Indlæg af sancheZ

    Har selv stor sucess med at køre linux (ubuntu hovedsageligt) på gamle thinkpads. Har en T30 med Ubuntu som kører glimrende, og opensource alternativerne er efterhånden ganske gode. Har også prøvet at installere det på et par T20 og T21, A21 og en underlig Acer/Thinkpad collab model.


    Hvis der mangler kraft kan med bruge Xubuntu som en mere light udgave af ubuntu (bruger det mindre krævende XFCE istedet for gnome), det kører også fint.


    Flot visuel film, desværre synes jeg den var alt for rodet og klichéfyldt. Det var alt for meget der skulle proppes ned i en film, superhelte, kærlighed, samfundshalløj, venskaber, miljøer, rumvæsener you name it.


    6/10


    Napoleon Dynamite


    Nej men hvorfor ikke?


    Lige til det sidste: Jeg synes nu stadig det er frækt af DR ikke at tilbyde det til det gamle system indtil det nye overtager helt. For prisforskellen mellem de to standarder er temmelig stor, og ofte bliver det noget HD agtigt noget hvis man køber en mpeg-4. Desuden: hvad med alle de folk som har haft en mpeg-2 modtager lige siden det digitale signal startede og troede at de kunne modtage de nye kanaler (inkl. min far)?

    En anden ting der er vanvittig er at det er langt fra alle der kan se alle de nye kanaler. Hvor stort et pengeshow er det ikke lige at der findes digitale modtagere SOM KUN kan tage de gamle kanaler?? Jeg synes det er dybt godnat, fuldstændig i stil med at DR2 først blev tilgængelig for alle her nu 13 år efter den startede! Det er samme nummer om igen. Desuden er jeg ikke i tvivl om at de muligt at sende de nye kanaler ud på det gamle system (MPEG-2), så hvorfor ikke gøre det? DR-Update kørte på MPEG-2 før i tiden, men nu kan den åbenbart kun ses på det nye MPEG-4.


    Jeg ser personligt meget DR2 og har ikke noget mod at betale en licens - jeg synes bare den er alt for gammeldags indrettet. Den skal klart ind under skatten så den kan brugerreguleres, eller i det mindste skulle der oprettes noget studierabat. Lige pt. er der ingen kære mor med mindre du er pensionist - hvor sindsygt er det lige?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hfriis
    underligt når du stadig kan spille.
    min ps2, (en jeg klunsede på en genbrugsstation) ville heller ikk læse skiver, (havde ingen spil da jeg fik den så testede om den virkede med dvd film), så jeg åbnede den og fandt ud af at man kan "justere" laseren i drevet, så drejede den bare helt om i en af yder positionenerne. og der efter justerede jeg den lidt og prøvede at loade en film, same procedure indtil den lige pludselig godt kunne læse disken... jeg skal dog ikk kunne sige om det kan være det samme problem når den stadig kan aflæse dine spil...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Justering af Laseren er en ret kendt procedure så du burde sagtens kunne finde en guide der forklare hele proceduren i små og nemme trin - og ja, den kan sagtens være "forflyttet" i forhold til hvad den egentlig skal være. Se om du kan finde fgl. skiver. DVD film, PS1 spil (sort skive), PS2 spil ( CD / hvid skive ), PS2 (Blå Skive). De er dine "benchmarks" for om din justering er optimal. :9xo


    Det lyder som om jeg skal ud i noget justering af laseren? Er det svært, har du/i et link til en guide? Jeg har lige prøvet med PS1 spil som du sagde, det kan den heller ikke men her siger den sjovt nok "Disc error" efter at have skrevet "reading disc..." i et stykke tid. Ved dvd-film står der nemlig slet ikke noget, den siger reading disc et splitsekund efter man har sat den ind men bagefter står der bare ingenting? Meget mystisk


    edit: jeg har kigget lidt på nogen guides men der er noget med at man kan justere gain på laserne, men hvor meget skal man gaine? Og kan jeg være sikker på det er det, når den godt kan læse spil?

    Hej, jeg har problemer med at se film på min PS2 (gamle store klods udgave). Det virkede indtil for et par uger siden hvor den ikke vil læse dem mere. Den siger ikke disc error eller noget, der kommer bare ikke nogen disk frem (no data). Jeg kan sagtens spille spil men dvder vil den ikke.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden


    Jeg har lige spist en skuresvamp fuld af sæbe.. jeg ser også sjove farver nu :D


    Køb en krumtap og spar fire. Det var lækkert at se de mange sjove farver, husk at lygte ned på din.

    Vi ville bare lige minde jer om at drengene er tilbage! Det er jo sådan et mega fedt sted at hænge ud her på tweak.dk :cheers: for satan gutter savner satme de gode gamle dage. Håber vi kan fange gnisten igen, det er så mega fedt herinde. Der er bare sådan en god stemning!§ :9xo unge gutter og gamle klaphatte og hele lortet taksa¨'

    Jeg har mit fjernsyn sat til computeren med s-video tv-out, hvilket fungerer udemærket. Men jeg har dog problemer med at få de billedindstillinger på fjernsynet som på computerskærmen (altså farve, brightness osv).


    Er der er en let måde at kalibrere det på? Jeg har siddet og rodet lidt manuelt med nogen sliders men det er svært at matche

    Størstedelen af folk som bruger The Pirate Bay kan sagtens finde ud af hvordan man bryder spærringen, og dem der ikke umiddelbart kan finder før eller siden ud af hvordan. I sidste ende skaber det også opmærksomhed til siden - smart jens.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK


    Ja, naturligvis gør du da det :)


    hihi