Kørt en kat over - Hvad gør man?

  • Hva. Det jo bare en kat.. :$


    Ej.. Gas.. Jeg ville nok ha smurt den lidt extra ud på vejen..
    Det extrem synd for hvilket som helst dyr at ligge og lide til der kommer nogle andre og tager sig af den..


    Endnu en grund til at få brede dæk på.. Så man sikker på at mose det hele ud, og ikke kun halvdelen :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg ville nok aflive den så hurtigt som muligt da jeg heller ikke kan lide dyr der lider, meget bedre end 35 minutter, var faktisk ude at køre igår (ikke mig der kører da jeg ikke er gammel nok) og så vandrer der en meget dum fasan ud foran bilen, vi kørte vel nok 70, og den går bare i slowmotion som om der intet kan ske den, smack så var den færdig... men altså man kan ikke gøre så meget ved sådan noget jo, da loven blandt andet siger at man ikke skal bremse for mindre dyr som katte etc, men hunde skal man stoppe for...


    Men hvis du havde det bedst med at ringe til falck er det vel ok, men 35 min er lang tid for et døende dyr skal vente på at blive aflivet.

  • Mig og en ven kørte en kat over en sen aften ved et uheld. var rimlig nederen. men vi hentede et baseball bat og gjorde den færdig med det samme.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Vi ramte et rådyr for noget tid siden. Vi gik over og dræbte det. Så pakkede vi det ind i plast og smed det i bagagerummet. Så kørte vi det hjem og parterede det og nu har vi næsten spist det hele ;)...


    ... der er intet der er så slemt, at det ikke er godt for noget!


    Og med hensyn til katten, så skal den bare slås ihjel hurtigst muligt!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Personligt havde jeg aflivet den med det samme, enten ved at køre den over igen eller med en stor sten. Jeg ved godt det lyder voldsomt, men jeg er vokset op på landet (ganske vist ikke rigtigt landbrug, men vi har altid haft en del underlige dyr på hobbybasis), og der er man ind imellem ude for at det er nødvendigt at aflive et dyr.
    Det kan godt være man er forpligtet til at ringe til Falck, men er man i en situation hvor et dyr lider i en sådan grad at aflivning er på sin plads, så vil jeg mene at man bør finde en metode til hurtigst og mest effektivt at aflive dyret, og midt ude i "ødemarken" så er enten bilen eller en sten noget af det man har ved hænderne. Det er efter min mening langt bedre end at sidde i 35 minutter og se på kræet indtil Falck kommer.



    En lille (lykkelig) anekdote:
    Vi havde en hund med navnet Boghart (en Schæfer) for ca. 10 år siden. Den blev ramt ned af en stor bil (en 4-hjulstrækker) ude på vejen. Køreren kom ind i gården til os og var meget ulykkelig fordi han havde ramt vores hund, og endda lige i hovedet efter hans udsagn. Han sagde også at han havde kørt lidt stærkt, omkring 100 km/t (hvilket er meget normalt på den vej mine forældre bor ud til).
    Han havde ledt efter hunden men havde ikke kunnet finde den (det var sent aften og mørkt). Vi så på hans højre forlygte som var fuldstændig smadret - altså virkelig smadret - og så gik vi alle sammen ud for at lede, men vi kunne ikke finde Boghart selv om vi også kaldte. Efter noget tid blev vi enige om at chaufføren bare kunne køre (han betalte sin egen lygte og vi betalte hunden - vi er ikke glade for at blande myndigheder og forsikringsselskab ind i ting i Jylland) og så ville vi lede videre, men vi kunne stadig ikke finde Boghart. Til sidst gik vi ind og så stod han i baggangen hvor han selv kunne gå ind.
    Det bedste var at ud over en lille, næsten mikroskopisk, bloddråbe på snuden så var der ingenting at se, og han opførte sig også fuldstændig normalt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Vi ramte et rådyr for noget tid siden. Vi gik over og dræbte det. Så pakkede vi det ind i plast og smed det i bagagerummet. Så kørte vi det hjem og parterede det og nu har vi næsten spist det hele ;)...


    ... der er intet der er så slemt, at det ikke er godt for noget!


    Og med hensyn til katten, så skal den bare slås ihjel hurtigst muligt!



    Hva fan'.. Så kan man vel også æde katten..
    Og hvis man har ramt rådyret "rigtigt", så kan man godt spise det ja, men hvis man har fået ramt det på en lidt dum måde, sker der et eller andet med kødet, og så er det ikke længere ligeså lækkert at spise.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by ExobiT
    jeg kom engang til at køre en kat ned på scooter :( var virkelig dårlig bagefter den døde heldigvis med det samme


    Væltede du ik. :crazyeyes:


    Quote

    Originally posted by Aerial
    uff når man selv er katteejer nu får man en underlig følelse i maven :(


    Skal nok køre uden om din kat :rules:

  • Quote

    Originally posted by Martin
    Hold da op hvor er flere af jer syge i hovedet - køre katten over igen?


    Hvad fanden tænker i på? Og specielt når katten både havde halsbånd og øretatovering.


    Hvis den nu lider ville du så ik gøre en ende på dens dage.

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer


    Hvis den nu lider ville du så ik gøre en ende på dens dage.


    Det vil sige at hvis du bliver kørt ned og brækker benet, så skulle bilen lige bakke over dig en gang til så du ikke ligger og har ondt?

  • Selvom det er lang tid at vente, så er det mest korrekt at vente på Falck. Det er i hvert fald en dårlig idé at køre den over igen, så hellere finde en mere human måde at gøre en ende på dens liv på.


    Hvis man har mulighed for at finde ud af hvor katten kører til, ville jeg samtidig kontakte ejerne og fortælle dem hvad der er sket. De kan have børn der bare går og venter på, at katten kommer hjem igen.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Det vil sige at hvis du bliver kørt ned og brækker benet, så skulle bilen lige bakke over dig en gang til så du ikke ligger og har ondt?


    Nej for jeg bliver lappet sammen gratis. Ej spøg til side. Ikke lige med et brækket ben men hvis jeg vil blive lam for livet og side i køresol resten af livet så kør mig endelig over engang til

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Selvom det er lang tid at vente, så er det mest korrekt at vente på Falck. Det er i hvert fald en dårlig idé at køre den over igen, så hellere finde en mere human måde at gøre en ende på dens liv på.


    Hvis man har mulighed for at finde ud af hvor katten kører til, ville jeg samtidig kontakte ejerne og fortælle dem hvad der er sket. De kan have børn der bare går og venter på, at katten kommer hjem igen.


    Lige netop, her vil katten blive kørt til det nærmeste dyrehospital der har døgnvagten. Og hvis de ikke kan finde nogen tegn på at der er en ejer af katten, vil den blive aflivet humant. Og hvis der er en ejer vil denne blive kontaktet.


    Man kan ikke tillade sig at tage en sådan beslutning på andres vegne. Mine forældre havde fx en kat der blev kørt ned flere gange, hvor den både brækkede begge bagben og hoften mv. og den levede da i bedste velgåen efter et noget dyrt besøg på et dyrehospital.

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer


    Nej for jeg bliver lappet sammen gratis. Ej spøg til side. Ikke lige med et brækket ben men hvis jeg vil blive lam for livet og side i køresol resten af livet så kør mig endelig over engang til


    Lappet sammen gratis? Ja ja. Men synes du ikke at det er ejeren af katten der selv skal bestemme om denne vil betale for at få lappet katten sammen?

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Lappet sammen gratis? Ja ja. Men synes du ikke at det er ejeren af katten der selv skal bestemme om denne vil betale for at få lappet katten sammen?


    Hvis det nu er tydeligt at den der kat hverken kommer til at stå eller gå eller trække vejret hvis den bliver liggende så tror jeg også ejeren vil forstå din handling.

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer


    Hvis det nu er tydeligt at den der kat hverken kommer til at stå eller gå eller trække vejret hvis den bliver liggende så tror jeg også ejeren vil forstå din handling.


    Det tvivler jeg på at du kan tage stilling til.