F*ck Religion 2; The Mocking Of Christianity

• Jeg fandt denne MEGET gode artikel på Shoutwire.com, og tænkte lige at jeg ville poste den her for lidt debat.
    Jeg kan specielt godt lide artiklen, da den nærmest er en tro kopi af mine meninger / tanker, da jeg er ateist.

Supposedly, there is a man who lives in the clouds. No, good Star Wars fans, I am not talking about the great Lando Calrusian. Although, that story is almost more believable than the one I heard. This man is allegedly named “God” and apparently, he watches everything we do.

I am told this guy created everything in existence. Anything I do that is remarkable and shows the triumph of the human spirit should be attributed to him. I should also give money to his followers for him, even though it has never been proven that he actually exists.

From what they tell me he also has a kid. Some hard-ass named Jesus who pissed the people of the world off so bad that we had to get rid of him in the foulest way possible. Even though I have never seen nor heard from this guy, not so much as a phone call, there are people out there who will swear to the death that he loves me. I’m sure if I talked to him for a few minutes, I could cure him of that obsessive emotion without too much trouble.

There is also a rumor of some kind of end of the world stuff going on in the near future. This god character is suppose to take everyone he likes and bring them up to the clouds with him to watch the rest of the world suffer. This may sound a tad misogynistic to those of us who use the logic center of our brains, but for some it is the final reward for being nice to all of us bastards who they believe will burn for eternity.

This god guy also has a book. I read it but it was really hard to understand and frankly just boring. Too many metaphors were used and the storyline was screwed up to the point of one chapter contradicting another. Some chapters are nothing but useless names and dates. Apart from two sections, Proverbs and Psalms, it really offers no new knowledge whatsoever to its readers.

After careful consideration of all points in this story, I have come to the conclusion that it is erroneous. Erroneous on all counts. It almost sounds like it was put together by the crack head down the street to bamboozle me out of a 20 for his next rock.

I can, however, see how some people might buy it. Hell, we all thought the tooth fairy was real at one time. Some people just need something to believe in, and that is not a bad thing. We should all be allowed to believe what we want in the quiet and solitude of our own homes.

That is the key here. Solitude. Now, if we can only get these overly social religious people to understand that, the world would be a much better place.

Hvad syntes i om artiklen? Debatér!

• Det var næsten som om at jeg læste mine egne tanker! :razz:

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

• Især den sidste sætning er så rigtig som noget kan være.. Jeg er også 100% ateist, og som der står..
    Now, if we can only get these overly social religious people to understand that, the world would be a much better place

Det er så rigtigt.. Alle former for religion er nu ofte roden til meget ondt.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• fy fåårn hvor manden generaliserer, og syntes hans sarkastiske sprog er til at brække sig over :rolleyes:

men vil da give ham ret i at religion i sidste ende bare er en måde at hjælpe folk der føler sig alene i verden, troen på at der er en højere magt som altid vil beskytte dem.

Originally posted by urbananen
    Især den sidste sætning er så rigtig som noget kan være.. Jeg er også 100% ateist, og som der står..
    Now, if we can only get these overly social religious people to understand that, the world would be a much better place

Det er så rigtigt.. Alle former for religion er nu ofte roden til meget ondt.

jeg er også ateist - men jeg synes nu at religion er roden til mange gode ting... religiøse mennesker er ofte rolige rare mennesker... jeg er dog ikke så vild med dem der er fanatiske med deres religion - altså indremissionske - ikke så vild er nok en kraftig underdrivelse... Anyway jeg ville bare lige sige at jeg er meget uening med udtalelsen "Alle former for religion er nu ofte roden til meget ondt." - det er lidt det samme som at sige at fly-styrt er skyld i mange dødsfald...

• Jeg synes ikke artiklen er god, den er alt for subjektiv.

Han virker som en ekstrem egoist, der kun kan se tingene fra sin egen synsvinkel.

Verden var et bedre sted, hvis den ikke var proppet med nogen som ham, der kun tænker på sig selv, kun forstår sin egen tankegang osv.

Vil da også lige tilføje, at han har en "efter min mening" alt for stor trang til at spille bedrevidende, end så mange andre. Wierd ego :rolleyes:

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

Rettet en gang, sidst af chili ().

Originally posted by Burger
    IMO er det ikke religionen der er noget galt med, det er de mennesker der fortolker religionen.

Der er fanatikere indenfor alle områder, og det er dem der er farlige - ikke religionen i sig selv.

amen to that one, lad :9xo

• Tror ikke selv på gud, men jeg er enig i den ide der følger med.

Folk skal være gode ved hinanden og ikke for egoistiske. En ting som verdenen mangler i stor grad i dag hvor man er sig selv og penge nærmest.

Grundstenene i "tro" (Ligemeget hvilken relegion) er ting som er til at gavne folket på jorden. Som så senere er blevet forskruet af nogle egoistiske lykkeriddere i f.eks. den kristne kirke. For nogle århundreder siden skulle man betale for syndsforladelse og alt andet kirken kunne skrabe penge ind på. Eller visse andre former for tro hvor "lederne" opfordrer til hellig krig ved at forskrue ordene.

Some people just need something to believe in, and that is not a bad thing.

Det er en urtolig vigtig ting for mange mennesker. Ved godt at folk i DK har det så godt med deres utrolige gode velfærd og faktisk ingen lider nogen egentlig nød. Der er jo også en verden udenfor DK/EU hvor folk lever i dybeste fattigdom og tro hjælper folk ud af en trøstesløs tilværelse hvor deres eneste fremtid er "arbejd som en slave og dø". Det giver dem noget at se frem til , at de måske havner i himmelen for deres gode gerninger i livet.
    Syntes vi skulle give folk deres ret til at vælge om de vil tro eller ikke tro.

That is the key here. Solitude.

Yay, ensomhed... ja, det er jo helt klart godt at vi murer os inde og derved begynder at se på fremmede som "Ikke er lige som os" med frygt og had. Behøver vel ikke udpensle det mere hvordan det står til i DK med det.

Now, if we can only get these overly social religious people to understand that, the world would be a much better place.

Det lyder meget rigtigt, godt formuleret ;)
    Bare med en anden forståelse. Lad ekstremisterne forstå at de bør tage det lidt med ro, og lade folk tro på troen og ikke tro på hvad ekstremisterne vil have dem til at tro på.

From what they tell me he also has a kid. Some hard-ass named Jesus who pissed the people of the world off so bad that we had to get rid of him in the foulest way possible.

Vil jeg give ScratcY helt ret i at det er en uheldig måde at formulere sig på. Det medvirker kun til at pisse folk af. Det er jo også en måde at hjælpe menneskeden på... pis folk af!

Anyways, my 2 cent... eller ½ side ihvertfald :rolleyes:

Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770

OGame lagger ikke længere.... wohoo

Originally posted by Burger
    IMO er det ikke religionen der er noget galt med, det er de mennesker der fortolker religionen.

Der er fanatikere indenfor alle områder, og det er dem der er farlige - ikke religionen i sig selv.

Kan ikke være mere enig.

Og der er jo også de atesister der tror at folk med religion er tumper, og på den måde også skaber splid.

Feeed måde at sige det på :cheers:

• Delen om solitude skal IKKE tolkes som ensomhed som i venneløs, men som i ensomhed som i privat-ting.
    Dvs at hans pointe er, at det er helt ok at være troende - hvis man blot respekterer at vi er nogle (en del herinde tilsyneladende :))) som ikke er det. Hvilket jo så feks betyder at man ikke skal missionere, ikke bør bebrejde folk for at gøre ting som man ikke gør af religiøse årsager - det er faktisk det der pisser mig mest af ved religion, nemlig dem som helt tydeligt mener at de er bedre mennesker end os andre fordi de kender deres gud. Det er altså OK at tro på hvad man vil - men det skal være mindst lige så OK at tro på noget andet eller ingenting.
    Denne del er jeg helt enig med ham i, og vil endda sige at den sidste del af stykket er overmåde godt lavet. Resten giver jeg ikke en skid for af grunde som allerede er nævnt.
    Det er utroligt dårlig stil at han sviner de kristne ting så meget til for til sidst at tilføje at der skal være plads til at tro på hvad man vil :oops:

Originally posted by xenon

jeg er også ateist - men jeg synes nu at religion er roden til mange gode ting... religiøse mennesker er ofte rolige rare mennesker... jeg er dog ikke så vild med dem der er fanatiske med deres religion - altså indremissionske - ikke så vild er nok en kraftig underdrivelse... Anyway jeg ville bare lige sige at jeg er meget uening med udtalelsen "Alle former for religion er nu ofte roden til meget ondt." - det er lidt det samme som at sige at fly-styrt er skyld i mange dødsfald...

Ja, ikke fordi jeg skal til at hive kæmpe torsk i land.. Men nej, det er måske ikke alle former for religion der er roden til alt ondt.. Ville bare ikke skyde skylden på enkelte religioner for det onde der sker i denne verden ;) .. Mange krige der sker i syden, handler ofte om religiøse sammenstød.
    -Når man ikke må lave grin med lidt guder, så det også i overkanten synes jeg, og det kan hurtigt udvikle sig til noget temmelig ondskabsfuldt
    -Religionen mange steder styrer måden mænd og kvinder lever på, og det er ikke altid til kvindens fordel.

Nu er jeg desværre super elendig til alle de religiøse regler der findes, eller havde jeg da helt sikkert haft mange flere bud på hånden..
    Tror bare på at verden rent faktisk ville være meget bedre at leve i uden religion.. For mit vedkommende ville der i hvert fald være færre irritationsmomenter.

Religioner er somregel en super god historie, men så heller ikke mere

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Er selv protestant, jeg tror på gud. Men har ligger ikke nr. 1 på min liste.

Foresten, alle ateister hvordan vil i "tilberedes" når i dør, og jeg mener ikke med løg og barberque.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Jeg er selv kristent og tror på gud som et begreb. Ikke som en existens. Det er en tro. Jeg tror ikke at der er en eller anden gut op i skyerene der kigger ned på os og er alle vejne. Kan ikke rigtig forklare det men det er ihvertfald min mening om det her emne :P

Originally posted by RAC
    Er selv protestant, jeg tror på gud. Men har ligger ikke nr. 1 på min liste.

Foresten, alle ateister hvordan vil i "tilberedes" når i dør, og jeg mener ikke med løg og barberque.

Regner med at ligge i den extra lune sauna, og så ved mine nærmeste hvor asken skal smides.

Originally posted by RAC
    Er selv protestant, jeg tror på gud. Men har ligger ikke nr. 1 på min liste.

Tilberedes? Ved ikke præcist hvad du mener, men jeg er ligeglad hvad folk gør med min krop når jeg er død. Brug den da til forskning eller noget som rent faktisk giver mening.