Jeg har selv problemer med at kalde spil for sport, men når men kigger på nogle begreber så ændrer de mening i dag. F.eks. man kan gå på indkøb i lokal brugs men også på nettet. De to ting er vidt forskellige og alligevel handler om at få en vare for penge. Samme gælder sport, spil er bare blevet en del af hverdagen for mange og nogle gå mere op i det end andre. Eliten der ikke laver andet vil kalde det for sport eller beskæftigelse eller noget andet men det handler igen om at bøje eller udvide begrebet.
Computerspil en sport?!
- cass
- Lukket
-
-
Originally posted by HuleFanden
Ja for sådan var det da du var knægt. Men ting er ved at ændre sig. (No Offence)
Hvis du nu læser Bentzins indlæg, står der tydelig dokumentation om hvorfor gaming ikke er en sport, og det har altså ikke ændret sig, og vil ikke ændre sig før at ordet "sport" får en ny definition, der tillader gaming at blive kaldt en sport. -
Originally posted by MvK
Hvis du nu læser Bentzins indlæg, står der tydelig dokumentation om hvorfor gaming ikke er en sport, og det har altså ikke ændret sig, og vil ikke ændre sig før at ordet "sport" får en ny definition, der tillader gaming at blive kaldt en sport.Det er rigtigt men det er E Sport ! Og e sport er vel en slags sport? (red. e sport)
-
Det er rigtigt men det er E Sport ! Og e sport er vel en slags sport? (red. e sport)
Nej det er ikke "en slags sport", prøv at læse de definationer af sport der er blevet postet en gang til. -
Det er rigtigt men det er E Sport ! Og e sport er vel en slags sport? (red. e sport)
Nej e-sport er slet ikke i nærheden af at være en sport, det er faktisk også et lidt misledende navn. Ikke desto mindre er det et godt navn, fordi det er noget som folk nemt kan forstå, altså e (internet) sport (sport, men i dette tilfælde et spil med konkurrence). -
Okay - vi var einge før. Men nu er vi ikke? I bund og grund handler det om at acceptere Counter Strike mm. som en professionel udøvelse. Jeg forstår udemærket hvad ordet "sport" betyder..
-
Okay - vi var einge før. Men nu er vi ikke? I bund og grund handler det om at acceptere Counter Strike mm. som en professionel udøvelse. Jeg forstår udemærket hvad ordet "sport" betyder..
Yup, så lad være med at sige at Counter-Strike = Sport, eller at Esports = Sport, eller at Esport er en form for sport. For de er alle mere eller mindre helt hen i skoven.
At counterstrike kan være proffesionel udøvelse, og at mange folk burde sætte sig bare en lille smule ind i hvor meget det kan komme til at fylde, kan jeg kun være enig i -
Originally posted by MvK
Yup, så lad være med at sige at Counter-Strike = Sport, eller at Esports = Sport, eller at Esport er en form for sport. For de er alle mere eller mindre helt hen i skoven.
At counterstrike kan være proffesionel udøvelse, og at mange folk burde sætte sig bare en lille smule ind i hvor meget det kan komme til at fylde, kan jeg kun være enig i
Det handler om at folk ikke vil fatte det og jeg derfor overdriver så folk måske kan få en lille smule ind i hovedet. -
Det handler om at folk ikke vil fatte det og jeg derfor overdriver så folk måske kan få en lille smule ind i hovedet.
Så træn lidt på at finde balancen mellem at overdrivelse fremmer forståelsen, og at den skaber misforståelse. -
Det handler om at folk ikke vil fatte det og jeg derfor overdriver så folk måske kan få en lille smule ind i hovedet.
Er der så nogen af dem du vil få det ind i hovedet på som er enige? -
Originally posted by sancheZ
Er der så nogen af dem du vil få det ind i hovedet på som er enige?
Nej. Så ville min "mission" ingen mening have. -
Nej. Så ville min "mission" ingen mening have.
Tilsyneladende er din mission at informere om hvor hurtigt gaming vokser som en anerkendt "spil-disciplin", her kommer du ikke langt med dine "Gaming er en sport punktum"-sætninger. -
Originally posted by MvK
Tilsyneladende er din mission at informere om hvor hurtigt gaming vokser som en anerkendt "spil-disciplin", her kommer du ikke langt med dine "Gaming er en sport punktum"-sætninger.
Er det kun det jeg skriver da? Og du kommer ikke videre i dit liv hvis du bliver ved med at citere mig og sige det samme lort hele tiden -
-
Jeg vil bare ikke have der er nogen tvivl om hvorvidt CS er en sport, og det ser da også ud som om vi endelig er enige om det, tråden hedder jo ordret "Computerspil en sport?!", så det er vel det der skal diskuteres.
Jeg spiller selv meget CS:S på et forholdsvis højt niveau, så jeg er ekstra fristet til at få banket visse ting ind i knolden på andre, hvis jeg ikke interesserede mig for e-sports, ville jeg være hamrende ligeglad med om du syntes at cs var en sport, jeg ville ikke føle jeg kunne udtale mig om det. -
Originally posted by MvK
Jeg vil bare ikke have der er nogen tvivl om hvorvidt CS er en sport, og det ser da også ud som om vi endelig er enige om det, tråden hedder jo ordret "Computerspil en sport?!", så det er vel det der skal diskuteres.
Så du tror at jeg lever i den tro at CS er en sport? .. Prøv nu at se på brugen af " og smileyer. -
Så du tror at jeg lever i den tro at CS er en sport? .. Prøv nu at se på brugen af " og smileyer.
Ja, hvordan kan jeg tro andet?Quote
Counter Strike er en sport.IMO
"Nej det er en E Sport. Men som for mig er respektabel. En sport er en sport...Quote
.. Mit budskab er hvis det endnu ikke er forstået, at det burde accepteret som en "sport" selvom det altid vil være en e sport.Quote
Men.. Counter Strike = E Sport = Sport !Der er nogle familietræk
[quote]
Det er rigtigt men det er E Sport ! Og e sport er vel en slags sport? (red. e sport)Prøv ikke på at rede den med smileyer og alt muligt, dine smiley kan ikke fuldstædigt omvende det som du sidder og skriver, du skriver det jo som om det var klokkeklar fakta, indse at du har formuleret dig forkert, i forhold til hvad du egentlig ville ud med. Jeg vil personligt ikke diskutere den længere, jeg mener jeg har skåret det ud i pap for dig.
-
Originally posted by MvK
Ja, hvordan kan jeg tro andet?Prøv ikke på at rede den med smileyer og alt muligt, dine smiley kan ikke fuldstædigt omvende det som du sidder og skriver, du skriver det jo som om det var klokkeklar fakta, indse at du har formuleret dig forkert, i forhold til hvad du egentlig ville ud med. Jeg vil personligt ikke diskutere den længere, jeg mener jeg har skåret det ud i pap for dig.
1. Kan du fortælle hvad IMO betyder?
2. Hvor her indikere jeg direkte at CS er en sport?
3. Kan du se disse tegn? : "
4. Du har fjernet min smiley.
5. Og ja der er nogle ligheder mellem E Sport og sport. Ikke mindst navnet. (Holdspil såvel som individuel spil, landshold, store turneringer osv.)Hvor vil du hen?
Du flueknepper alt du kan, selvom du godt ved hvad jeg mener. Enten er du meget dum ellers keder du dig.
-
Er det ikke ligemeget med alt det tekniske - parenteser osv., du har stadig formuleret dig fuldstændig elendigt i forhold til hvad du egentlig ville ud med.
Ellers ville du jo ikke blive konfronteret af både berleburg og Bentzin. (I bund og grund er vi begge enige i alt hvad vi har snakket om.) -
Nej. Vi kan tage den her over msn hvis du vil.
PS. Du posthunter da alt du kan på noget flueknepperi.
Ps. Glem alle parenteser og alt det tekniske.