Blive 500 år, måske mere... (maybe even immortal) Hvad mener I ?

  • Jeg så lige 60 minutes igår - et af emnerne handlede om, som amerikanerne vil sige, "life extension or even immortal life".


    Læs og se udseendelsen her


    Hvis de engang finder ud af at give livet en flere 100 års forlængelse - hvor langt ude i hampen er vi så ? Har aldrig hørt noget så åndsvagt... Alle skal dø :)) Ej, men folk skal ikke begynde at snyde døden - og det er ikke det samme som at blive angrebet af en dødelig sygdom og så blive helbredt. Men tror sg ikke det bliver inden for de næste 40 år - heldigvis. Der vil jo samtidig opstå masser af nye problemer osv.


    Kom med nogle meninger ;)

  • Så for nogle år siden en dokumentar, hvor de sagde, at i år 2100 har vi vorees første udødelige menneske.


    Jeg ved sgu ikke hvordan jeg skal forholde mig til det. Har nemlig heller ikke en holdning til kloning, og vi befinder os vil lidt på samme lav. Kan både se positive og negative sider ved det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg tror ikke min psyke kunne klare, at jeg blev ældre end mine kommende børnebørn, oldebørn osv. og miste venner og familie.
    70-80 år er fint til mig.
    Alting har en ende og sådan skal det IMO blive ved med at være.
    Min hund måtte godt få en mirakelkur. Han er 3 år nu, så der er nok kun 4-7 år tilbage i ham. Det måtte de godt lige forlænge med 30 år. ;)


    Nå ja... En grusom tanke dukker lige op... Tænk at skulle holde sin kone ud i 500 år - Det overlever jeg ikke. :))

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg tror ikke min psyke kunne klare, at jeg blev ældre end mine kommende børnebørn, oldebørn osv. og miste venner og familie.
    70-80 år er fint til mig.
    Alting har en ende og sådan skal det IMO blive ved med at være.
    Min hund måtte godt få en mirakelkur. Han er 3 år nu, så der er nok kun 4-7 år tilbage i ham. Det måtte de godt lige forlænge med 30 år. ;)


    Nå ja... En grusom tanke dukker lige op... Tænk at skulle holde sin kone ud i 500 år - Det overlever jeg ikke. :))


    Ha ha, good one :))


    Og er ganske enig, alting har en ende, og sårn skal det forsætte ;)


    Hvis man kunne leve evigt, ville der vel heller ikke gå lang tid før jorden var totalt over fyldt :boxed:

  • Rent menneskeligt og samfundsøkonomisk er det en meget dårlig idé ..


    Menneskeligt, fordi jeg ikke tror på den menneskelige psyke kan klare, at man bliver så gammel .. Tænk på alle de negative ting man vil kunne nå at opleve, og det eneste man kan gøre ved det, er at se på man bliver mere og mere nedbrudt .. Det er ikke fordi jeg er voldsomt pessimistisk, men det er jo ikke nogen hemmelighed, at som verden ser ud i dag, vil det ikke være et rart sted at leve i 500 år ..


    Samfundsøkonomisk vil det også være meget negativt, da verdensøkonomien ikke ville kunne klare folk bliver så gamle .. Selvom man jo nok ville være i stand til at arbejde noget længere end vi gør i dag, så vil der stadig være en meget længere periode hvor man skal forsørges af det offentlige - hvis man ser på de lande der har samme, eller lignende, system som vi har i Danmark ..


    Derudover, så er der slet ikke plads på jorden til alle de mennesker .. Hvis folk bliver ved med at formere sig som de hidtil har gjort, vil der meget hurtigt blive overbefolket, og det vil nok medføre en voldsom stigning i diverse katastrofer ..


    Tilsidst, så er der en mening med alt, også døden - og udover både menneskelige og samfundsøkonomiske problemer er det IMO heller ikke etisk korrekt at rode med sådanne ting .. Det er helt fint at være i stand til at helbrede en lang række sygdomme, men der er en grænse, og den er klart overtrådt med dette eksempel ..

  • jeg må indrømme at jeg godt kan lide tanken om at blive måske 400 år gammel. Og det er af den ene årsag, at jeg syns at al den erfaring og viden som man når at opbygge igennem et liv som det er i dag, det er sq en skam at den skal gå til grunde.


    Jeg tror på mange måder at vores samfund på "NOGEN" punkter vil blive et mere gennemtænkt og udviklet sted, fordi at de folk som så vil styre og skulle administrere vil have meget mere erfaring, og ville have meget større mulighed for at vurdere mange forskellige situationer. Som ledere i dag f.eks. ikke har - da de mangler de mange års erfaring.


    Så kan sagtens se fordelene i det.


    men selvfølgelig er der mange hager ved det, men det er jo noget vi må overkomme, hvis det er samfundets generelle holdning at vi skal leve så meget længere.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Jeg lever gerne for altid.


    Men den dag jeg ikke er ved mine fulde 5 må i gerne give mig en sprøjte.


    Just my 2 cents.


    Jeg vil med glæde give dig sprøjten ej spøg til side. det ville være rimlig sygt prøv at tænk på hvor rynket man bliver :ohmy:

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer


    Jeg vil med glæde give dig sprøjten ej spøg til side. det ville være rimlig sygt prøv at tænk på hvor rynket man bliver :ohmy:


    Så går jeg i matas.


    I dit tilfælde ville du blive enorm fed.

  • Det lyder da helt ud i skoven.
    Jeg tror også at man måske ville blive træt af at leve så lang tid. Hvad skal man lave tilsidst!? man har da prøvet alt til den tid. ;)

    “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
    - Albert Einstein

  • Quote

    Originally posted by momonoa
    Det lyder da helt ud i skoven.
    Jeg tror også at man måske ville blive træt af at leve så lang tid. Hvad skal man lave tilsidst!? man har da prøvet alt til den tid. ;)


    Tjah...man kan vel også sige, at 75-80 år er meget lang tid at leve i. Det er jo relativt. Hvem siger, at en person på 350 år ikke vil have det på samme måde som en 50 årig? Hvis en 50 årig kunne huske ALT fra sit liv, så ville 50 år også føles som sygt lang tid. Min pointe er, at man ikke nødvendigvis vil være påvirket af en meget høj alder på den måde, at hverdagen til sidst er kedelig og triviel. Man kan ikke rigtig sætte sig ind i den tankegang en 350 årig har, med mindre man selv har prøvet det :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Tjah...man kan vel også sige, at 75-80 år er meget lang tid at leve i. Det er jo relativt. Hvem siger, at en person på 350 år ikke vil have det på samme måde som en 50 årig? Hvis en 50 årig kunne huske ALT fra sit liv, så ville 50 år også føles som sygt lang tid. Min pointe er, at man ikke nødvendigvis vil være påvirket af en meget høj alder på den måde, at hverdagen til sidst er kedelig og triviel. Man kan ikke rigtig sætte sig ind i den tankegang en 350 årig har, med mindre man selv har prøvet det :)


    Ork jo, det kan man sagtens. Sådan har jeg det hver morgen. :))

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Ork jo, det kan man sagtens. Sådan har jeg det hver morgen. :))


    Du er en af de heldige. Du har, i modsætning til mig, en tankegang om morgenen :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Du er en af de heldige. Du har, i modsætning til mig, en tankegang om morgenen :))


    Lol... :))
    Det kan der være noget om. ;)

  • Den eneste grund til at jeg gerne vil prøve at blive så gammel, er at se hvordan "fremtiden" kommer til at se ud.. Bosætter vi os på andre planeter? Hvad vil der ske af store naturkatastrofer? Får vi flyvende biler osv?


    Men på den anden side er jeg glad for at vi "smutter" før det hele sker..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo