et par år, så vil husmødre have opvask til at være en sport, for der bruger man jo også kroppen?
Man skal ikke, synes jeg, vurdere en aktivitet som en sport, ud fra konkurrence elementet eller regler. De har intet med sport i sig selv at gøre, men er noget man senere (i dag) forbinder 100% med sport. Konkurrencer og regler er jo begreber der bruges i vid udstrækning om en masse forskellige ting, og er altså ikke ting man kan bruge som definition på sport.
-
Originally posted by _WHAT_
Definering via google en ting...Sider her med en retskrivning og betydnings ordbog.
Sport
Aktivitet hvor man bruger kroppen efter bestemte regler, ofte i konkurrence med andre, for sjov el. for at træne.Vi bruger kroppen når vi sider bag computeren og f.eks. spiller CS. Så pr. definition må CS altså være en sport. Sådan rent teknisk folk kan så have den mening de har lyst til.
IMO er det også ved at være en sport. Sport er ikke defineret ved hård fysisk aktivitet men mere omkring konkurrence elementet og regler.
I mange computer spil er der i høj grad begge dele. CS1.6 som klart den største i EU og USA. I asien er det Star Craft der er det helt store.
Hvis man sætter sig lidt ind i hvordan SC er i asien bliver det svært at mod argumentere som en sport. De har faste turneringer lige som vi har fodbold. Der er tv kanaler som ikke sender andet og de store stjerner tilbedes af fans som vi kender det herhjemme fra med popstjerner eller de helt store sports stjerner.
Hvis man tager til et dansk lan af den større størrelse vil man også meget tydeligt opleve konkurrence elementet i CS. Folk sider og råber og springer op af stolen når det går godt.
Sådan lidt fra en som arbejder en del med dette til hverdag, dog ikke som udøver selv. Men mere i den organisatoriske, arrangerende og udviklende rolle.
Så Poker, Skak, og sådanne ting er også en sport i dine øjne?
-
Originally posted by MvK
Pr. definition er de ting sport ja. Hvordan og hvad jeg opfatter som sport i den sammenhæng er irrelevant. I følge det danske sprogs definition på sport så er disse ting også sport ja.
-
Pr. definition er de ting sport ja. Hvordan og hvad jeg opfatter som sport i den sammenhæng er irrelevant. I følge det danske sprogs definition på sport så er disse ting også sport ja.
Kan da godt se hvad du mener, synes bare det er en meget overfladisk definition, som tillader rigtige mange åndsvage ting at blive kaldt for en sport.
Men jeg må jo så leve med at CS (pr. definition) er en sport, selvom det for mig virker meget langt ude. -
"Aktivitet hvor man bruger kroppen efter bestemte regler, ofte i konkurrence med andre, for sjov el. for at træne."
Teoretisk set findes der ikke en aktivitet hvor man ikke bruger kroppen, så vi står tilbage med en definition der siger at enhver form for aktivitet hvor der konkurerres med regler, er lig en sport???
Jeg synes det er langt ude at tage den definition så bogstaveligt, det er jo tydeligt at der menes en aktivitet hvor kroppen bruges i høj grad, og hvor det er styrke, smidighed, og hurtighed der spiller større roller.
-
Jep, netop som jeg siger flere gange, man læser de definitioner alt for bostaveligt og subjektivt. Det giver jo ingen mening, at tale om, at alle aktiviteter er sport, fordi der i aktiviteten er et fysisk element.
Hvad er en fysisk aktivitet så? At løfte pegefingeren? Eller sparke til en bold? Jeg ved sgu godt hvad jeg mener i hvert fald.
Men godt nyt til alle jer computer nørder! I er pr. definition sportsudøvere af højeste karat. I udfolder jer jo fysisk hele dagen!
-
Originally posted by Berleburg
Jep, netop som jeg siger flere gange, man læser de definitioner alt for bostaveligt og subjektivt. Det giver jo ingen mening, at tale om, at alle aktiviteter er sport, fordi der i aktiviteten er et fysisk element.Hvad er en fysisk aktivitet så? At løfte pegefingeren? Eller sparke til en bold? Jeg ved sgu godt hvad jeg mener i hvert fald.
Men godt nyt til alle jer computer nørder! I er pr. definition sportsudøvere af højeste karat. I udfolder jer jo fysisk hele dagen!
Kan kun være enig, derfor irriterer det mig at CS pr. definition lige pludselig er en sport, men at vi alle udemærkede godt ved det slet ikke bærer nok fysiske elementer til at blive klassificeret som en sport. Puh. -
Som tidligere nævnt og dokumenteret, så er computerspil generelt ikke en sportsgren. Da det ikke overholder de retningslinjer, som er fastlagt af de forskellige landes og internationale organisationers bestemmelser.
That's it !
At nogle af de skævøjede spilnørder så har fangrupper og andre mærkværdige og ligegyldige ting, set ift. begrebet sport, gør jo ikke det til en sportsgren. Så er popmusik også en sportsgren. No way !Til Hulefanden har jeg kun at tilføje: Du snakker om posthuning - wauv - du har 20 indlæg i denne tråd !![Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif] Og prøv lige at kigge alle dine hidtidige indlæg igennem og se hvor mange relevante indlæg du har præsteret ! Siger vist rigeligt.
Din tåbelige "No offence"-indlæg til mig, viser også med al tydelighed mangel på overblik og forståelse - samt situationsfornemmelse.[Blocked Image: http://img85.imageshack.us/img85/7356/omer11ob.jpg]
-
Originally posted by Bentzin
Som tidligere nævnt og dokumenteret, så er computerspil generelt ikke en sportsgren. Da det ikke overholder de retningslinjer, som er fastlagt af de forskellige landes og internationale organisationers bestemmelser.
That's it !
At nogle af de skævøjede spilnørder så har fangrupper og andre mærkværdige og ligegyldige ting, set ift. begrebet sport, gør jo ikke det til en sportsgren. Så er popmusik også en sportsgren. No way !Til Hulefanden har jeg kun at tilføje: Du snakker om posthuning - wauv - du har 20 indlæg i denne tråd !![Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif] Og prøv lige at kigge alle dine hidtidige indlæg igennem og se hvor mange relevante indlæg du har præsteret ! Siger vist rigeligt.
Din tåbelige "No offence"-indlæg til mig, viser også med al tydelighed mangel på overblik og forståelse - samt situationsfornemmelse.du skal bare nedgøre nogle grupper skal du ikke?
-
That's it !
Din tåbelige "No offence"-indlæg til mig, viser også med al tydelighed mangel på overblik og forståelse - samt situationsfornemmelse.[Blocked Image: http://img85.imageshack.us/img85/7356/omer11ob.jpg]
LALALA !! Hvis jeg er en skæv øjet nørd hvad du er så gamle?
Og prøv nu selv at se dine indlæg i gennem, og tæl de brugbare og al negativt lort for sig. -
That's it !
Din tåbelige "No offence"-indlæg til mig, viser også med al tydelighed mangel på overblik og forståelse - samt situationsfornemmelse.Ok mundævl at lukke ud alligevel, det var da helt utroligt
-
Originally posted by MvK
Selvfølgelig er de da det...
-
Originally posted by Butcher
Selvfølgelig er de da det...
Hehe, den her tråd er fanme langt ude.
CS, skak, poker, billiard og alle den slags ting er ikke sportsgrene, jeg er træt af at se hvordan folk vender og drejer CS til at kunne være en sport, og jeg ville ønske vi kunne få en eller anden professor til at fastslå hvad der i mine øjne er meget indlysende. -
Definering via google en ting...Sider her med en retskrivning og betydnings ordbog.
Sport
Rigtigt godt beskrevet. Tror man skal kende "The Feeling" før man føler det er en sport. Det er det største kick ever at spille en god CS kamp, min puls stiger nolge gange til 170+.. -
Originally posted by HuleFanden
Rigtigt godt beskrevet. Tror man skal kende "The Feeling" før man føler det er en sport. Det er det største kick ever at spille en god CS kamp, min puls stiger nolge gange til 170+..
Præcis, jeg tror også alle seriøse gamere ser det som en sport, jeg gør i hvertfald, og ja, pulsen stiger pænt når du sidder i en clutch, men så skal man bare råbe "guys, im shittin myself" så plejer det at gå over. lol.