Verdens Bedste Guitarsolo

Originally posted by Hayes
    Hvordan kårer man "Den Bedste" guitarsolo? Er det efter hvilken guitarsolo flest folk kan li' eller hvilken en der bliver spillet hurtigst, eller bedst teknik, eller flottest udførelse? I don't get it :)) Man kan jo ikke definere noget som værende "bedst" når det er et emne der kun lever på smag. Så at den her var valgt efter stemmer fra folket, dem der nu har valgt at stemme..

Men altså, min yndlings-guitar-solo må nok være.. Hmm.. Nu lytter jeg ikke til så meget musik med vilde guitarsoloer i, men det kunne da godt være Luca Turilli med Black Dragon :))

Det jo lige det :))

Ej, tror det er hvilke der i flest's øre lyder godt... eller noget... :P:))

Originally posted by Marquis
    Har ikke hørt den med pink floyd må jeg indrømme. Men lynyrd, guns 'n roses, led zeppelin og sultans of swing er hvertfald klassikere! Dog synes jeg led zeppelins - stairway to heaven fortjener lidt bedre placering.

Enig, men 1. pladsen er også fortjent!

Originally posted by DXC

Sådan er det jo med alle sange efterhånden. Hørte lige en ny sang på min computer jeg ikke vidste jeg havde, så var det den orginale version af "crazy" som gnarls barkley er blevet ok populær på. Så mistede man også lige respekten for den kunstner.

Tjah det er måske mest fordi piunk Floyd er noget af det jeg respekterer mest - og jeg har det omvendt med Niarn. Synes desuden ikke helt man kan påstå de står for de samme ting :)

• Er enig med Hayes om, at det er en pænt weird afstemning - den burde vel i stedet hedde "Mest populære guitarsolo". Men nonetheless vil jeg da gerne smide mit bud på en top 5:

- Guns 'N Roses - Sweet Child of Mine/Paradise City/November Rain/Welcome to the Jungle/Knocking on Heavens Door/Alt andet fra Appetite of Destruction

- Dire Straits - Brothers in Arms

- Jimi Hendrix - Little Wing

- Pink Floyd - Comfortably Numb

- Eric Clapton - Classical Gas

Men igen, det er umuligt at lave en eksakt liste. For mig personligt er der ingen tvivl om at GnR bare er bedre end dem allesammen, men det er ikke kun pga. Slash, det er mentaliteten og selvfølgelig også Axl Roses stemme og sangskrivning.

• Synes slet ikke pantera hører hjemme på top 20. Det er jo bare noge skralde-bang musik :)

Til gengæld er jeg helt enig med at comfortably numb skal være på førstepladsen. Pink Floyd er så skide dygtige. Specielt David Gilmour. Roger waters er heller ikke til at tage fejl af, men jeg holder sku mest af Gilmour.

• Nu ved jeg godt at Metallica ikke er noget ret mange har ret meget til overs for, MEN...

Har nogen hørt "Am I Evil" med metallica?

Det er fra de unge unge Metallica dage, hvor metallica stort set kun stod for det vi i dag kalder speedmetal, og den betegnelse passer helt perkeft til den guitarsolo der bliver fyret af ca. 4 min inde i nummeret, for jeg har ALDRIG hørt nogen der kan flytte fingrene så hurtigt!

• Metallica er Trash Metal, Megadeth derimod er Speed Metal.

Am I Evil, tjaa det er jo et kopi nummer, lavet af Diamond Head, omend Metallica nærmest er mere berømt for det :D hør Creeping death, DET er hurtigt, den der er hurtigt men ikke vildt..

Ang bedste guitar solo, Motörhead Ace Of Spades mangler, det samme gør Master Of Puppets af metallica, IMO.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Rettet en gang, sidst af Cobber ().

• Metallica er da lige så meget Speed som det er Thrash IMO. Har ikke lige hørt Am I Evil, men er enig i at Master of Puppets burde have været på også.

Ellers ser listen egentlig fornuftig nok ud synes jeg.

Dog mangler der noget Dream Theater på, Petrucci er jo en af de sygeste guitarspillere på denne jord! Især i Panic Attack er soloen jo helt vild. Nu har jeg dog ikke fået hørt så meget DT så der er sikkert en del der er bedre, men jeg er helt vild med denne!

:)

Originally posted by M.Beier
    Useriøst at:
    Dire Straits - Money for nothin'

Ikke er med på listen..

Sandsynligvis fordi der ikke er tale om nogen reel guitar solo i nummeret.

Originally posted by Burger

Men er du enig i den beslutning som Planet Rocks lyttere har taget, eller er det enten en af de andre 19 der kom i top 20, eller en helt anden guitarsolo der er verdens bedste? Kom med din mening.

LINK

Hør nu, Eric the slowhand skal altså også med på listen, han har lagt stil til i mange år og han kan osse køre en solo rundt på gribebrædtet som ingen anden kan- hvofor er han ikke med?

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

• Helt Enig

syntes da klart at whole Lotta love er bedre en stairway to heaven.
    Evt Kansas - Carry On My Wayward Son
    Deep Purple - Highway Star ( Kæft Richie blackmore kan flytte fingrene) :hb:
    Nirvana - Smells Like Teen Spirit.

Originally posted by Aerial
    Vil da mene at noget med Joe Satriani også kunne komme på sådan en liste.

Mange af soloerne fra "Surfin with the Alien" er virkelig fede ;)

Eller Steve Vais - For the Love of God, de er bare ikke gamle nok endnu I think. :P

• Det er svært lige at sige hvilke der skal ligge i toppen, men det undrer mig at Gary Moore ikke er med.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------