Vandkølsbrøler.....

  • Har endelig fået tid (konen og datteren er en uge på ferie..) til at montere vandkøl på grejet. Efter 2 timers bakseri fik jeg det hele sat til og kunne konstatere at det er tæt. Så nu ville jeg endelig se resultatet: Satte dyret til, forbandt (næsten) alle kabler og ledninger og startede dyret.
    Okayyyy - lidt vel høje temps. syntes jeg. Men måske skal kølepastaen sætte sig lidt, eller det hele skal lige falde til ro, tænkte jeg. Men da mit GFX efter 15 min. nåede op på 70 grader og CPU'en kom op på 55 kiggede jeg lige efter, om pumpen nu også kørte. Og næ, det gjorden såmen ikke, for jeg havde sku glemt at sætte strømmentil - pinligt!!.


    Efter en genstart og Pumpen sat til, ligger mine temps hvor de skal: CPU på 33 og GFX på 38 idle. (lufttemp. ligger på 30 i min Lejlighed, så det er da fine temp.


    Og så er det da et effektivt vandkøl jeg har mig - når det kan køre i 15 min uden overophedning!!


    Og nu ikke noget med at råbe idiot eller andre skældsord - det kan ske for enhver sådan noget. Men i må gerne grine af mig, det er ok.

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

  • lol du var heldig at det ikke brændte af ;)


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • En fejl som jeg tror næsten alle, der har rodet med vandkøling, har oplevet på et eller andet tidspunkt. Jeg har ihvertfald ;)


    Så det skal du skam ikke være så flov over ;)

  • Det skal du ikke være flov over, da jeg satte mit Vandkølings system til mit GFX, Chipset, Cpu, da jeg startede pumpe via en Kortslutning uden computeren sklulle starte op, var hele lortet så utæt men opdagede efter 5 min at det bare løb med vand ud på mit mainboard og GFX, jeg måtte Tage en FØN tørre fram og blæse i 2 timer for at være sikker på det var tørt da det var en helt ny Pc jeg lige havde Bygget :) Men der skete ikke noget. Puha det var også tæt på :)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Havde glemt at koble telefonen på fastnet, jeg kunne bare ikke fatte hvorfor lortet ikke ville virke.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Tjae kender god fornemmelsen med en pumpe der ikke virker. Min control unit fra Asetek, som sørger for at pumpe og blæser på radiator starter op sammen med computeren, virker ikke længere og har ikke gjort det i en uge nu. Så jeg sidder med en maskine hvor der ikke er flow i vandet eller luft igennem radiatoren... Dog kan jeg alligevel holde en idle temp på 40 grader v. stock hastighed.
    Venter med længsel på at Asetek og SHG får taget sig sammen så jeg kan komme igang igen.


    /Viper

    Gigabyte P35-DQ6 rev. 1.0 - F5L BIOS
    Intel C2D E6750 @ 3400Mhz (425*8)
    Scythe Infinity
    2x1024 Corsair CM2X1024-6400C4 1:1 @ 5-5-5-15
    Inno 3D 8800GT
    Hiper TypeR 480W PSU
    Sort LianLi V1000Plus II

  • Det det med vand ud over det hele har jeg også prøvet - mens dyret var tændt. Så jeg gik også og var lidt nervøs i et par timer. Det eneste der skete var dog kun at der kom lidt "ir" på gfx's printbane... :oops:

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

  • Hehe jeg gjorde det med et system der bestod af et gfx koblet op med et pelt på en spand - to gange :O
    Det endte så med at det kom til at tage ret lang tid før jeg opdagede at den varme slange var blevet blød og havde arbejdet sig ud af fittingen (lorte push-in på MCW-50 :() og en satacontroller, dataene på diskene på den og et lydkort fik en lille tur vand.

  • det er surt.


    Nå, nu fik jeg lige testet lidt load temp. Mine Temps er idle/load


    CPU: 34/38
    GFX: 38/42


    Det er dælme iorden, syns jeg. Det lugter lidt af noget seriøst OC, det her. Det må jeg se på imorgen. (Inden jeg fik vandet på havde jeg CPU'en oppe på 2500 mhz - med en Box'ed køler! Bliver spændende at se hvad grejet kan.


    Godnat

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

  • hmmm, det må jeg lige se på i aften

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

  • Heh, det er det jeg har sagt mange gange indtil nu, og nok også kommer til at sige mange gange i fremtiden:


    Fjern hardwaren fra vandkølingen, eller vandkølingen fra hardwaren, så KAN det ikke gå galt, uanset hvor meget vand der måtte sprøjte ud :)


    Det med en glemt pumpe er endnu en klassiker, det er også sket for mig engang, så det skal du bare tage med et smil :)


    Men godt at udfaldet er som det er, det er heldigvis meget sjældent at vandkølingen forårsager egentlige ulykker som brænder hardwaren af, men det er set :) i de fleste tilfælde kan man dog nøjes med at tøre hardwaren godt igennem med en føntørrer inden man starter igen :)


    MaGiX

  • :dance:jeg er ikke som de andre...... :dance: sing along :D


    brændte delvist bundkort og cpu af.....havde det hele klart, men en slange bukkede...hvilket åbenbart var nok til at fyre den af studsen (der i manualen stod at den skulle spændes tilpas ???) hvorefter der stod en fontæne af vand lige op over cpuen......wuhu.....



    nej jeg hader ikke vandkøling pga det, men jeg mener ikke det er noget man "bare" bør bruge medmindre man faktisk har overvejet og fundet ud af at luftkøling ikke er nok eller for dyrt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Da jeg installerede vandkøling i fruens computer, havde jeg købt et helt nyt cpu-hovede, som jeg ikke testede først. Ved den første leak-test fandt jeg ud af at producenten havde glemt den O-ring der skal være mellem kobber og acryl delen.....Damn, der var meget vand. Desuden var radiatoren også utæt.
    Men det hele kører og der skete ikke noget med noget.... :D

  • Hehe.. Min er værre.. Er lige blevet vandkølet igen for små 10 dage siden



    Første gang jeg havde vand gik det bare som smurt uden nogen problemer eller noget.


    Da jeg så skulle installere det nye her gik alt der kunne gå galt da self. også galt.


    Det hele fik jeg monteret, og kortsluttede der efter PSU'en for at få noget liv i pumpen. YES!! tænker jeg bare, vandet pisser ud af alle 3 studser på CPU kølehovedet, og nærmest kaster sig over ram, CPU og dens sokkel, og der stod et springvand i hovedet på mig.


    Slukke igen, og rette op på problemet :D


    Ud over det havde 2 af skruerne til blæseren på radiatoren også på underlig vis fået prikket hul i radiatoren 8o Så den pissede jo også.
    Nå, fat i silicone sprøjten, og så noget klister på dem. FØN-tørre på siliconen også, som er includeret i de 2½ timer.


    Montering nummer to, 2½ FØN tørre-timer senere, gik strygende..


    Og så kommer man så i tanke om at man bruger en slange til indgang, og 2 ud på disse hoveder, men som den klovn jeg nu er kører jeg da med 2 ind og 1 ud.. DOH


    Så kan jeg bedre forstå temperaturene ikke er anderledes 8)



    Og nej, jeg har ikke byttet rundt på det endnu, gider ikke :O :))

  • Ej hvor kedeligt!! Jeg havde håbet på en historie med vand i HELE kabi og en masse ødelagt HW ;)
    Jeg prøvede det samme til en LAN, hvor en kom til at hive mit stik til min 220V pumpe ud, (HADER dem der går før alle andre :)) )
    Og jeg forstod bare ikke hvorfor min cpu blev over de 60 grader hvor den lukker ned, og jeg skulle lige til at skille det hele ad, og prøve at finde ud af hvad der var gået i stykker, men så så jeg lige et stik der ikke var sat til på gulvet, og ku så fører det tilbage til mit kabi. :D


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    Ej hvor kedeligt!! Jeg havde håbet på en historie med vand i HELE kabi og en masse ødelagt HW ;)
    Jeg prøvede det samme til en LAN, hvor en kom til at hive mit stik til min 220V pumpe ud, (HADER dem der går før alle andre :)) )
    Og jeg forstod bare ikke hvorfor min cpu blev over de 60 grader hvor den lukker ned, og jeg skulle lige til at skille det hele ad, og prøve at finde ud af hvad der var gået i stykker, men så så jeg lige et stik der ikke var sat til på gulvet, og ku så fører det tilbage til mit kabi. :D


    Mvh Mads :T


    Du er godt nok ik den eneste der har været ude for det.


    Jeg havde for lang tid siden taget hele mit system med mach II med til et LAN, og jeg stod i samme situation som dig i næsten en time, hvorefter jeg fandt ud af at det var min ven overfor mig, der havde vippet til stikket i Mach II'en så den ingen strøm fik.. det gjorde han så os regelmæssigt der hele tiden, jeg blev sq lidt sur til sidst ;)