Kørt en kat over - Hvad gør man?

  • hehe vil ringe efter falck siden de nu kun er 2 min. derfra hvor jeg bor


    men hvis de så først kommer om en halvt time så må man da tag den og få den så hurtigt som muligt frem til falck... hvis man må og vil


    hmm det kunne være min kat i snakket om for har lige mistet min, den blev lukket som den plejre og kom aldrig hjem igen:(, men det tror jeg ikk at det er

  • Jeg ville ikke kunne få mig selv til at slå dyret ihjel lige meget hvor kvæstet det er, jo måske hvis den var helt udsmadtet.


    Jeg ville os have ringet til Falck.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Tjaa..
    Hvis jeg har valget imellem at ligge halv-død og lide på en vej i en halv times tid, og så blive kørt over igen med det samme og dø, så vælger jeg helt sikkert det sidste!


    M.m. man kører rundt med et baseball-bat eller lign., så det vel den hurtigeste måde..
    Ja, det lyder sikkert meget makabert og langt ude i nogles ører, men det den hurtigeste måde..


    -Desuden burde katte-ejere holde deres katte hjemme..
    Lissom hunde-ejere skal holde deres hunde hjemme.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by -Sandman-
    Jeg mener personligt at det rigtige er at gøre en ende på dyrets lidelse, hvis man vurderer at det ikke vil overleve. Om jeg så selv ville kunne gøre det er en anden sag. Derefter ville jeg så ringe til falck tror jeg, så man kan få ejeren underrettet. Men rykker falck ud til dyreulykker?


    Ja de har en speciel vogn, det samarbejder med Dyrenes Beskyttelse :9xo

  • Jeg syntes IKKE man selv skal prøve, for man kan gører det forkert og den kan komme til at lide enu merer, syntes helt sikkert man skal ringe efter falck..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Ja, jeg kørte med 90km/t, og når du får en fugl med den hastighed frontalt ind i hovedet, så går du lidt død kan man vel godt kalde det.
    Scooteren havde kun fået skader på skjoldene.


    Jeg tænkte på hvor slemt kom du afsted, jeg formoder vel at du styrtede nok så heftigt med 90 km/t.


    Nu skal jeg ikke spille hellig men, hvor hurtigt må man egentlig køre på en knallert 35? :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 3 gange, sidst af RAC ().

  • der er ikke noget der hedder en knallert 35....der er bare knallerter og 45 km/t scootere.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Jeg tænkte på hvor slemt kom du afsted, jeg formoder vel at du styrtede nok så heftigt med 90 km/t.


    Nu skal jeg ikke spille hellig men, hvor hurtigt må man egentlig køre på en knallert 35? :D


    Det er knallert 30, og de må køre 30km/t. Men nu om dagen kan du ikke købe en 30 knallert som kører 30km/t. De kører alle omkring 45, hvor 45 knallerterne næsten kører 60km/t.


    Men ja, jeg kører ulovligt. Der er intet sjovt i at køre 40km/t. Det er ikke blot et transportmiddel for mig - men en hobby.


    Der skete ikke rigtig andet med mig end hjernerystelsen. Jeg havde en brækket storetå og forstuvet min fod.
    Men min scooter havde det ikke så godt :)


  • Det er umuligt at holde en kat indenfor, det er et dyr der går frit, og man kan ikke rigtig stoppe den hvis den får lyst til at lege på motorvejen, eller landevejen.

  • Personligt ville jeg have aflivet dyret hvis jeg kunne se at det led og aldrig ville overleve (fx halvdelen af kroppen kørt over?)...
    Har aldrig være indblandet i en kattenedkørsel, men der er da røg et en fugl en gang eller 2...


    Min morfars kat fik engang halen kørt over, hvilken min morfor sekv klarede ved at hugge kattens hale af... den kom sig fuldstændigt over det, bortset fra den markant kortere hale...

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Min morfars kat fik engang halen kørt over, hvilken min morfor sekv klarede ved at hugge kattens hale af... den kom sig fuldstændigt over det, bortset fra den markant kortere hale...


    Billeder?! :))


    - Jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad jeg ville gøre, det kommer nok an på situationen. Hvis dyret ligger og piver med indvoldende hængende ud af maven (forstå mig ret) ville jeg slå det ihjel på stedet.
    Men hvis jeg ikke kunne se nogen specielle skader ville jeg ringe til Falck :)

  • Quote

    Originally posted by DXC


    Det er umuligt at holde en kat indenfor, det er et dyr der går frit, og man kan ikke rigtig stoppe den hvis den får lyst til at lege på motorvejen, eller landevejen.


    Det lykkes nu ganske godt for min mor, og hun har en veninde som har omkring 10 katte, som hun også sagtens kan holde hjemme.


    Det handler bare om at være glad for sine dyr.
    Har man hund, må man indhegne haven..
    Har man kat, ja, så må man gøre det samme, bare lidt mere ekstremt.
    Man kan evt. lave en slags volierre (Stavebøffer).


    Ingen katte-ejer skal komme og sige det er umuligt.


    Jeg er personliog træt af kattekoter, kattepis, og kattenegle på den nyvaskede eller polerede bil.
    Eller det gennemtissede gulvtæpe til 10.000 som vi havde liggende i vores egen halvlukkede carport.
    Og for heller ikke at nævne de fugle-unger vi ellers var så glade for i vores humle på teressen.


    Men dette bliver vidst lidt OT..


    Quote

    Originally posted by DeH
    Min morfars kat fik engang halen kørt over, hvilken min morfor sekv klarede ved at hugge kattens hale af... den kom sig fuldstændigt over det, bortset fra den markant kortere hale....


    Og så er den garanteret også over alle bjerge når han tager brød-kniven frem i køkkenet

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    -Desuden burde katte-ejere holde deres katte hjemme..
    Lissom hunde-ejere skal holde deres hunde hjemme.


    Samt give dem halsbånd eller øremærking på

  • Stakkels kat. Jeg ville først bedømme hvor mange liv den har tilbage, og hvis den har under 3... Ej.
    Jeg kunne virkelig ikke få mig selv til at bakke den over en gang til fordi den lider. For det er stadig ligeså brutalt som man første gang kørte den over. Min mening.


    For 1-2 måneder siden, da jeg kørte om aftenen hvor jeg skulle køre min fætter hjem, så jeg en and passere forbi gaden, og jeg så den først 1-2 meter fra bilen :S Men jeg nåede lige i sidste øjeblik hurtigt at køre udenom den og så ind på min vejbane igen. PHEW! Blev virkelig lettet, ville være så synd hvis jeg kørte den over. Den skulle bare lige over vejen og til vandet i Madsby Parken :D

  • Jeg har selv stået i sådan en situation.. da jeg kørte den over var den godt nok død.. men af en eller anden årsag har jeg bare fået fortalt at når sådan noget sker så kan du bare smide den ind på græsset. eller væk fra vejen faktisk..


    men jeg fik faktisk et chock da dette skete, det var helt mørkt og jeg kørte faktisk for langsomt, og da mit bil lys så lyste hen ved den løb den ud på vejen lige foran mig.. en stor Mercer overlevede den desværre ikke... :(


    men jeg vil da huske at ringe til falk næste gang hvis det lovpligtigt.. Vidste det ikke.