Indlæg af Elegance

    Hey tweak!


    Jeg har lige modtaget min nye køler(cooler master hyper TX3 - med 2 kølere på), og vil nu igang med lidt OC, af min lidt forældet CPU. Jeg kan dog ikke få den stabil(dvs. minumum 1 times orthos), hvis jeg vil have den over 3.5 GHZ.


    Her er et par billeder af hvad jeg kører med pt, og som jeg ikke kan få til at blive stabil!
    http://peecee.dk/upload/view/204600
    http://peecee.dk/upload/view/204599


    - Som i kan se har jeg slagget lidt på ram timings, i håb om at det kunne hjælpe mig lidt på vej, men ak nej..


    Jeg kører med +0,2V på rammene, +0,1 på chipset og 1.375xxxx på cpuen(i følge bios).


    Og mit problem er at lige meget hvad jeg har prøvet(leget med at ændre multipiller, fsb, volt osv) så kan jeg ikke få den til at være stabil.
    Har dog også lagt mærke til en meget mystisk ting(i mit hovede..), og det er at i følge CPU-Z kører jeg med 1.344V, men lige så snart jeg smækker orthos til ryger den ned på 1.328. Det er det som jeg personligt tror er skyld i at jeg ikke kan få den stabil, men hvad ved jeg. Håber i kan hjælpe mig lidt på vej mod de 4.0 ghz.


    OSB: Opsætningen kan ses i mit signatur!


    På forhånd mange tak!

    Tja, som overskrifter hentyder til, leder jeg efter det bedste gratis anti-virus program nu om dage.
    Mit bullguard er lige udløbet, men vil ikke give 500 kr for at forny det, selvom det er et kanont program!
    Men da en lærlinge løn ikke ligefrem er en direktør løn, er jeg sgu for nærrig til at smide så mange penge, så håber i kan hjælpe med at finde det bedste gratis anti-vira program.


    På forhånd mange tak!


    // Jacob

    Vil helst ikke under en 18", og så ville det være super hvis ikke det er en wide-screen :)
    Jamen, der er ikke noget fast budget, da jeg er af den holdning at der ikke skal spares på sådanne ting, men der skal selvfølgelig heller ikke smides en masse penge i hegnet, bare fordi man vil have et "trend" mærke :)

    Helmer;
    Jeg skal bruge skærmen til counter-strike 1.6 hovedsagligt, og der vil jeg da mene det er vigtigt at en skærm kan kører 100hz, da spillet kører meget mere flydende så. :)

    Hey tweak!


    Nu er jeg så uheldig at jeg lige har startet min computer op, og nu ligner det der ligger to kæmpe magneter i hver side af min skærm, sådan at farvene bliver lavet om og ser underlige ud. Jeg har haft skilt min skærm ad, og renset alle stik plus grafikkortet, men uden held..


    Så nu tror jeg sgu det er på tide at få købt sig en ny skærm.


    Jeg har ikke fulgt med i hardware udviklingen det sidste års tid, så derfor håber jeg virkelig at i kan hjælpe mig med at finde en skærm, som egner sig perfekt til gaming. Om det er CRT eller LCD er mig ligegyldigt, så længe den kan trække 100 Hz og 800x600.


    Det må gerne være en skærm som kan nogenlunde det samme som en samsung syncmaster 997MB(min nuværende skærm, som er gået i stykker)


    Så kort sagt søger jeg hjælp til;
    At finde en skærm som kan kører minimum 100 hz i 800x600 !


    På forhånd mange tak!


    //Jacob

    Nej, det er min fejl - dårlig beskrivelse :)


    Det er en hyle lyd der lyder som en bippe lyd fra de ældre maskiner hvis man holdte for mange taster inde på samme tid, dog bipper denne lyd ikke, men siger bare *BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*

    Hej tweak brugere!



    Jeg er lige kommet hjem fra skole, og vil starte min PC op, for at lave nogle lektier. Den starter også fint, og lyder som den plejer - lige indtil den når dertil hvor man skal logge ind på sin bruger(har windows XP home), så begynder den at hyle helt vildt. Jeg prøver så at genstarte et par gange, og få renset min pc, taget rammene ud og sætte dem i igen osv.. Altså alle de "normale ting".
    Selvfølgelig kunne det være en hardware fejl, men det der undre mig er, at hyletonen forsvinder lige så snart jeg logger ind på min bruger, og kommer ind i selve windows.


    OBS: Lyden kommer ikke fra min PC-speaker, da den hyler lige meget om den er sat til eller ej.


    Jeg er lidt lost over hvad det kan være, da den så sent som igår aftes virkede perfekt, og lukkede præcis som den har gjort siden jeg samlede den.


    Håber virkelig at i kan hjælpe mig, da det er en høj og pisse irreterende tone!


    På forhånd tak!


    //Jalle

    Hej!


    Jeg har lidt gammelt hardware til at ligge som jeg ikke rigtig har noget at bruge til.
    Jeg synes det er synd at det bare ligger der, da det jo ikke er noget helt gammelt lort..


    Det vi taler om er følgene:


    Bundkort:
    Asus a8n sli premium
    Modtaget fra SHG lige i starten af 2007, men har ikke været brugt siden sommeren 2007.
    HBO: 250


    CPU:
    Amd opteron 175 Dual core, 2,2 ghz, S939.
    Modtaget fra shg i starten af 2007, men har ikke været brugt siden sommeren 2007.
    Stepping: CCBWE 0551VPMW
    HBO: 450


    Begge dele står som nye.


    Byd fair.



    *EDIT*


    I kan også få en scythe ninja plus med til cpuen for 25 kr ekstra.

    Hey tweakers!


    Min ven har lige fået noget nyt hardware ind af døren, og har fået det samlet. Der er også blevet installeret windows osv.


    Jeg har bedt ham om selv at beskrive problemet, så her kommer hvad han skrev til mig:


    For 2 dage siden investerede jeg i et nyt bundkort, ny processor, nye ram og et nyt grafikkort i håbet om at optimere mit cs. Men det har resulteret i at hele min computer er kommet til at køre meget værre end før, med spikelags i både lyd og billede i cs såvel som uden for.
    Jeg har netop formateret min harddisk og installeret de tilhørende nyeste drivers, så problemet er ikke spyware eller anden.


    specs:
    Intel dualcore 2,33ghz
    Geforce 9600
    2gb DDR2 kingston ram
    Asus p5k-e motherboard



    Hvad kan problemet være?


    Håber i kan hjælpe ham, da vi står og skal til LAN på torsdag i Århus.