Indlæg af solmusen

    Gutter, hvad med at bruge Crysis' eget benchmark. Ligger i folderen Crysis/Bin32. navnene er selverklærende...


    Jeg scorer med mit system 29,7 FPS (GPU). Mine indstillinger er :


    1680*1050, alt på high, bortset fra:
    Shadows (low - jep, ingen skygger, men når kuglerne flyver om ørene har jeg ikke tid til at kigge på skygger)
    Postprocessing, Sound: Medium, kan ikke umiddelbart se forskel på quali, men det giver et par Frames.


    Og så lige Supertricket: Efter at jeg starter Crysis, går jeg ind i windiws Task Manager og sætter Priotiteten på crysis.exe til real time -> det giver ca. 5 F/seks.!!

    Hej gutter.


    Har lige opdaget, at mit x1900XT ikke hæver takten, nåt en 3d-applikation bliver startet. Det bliver på standardtakten (499/594), hvilket jo ligger laaangt under 3d-takten på 621/720. Er der en der har et råd - er jo irreterende, specielt med Crysis lige om hjørnet.


    Solmusen


    Jeg forholder mig KUN til din sætning: "har jeg overhovedet ikke de er ansat i et totalt latterlig firma der totalt har tabt alt fornuft" - og dermed har de ikke fortjent medlidenhed?? - du kender jo helder ikke de personer der er ansat i supporten. Og vi snakker her om supporten, ikke om 2K


    Næste sætning: jeg kunne aldrig finde på at ringe at overfuse sådan en supporter for det hjælper nada.
    derfor laver jeg denne tråd for at få folk til ikke at købe spillet. - Fair nok, Men du synes stadigvæk at de er ansat i et totalt latterligt firma og derfor kan man ikke have medlidenhed med dem hvis de bliver overfuset??...


    næste sætning:man kan bare ringe og få den genaktiveret ? ta og læs tråden før du udtaler dig - det er ikke det jeg udtaler mig om. Det der irreterede mig er, at du er fuldstøndig ligeglad med folk der arbejder iu supportfirmaer - da de jo arbejder for et totalt åndsvagt firma...


    Sidste kommentar: man kan vel altid forsøge at skuppe chefen i en anden retning hvis man mener firmaet gør noget forkert.
    hvis man er ansta i et firma hvor chefen slet ikke høre på en ja så ville jeg sige op med det samme.
    har jeg da gjordt flere gange. - Hvad med om du læste hvad JEG skriver inden du kommentere det: Det drejer sig IKKE om at skubbe chefen i en anden retning, men derimod om du vil sige dit job op, hvis firmaet havde solgt en Fejlproduceret Vare??. Jeg har endnu ikke sagt mit job op, bare fordi en vare er blevet fejlproduceret - snarere tværtimod - man forsøger at forhindre, at den fejl opstår igen.


    Nå, fortsat god weekend til alle.


    Musen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL


    har jeg overhovedet ikke de er ansat i et totalt latterlig firma der totalt har tabt alt fornuft.


    Normalt blander jeg mig ikke i disse diskusioner, men nu er bunden altså nået: Telefonsupportere, også kaldet call center agents er i stor grad IKKE ansat af de firmaer, som de levere support til! 2K. De er ansat i et Call center, som sælger deres service ydelse til f. eks. 2K - en forretningsdeal, som supporteren normalt overhovedet ingen indflyedelse har på!!
    Så når du så ringer og overfuser den stakkels satan så går det ud over en fuldstændig uskyldig Person!
    - Det er snarere dig vi skulle have medlidenhed med på grund af dit noget indskrænkede syn på verden.
    Og noget helt andet: Har du indflyedelse på det hvad din Chef beslutter/gør? Siger du dit job op, hvis dit firma producere en vare, som det måske er en fejl ved? Tænk lige lidt over det, inden du begynder at hidse dig op over en telefonservice.
    Jeg giver dog alle ret i, at det er træls med kopisikringer der forhindre en lovlydig borger at bruge sin (på lovlig vis beskaffet) vare.


    Musen

    Hej gutter,


    her på det sidste opfører winXP sig lidt underlig. Under Opstart kommer en eller anden melding om at "XP har ikke nok ressourcer osv..", hvorefter min 'puter starter med en oldgammel account. Er der nogen der har en ide om, hvad det kan være? Efter en Genstart starter skidtet som det skal skal.


    Solmusen

    Så simpelt er det jo heller ikke. For det første har bilen intet med en S-klasse at gøre (måske bortset fra et par enkelte kontakter..). For det andet: når man køber en Maybach, Stiller Mercedes en concierge til rådighed - 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. man kan bare ringe til ham og han sørger for at bilen bliver vasket, serviceret, han bestiller koncertbilletter osv - det er sådanne "småting" der gør en Maybach til noget andet end bare en "pimpet" udgave af en S-klasse. At de nye S-klasser er begyndt at ligne Maybach'en er sikkert heller ikke tilfældigt..



    Musen


    PS: I tyskland koster basisversionen 375.000€ ~ 2,8 mio kr. I DK kommer der så lige 280% Told og Skat på, og så koster dyret omkring 8 mio kr... *For de penge kan man sku leve længe uden at røre en finger

    Jeg læste lige på computerbase (http://www.computerbase.de tråd, hvor de har testet alle mulige drivere. Hvad der er lidt skræmmende er HP's elendige support. Har derfor lige været inde på HP's hjemmeside og fundet ud af, at næsten alle deres printere har problemer med Vista. Eller rettere: de siger at man bare kan bruge Vista's printfunktioner - de er gode nok til at begynde med. DET er da bare super ringe. Eller er der nogen der har andre info's


    Solmusen

    har ikke rigtigt fået testet, ud over lidt prime i 30 min. Har brugt mintid på at spile (HL2, Prez) i timevis - uden nogen problemer. OG det er stabilt nok til mig

    tjah, kører allerede med max volt på CPU (1,5) og Ram (2,95). Jeg ville bare gerne kunne gå lidt højere med FSB'en (har lært det nu). HTT'en står på 3 som den skal.


    Må jo nok bare akceptere, at jeg ikke kommer højere. Men det er også fint nok.

    ææææh så simpelt er det jo desværre ikke. Som sagt - for at få min CPU til at køre med 2750 mhz samtidig med at mine ram kører 225 mhz, har jeg brug for flg. indstillinger: HTT 289, hastighed på ram i bios 166, multi 9,5. Desværre kan jeg ikke komme over 280 på HTT'en. Og det er det der er mit problem! jeg vil jo gerne max'e systemet...

    Tjaah, overskriften siger vel alt?. Jeg sidder her og piller lidt ved min X2 4400. Har indtil videre fået den op på 2750 stabilt. Problemet er så bare, at mine ram tøffer afsted med 211 Mhz - de kan stabilt klare 225. For at få de 225 Stabilt skal jeg køre med en HTT på 289 - jeg kan desværre bare ikke komme over 280. Hvilke indstillinger skal jeg pille ved for at komme højere op?


    Kører p.t. med 2700 CPU/225 Ram, HTT på 270

    Med de indstillinger kører dine ram med en ALT for høj FSB. (Ja, jeg ved godt det ikke er det det hedder, men for forståelsens skyld har jeg skrevet FSB). Når du kører med 250x11, og rammene er sat til 400 mhz, kører dine ram med en FSB på 250 (eller sagt med DDR-ord: 500!) Og det er alt for meget, da dine ram kun er spec. til 433. (edit: Arg, sorry fragman, så ikke at du havde skrevet netop dette...)
    . Det er ret kompliceret at udregne rammenes "rigtige" taktfrequenz på A64-systemer. Prøv at sætte din CPU til 10,5x260, og Rammmene til 333 Mhz. Så burde du få en FSB på rammene, der ligger på 210 Mhz (420). Det burde passe bedre. Samtidig skal du sætte dit HT-link til 4. lyder det kompliceret - det erdet også.
    Har indsat et linkhrt, hvor sagen beskrives. Desværre er det på tysk.


    Har du hævet volt på dine ram?


    Mht WinXP kan det være at du kan nøjes med at reparer det istedet for en nyindstallation


    Kiggede lige på mit eget setuo. I cpu-z sidder mine ram i slot 1 og 2. Og her skal du åbenbart passe på. Dine ram kan sidde i 2 forskellige "rækker". For at køre dual, skal det sidde 1 stang i den første række. Den anden stang skal sidde i den anden række. De må ikke sidde i den samme "række" Tjek det lige
    cirka sådan her:
    I I ____ I I -----> x I ___ x I (x'et skal symbolisere en ram-stang)

    det er surt.


    Nå, nu fik jeg lige testet lidt load temp. Mine Temps er idle/load


    CPU: 34/38
    GFX: 38/42


    Det er dælme iorden, syns jeg. Det lugter lidt af noget seriøst OC, det her. Det må jeg se på imorgen. (Inden jeg fik vandet på havde jeg CPU'en oppe på 2500 mhz - med en Box'ed køler! Bliver spændende at se hvad grejet kan.


    Godnat

    Det det med vand ud over det hele har jeg også prøvet - mens dyret var tændt. Så jeg gik også og var lidt nervøs i et par timer. Det eneste der skete var dog kun at der kom lidt "ir" på gfx's printbane... :oops:

    Har endelig fået tid (konen og datteren er en uge på ferie..) til at montere vandkøl på grejet. Efter 2 timers bakseri fik jeg det hele sat til og kunne konstatere at det er tæt. Så nu ville jeg endelig se resultatet: Satte dyret til, forbandt (næsten) alle kabler og ledninger og startede dyret.
    Okayyyy - lidt vel høje temps. syntes jeg. Men måske skal kølepastaen sætte sig lidt, eller det hele skal lige falde til ro, tænkte jeg. Men da mit GFX efter 15 min. nåede op på 70 grader og CPU'en kom op på 55 kiggede jeg lige efter, om pumpen nu også kørte. Og næ, det gjorden såmen ikke, for jeg havde sku glemt at sætte strømmentil - pinligt!!.


    Efter en genstart og Pumpen sat til, ligger mine temps hvor de skal: CPU på 33 og GFX på 38 idle. (lufttemp. ligger på 30 i min Lejlighed, så det er da fine temp.


    Og så er det da et effektivt vandkøl jeg har mig - når det kan køre i 15 min uden overophedning!!


    Og nu ikke noget med at råbe idiot eller andre skældsord - det kan ske for enhver sådan noget. Men i må gerne grine af mig, det er ok.

    Tjah, det er sagt før og jeg vil nævne det igen: ATitool er et fint program, men hvis man vil oc' er den eneste fornuftige vej at gøre det selv (altså manuelt hæve core/mem-takten). Jeg startede også et find max på rammene (havde selv fundet max omkring 545 mhz) - ATItool mente at mine ram kunne klare 570 mhz - resultatet var selvfølgelig crash under Test/spil.

    Jeg har også en mobil Barton 2600+ (1,45v-versionen). Lige nu kører den 24/7 med 2616 mhz ved 1,97v. FSB er 227, multi er 11,5. Har også haft den oppe på 230*11,5 ved 2,03 v, dog mente de forskellige testprogrammer ikke at det var så smart. Mine temps er 39-41 idle og max 45 load (Vandkøling).
    Så vær ikke såååå nervøs mht. volt. Hvilket bundkort benytter du?