Computerspil en sport?!

  • Jamen hejsa derude..


    så vil jeg starte en debab om hvad i synes


    Computer spil? kan det være en sport?


    Har spurgt mig selv om det mange gange og er kommet frem til jeg synes det er det.


    Hvorfor:
    Ja, fordi der er begyndt at komme mange penge ind i det. bla. ved jeg der er nogle counter-strike hold der får penge for at sidde og spille 8 timer om dagen.
    jeg spiller selv counter-strike source på højt plan og vil da sige at jeg går op i det med liv og sjæl.. men er det nok til jeg kan sige jeg dyrker det som en sport?


    Jeg har hørt i USA at det skulle være godkendt som en sport. men er ikke 100% sikker..


    Ville høre hvad i synes, kom glad!
    og hold gerne forumet i en god tone :cheers:

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy


  • Med det argument, så er den lokale stripper også en sportsudøver imens hun laver en lapdance :)) - tror hun vil more sig lidt over at få det at vide :))


    ... næ du .... ingen penge = hobby .... penge = profession .... sport = let røven og lav noget fysisk aktivt så pulsen kommer op ... :boxing: (og lapdance gælder ikke ... desværre :)) )


    IMO, så er golf sgu heller ikke en sport ... men det er der jo nogen der syntes det er


    I USA bliver burgerædning på MacD nok betegnet som en sport. Tror ikke et land med en overvægtig befolkning skal komme og fortælle andre hvad sport er for noget :))


  • hmm...


    golf synes jeg også en er sport...synes jeg da der er god konkurrance i det..
    det samme med cs..


    men SKAK bliver betegnet som en sport ? Der er sku da ingen ting i .. ikke engang fedt at se på ?!!? der sker absulut ingen ting :D heh..


    men ok.. det er din mening =) og jeg har min..
    .
    men lad mig høre andre

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Jeg spiller også en del. Dog Mest BF2,...... MEN jeg ser den ikke som en sport. Der er da meget konkurence i det. men sport er noget jeg forbinder med fysisk aktivitet.... Ikke sidde på sin flade r... Og rykker i mussen. :D

  • Skak og counterstrike har flere ligheder end man måske lige tror, og skak er hvertfald ikke en sport, og det er cs heller ikke, ligesom billiard og lignene ting. Sport er næsten altid noget fysisk, og når man sidder ved computeren har man en ret lav puls ( eller egentlig ikke)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Jeg mener det er en sport. Ligesom Ishockey, fodbold, golf, skak, osv...


    oki cool


    men hvorfor :) ?

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Quote

    Game....Sport...game...sport.....GAME....sport.


    Dude, games are games. Bowling is not even a sport, its a game.
    Billiards = game. Poker = game. Not a sport. These are competitive games but they are just that - games.


    fra et andet forum, og han har jo ret :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK

    Skak og counterstrike har flere ligheder end man måske lige tror, og skak er hvertfald ikke en sport, og det er cs heller ikke, ligesom billiard og lignene ting. Sport er næsten altid noget fysisk, og når man sidder ved computeren har man en ret lav puls ( eller egentlig ikke)


    vil da også sige min puls var ret højt oppe da vi spillede imod europas bedste hold på lan :D
    og der var vi ret aktive =) altså fysisk.. men det var fordi vi råbte så meget :D heh


    men kan godt se hvad du mener med at noget fysisk er en sport og ikke noget hvor man bare sidder stille =)

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Ehm vel noget med at i det øjeblik at man tager det fra singleplayer og til multiplayer bliver det en slags konkurrence mod andre mennesker, og så er det en sport imo.


    jep ... den holder jeg også på :)


    sjovt at se hvad folk mener og hvorfor synes jeg =)

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Quote

    Originally posted by cass


    vil da også sige min puls var ret højt oppe da vi spillede imod europas bedste hold på lan :D
    og der var vi ret aktive =) altså fysisk.. men det var fordi vi råbte så meget :D heh


    men kan godt se hvad du mener med at noget fysisk er en sport og ikke noget hvor man bare sidder stille =)

    kan godt se hvad du mener, hvis man sidder i sidste runde af en vigtig kamp alene mod 2 andre, og man er ved at skide i bukserne med en puls på 200.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK

    kan godt se hvad du mener, hvis man sidder i sidste runde af en vigtig kamp alene mod 2 andre, og man er ved at skide i bukserne med en puls på 200.


    ja :D det er en fed fornemmelse !
    og så laver man bare den der ! BOOM HEADSHOT ! 2 gange :D

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Nu betegnes computerspil jo heller ikke som sport, men som esport.


    Helt konkret betyder sport jo fysisk udfoldelse. Men der er nogle karakterer ved sport som tydeligt går igen i andre sammenhænge: konkurrence, evner mv.


    Synes det er helt fint at kalde computerspil for esport, til den grad, at man deltajer i turneringer og spiller spillet på et vist plan. Ellers synes jeg blot det er hobby.


    Men det er jo meget difust, og svært at nå frem til nogen konsensus.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • nemlig .. svært at sige hvor det ligger :) men ville da lige høre hvad i synes om det :)


    men du kan godt have ret i det du siger der :)

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Men naturligvis er golf da en sport. Man bruger jo hele sin krop når man spiller golf. At man ikke få så meget sved på panden er da en anden ting. Sport behøver absolut ikke have noget at gøre med, at få sved på panden. Det drejer sig udelukkende om, at bruge sin krop på en eller anden måde. Dermed siger jeg ikke, at fx at skrive på tastatur er en sport.


    Tilgengæld kan jeg også sætte spørgsmålstegn ved, at man betegner skak som en sport. Så handler det jo i dét tilfælde mere om konkurrence.


    Jeg synes man bør adskille sport og konkurrence. Naturligvis er konkurrence-elementet en stor/vigtig del af sport i dag. Men synes langt fra, at det er et afgørende element, når vi betegner hvad sport er.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Men naturligvis er golf da en sport. Man bruger jo hele sin krop når man spiller golf. At man ikke få så meget sved på panden er da en anden ting. Sport behøver absolut ikke have noget at gøre med, at få sved på panden. Det drejer sig udelukkende om, at bruge sin krop på en eller anden måde. Dermed siger jeg ikke, at fx at skrive på tastatur er en sport.


    Tilgengæld kan jeg også sætte spørgsmålstegn ved, at man betegner skak som en sport. Så handler det jo i dét tilfælde mere om konkurrence.


    Jeg synes man bør adskille sport og konkurrence. Naturligvis er konkurrence-elementet en stor/vigtig del af sport i dag. Men synes langt fra, at det er et afgørende element, når vi betegner hvad sport er.


    tjaaa.. den er svær...


    har selv spillet golf og var top 10 i danmark da jeg spillede.. og der gælder det om at være fysisk stærk.. for jo mere fysik du har jo mere overskud har du når du er i en presset situation.. og jo større mentalt overskud har du..


    balance er også en del af sporten like fodbold osv..
    så at golf ikke er en sport eller at nogle ikke synes det er.. så er det fordi de aldrig har prøvet at spille det på top plan =)


    men ja.. der burde skælnes mellem sport og konkurrence 100% :)


    så kan man kalde computer spil for esport og topplan i fodbold f.eks kalde det ksport ) konkurrencesport :D heh

    Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

  • Quote

    A sport is an activity requiring physical ability, physical fitness or physical skill which usually, but not always, involves competition between two or more people.


    Kilde: wikipedia.org


    Så ifølge wiki er skak og counter-strike ikke en sport, man kan så altid snige sig uden om og sige e-sport, men der er hvertfald ikke tale om en almindelig sport.


    Quote

    Electronic sports, abbreviated e-sports or eSports, is used as a general term used to describe computer and video games that are played as competitive sports.


    Det spilles som var det en sport, altså som en konkurrence som der er i næsten alle sportsgrene, men stadig, det er ikke en sport.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Altid spændende at se hvad Google syntes (altid weird at snakke om en søgemaskine som det var en person :crazyeyes:)


    define:sport


    an active diversion requiring physical exertion and competition


    A plant which shows a marked and inheritable change from its parent; a mutation.


    A rabbit not true to the characteristic markings of its breed. Examples: English Spots, Rhinelanders, or Checkered Giants lacking white color.


    A form of leisure-time physical activity that is planned, structured and competitive.


    Sport is a physical activity involving large muscle groups, requiring strategic methods, physical training and mental preparation and whose outcome is determined, within a rules framework, by skill, not chance. Sport occurs in an organized, structured and competitive environment where a winner is declared.


    A hamster that is genetically different from the norm


    Soldier Portable-System Repair Tool


    activities that are competitive, have formal rules, require physical effort and skills, and are organised within institutional structures