Blive 500 år, måske mere... (maybe even immortal) Hvad mener I ?

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r
    På en eller anden måde tror jeg slet ikke kroppen kan holde til det, og hvis man gå på pension om 60 årig alligevel, har man lige et par hundred år ekstra at leve i. Det er kroppen jo slet ikke bygget til.


    De skriver jo netop at man får kroppen til at holde...


    Jeg tror bare det ville medføre KÆMPE problemer psykisk...


    En ting er at man lever lidt længere konstant, det vænner hjernen sig jo gradvist til... Men hvis det skete imorgen så når vi blev 120 år gamle ville vi blive skingrende gale...


    Jeg tror sagtens at man kan få mennesker til at leve i længere tid en de gør.. Men når man taler flere 100 år længere er det helt ude i hampen... Måske i år 2150-2200 eller sådan noger ville jeg regne med at gennemsnits levealderen var 120-140 år.


    Men egentlig synes jeg konceptet om at leve for evigt er forrykt... Egentlig når man tænker over det må det da være et helvede at skulle forblive her...


    Og i folk der nævner økønomiske problemer, det tror jeg sq ikke... Idag arbejder folk fra de er 20-60.. Og så dør de ved en 80 år... Det er så ca ½ af et liv man arbejder i... Hvis man levede til man var 400 kunne man vel arbejde fra en 30-40 år til måske 350, i al den tid har man betalt store beløb til sin pension og kunne i princippet klare sig selv... Men tror sagtens at samfundet kunne rette sig efter det...


    Hvis det blir realitet håber jeg egentlig ikke jeg er her... Selvom jeg tror at MANGE når de kommer tæt på deres sidste dage nok ville gøre ret så meget for at få et "par dage" oven i hatten...


    Ville dog meget gerne som der også blir sagt se hvad vi foretager os i fremtiden... Det går en tand for langsomt idag :)) har fandme taget os 40 år at nå til mars... Og der er ikke engang mennesker derhenne... Og der går stadig mange mysterier om vi overhovedet har være på månen...

  • Forestil jer at hele Danmark gik på bistandshjælp, i 500 år.


    De sagde at det ville koste så meget som Irak krigen har kostet, at få forlænget sit liv.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • hørte i flimmeren for ikke så længe siden at forskere der har pillet ved en mus gener har fået den til at leve 3 gange længere end normalt... så i fremtiden tror jeg at ved hjælp af genmanipulation, vil man kunne få mennesker til at leve en hel del tid længere... men personligt er det ikke noget jeg selv ville opleve.. tænk hvis ens pupertet pludselig varede 30-40 år :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg tror ikke min psyke kunne klare, at jeg blev ældre end mine kommende børnebørn, oldebørn osv. og miste venner og familie.
    70-80 år er fint til mig.
    Alting har en ende og sådan skal det IMO blive ved med at være.
    Min hund måtte godt få en mirakelkur. Han er 3 år nu, så der er nok kun 4-7 år tilbage i ham. Det måtte de godt lige forlænge med 30 år. ;)


    Nå ja... En grusom tanke dukker lige op... Tænk at skulle holde sin kone ud i 500 år - Det overlever jeg ikke. :))


    Det samme her :crazyeyes:

  • Synes det er forkert og uetisk at vi skal leve "uendeligt" ... Ganske simpelt at lege god på et eller andet område. Det samme med genteknologi og kloning.


    Yes, det har da også sine fordele, men igen, hvor pokker sætter man en grænse. Før eller siden fører det sikkert til misbrugelse ...

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Og i folk der nævner økønomiske problemer, det tror jeg sq ikke... Idag arbejder folk fra de er 20-60.. Og så dør de ved en 80 år... Det er så ca ½ af et liv man arbejder i... Hvis man levede til man var 400 kunne man vel arbejde fra en 30-40 år til måske 350, i al den tid har man betalt store beløb til sin pension og kunne i princippet klare sig selv... Men tror sagtens at samfundet kunne rette sig efter det...


    Der skal jo bruges endnu flere penge på infrastruktur, miljø, sygehuse, skoler m.v. og selvom folk måske arbejder længere, er der jo ikke arbejde til alle de mennesker der vil være for meget når der ikke er nogen der dør ..

  • det virker helt absurd at skulle leve for evigt .
    self , hvis man synes livet er så herligt at man gerne vil være på den her jord i al evighed , hurra for dem . det skal de da have lov til ;)


    men tænk på psykiske problemer , og bistandshjælpen som også er blevet nævnt , og hvor overbefolket kloden ville blive .
    jeg mener , at man lever den tid man skal , og at det er et etisk problem om man skal pille ved 'livets mening' ..


    jeg ville da også selv være ked af at leve for evigt , for ja , som kvinde er jeg imod rynkerne :b puha . sikke en gang pungdyr man kunne blive :b

  • No way man!! Jeg vil aldrig nogensinde blive mere end 80 år.. tror simpelthen jeg vil kede mig ihjel!! Så nej tak!!!


    Hvis det endelig sker, begår jeg selvmord! :clap:

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Niksen, never ever, not, nada, nneejjjj...

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Niksen, never ever, not, nada, nneejjjj...


    Ja helt enig. Bare det at levealderen gradvist forøges er allerede et problem. Det hele hænger jo sammen i en større enhed. fx når de store generationer fra 40'erne dør det passer med der hvor jeg skal ud og købe hus.


    Det ville gå grueligt galt hvis vores børn pludselig levede til de var ja "bare" 120 år alle sammen.


    Det er en syg tanke, og jeg tror sgu der er nogle ting man bare skal holde fingrene væk fra selvom man har teknologien til at ændre på det.

  • Det er under et år siden Frankrig blev tvunget til at tage noget medicin af hylderne. Men det kunne forlænge dit liv, så man kunne blive op til 125år. (tror jeg det var) prisen var uhyrre høj, mener det var 10000kr .- pr måned for pillerne. Og det var så resten af ens liv man skulle betale det. Det stoppede nogen celler i kroppen fra at dø så hurtig som de gør normalt.



    Jeg kan bare ikke huske hvor det var jeg så det. en spalte i en eller anden avis på jobbet tror jeg.

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Personligt ville jeg da gerne bruge den slags teknologi hvis jeg kunne, tænk at kunne fortælle sin tip-tip-tip-tip-tipoldebørn hvordan livet var anno 2006.


    Jeg har selv læst "Pandora's star" som er en tyk men rigtig fed bog, hvor den første der lander på mars i 2020 (eller noget) stadig lever i bedste velgående over 200 år senere, hvor han skal på en mission til en lidt speciel stjerne i menneskehedens første interstellare rumskib.


    altså, NASA er allerede i gang med at planlægge en mission til mars, som de har sat sig for at udfåre før år 2027

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by dig-it
    Det er under et år siden Frankrig blev tvunget til at tage noget medicin af hylderne. Men det kunne forlænge dit liv, så man kunne blive op til 125år. (tror jeg det var) prisen var uhyrre høj, mener det var 10000kr .- pr måned for pillerne. Og det var så resten af ens liv man skulle betale det. Det stoppede nogen celler i kroppen fra at dø så hurtig som de gør normalt.



    Jeg kan bare ikke huske hvor det var jeg så det. en spalte i en eller anden avis på jobbet tror jeg.


    Det kan man da ikke have testet... For at teste om det rent faktisk virker skulle man jo have startet med at bruge det tilbage i 1890-1900...

  • Quote

    Originally posted by købkøb


    Det kan man da ikke have testet... For at teste om det rent faktisk virker skulle man jo have startet med at bruge det tilbage i 1890-1900...


    Det kan man teste på mennesker, se hvor mange celler der lever længere tid osv. kender ikke lige til det område. De er sikkert startet med mus og rotter.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe