Foretrukne Browser!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Jeg bruger selv Avant.. Synes det er en fed browser... Kan ikke li FF den opfører sig underligt og mange små HP'er vises stadig forkert...


    Opfører sig underligt? Hvordan? :rolleyes:


    Og at mange små hjemmesider ikke vises korrekt, er trods alt bare en fejl fra sidens ejer, da den ikke er kodet helt korrekt ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Jeg bruger selv Avant.. Synes det er en fed browser... Kan ikke li FF den opfører sig underligt og mange små HP'er vises stadig forkert...


    At de vises forkert er dog ikke FF's skyld ... (men det vidste du sikkert godt) :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Opfører sig underligt? Hvordan? :rolleyes:


    Og at mange små hjemmesider ikke vises korrekt, er trods alt bare en fejl fra sidens ejer, da den ikke er kodet helt korrekt ;)


    Bare spøjst.. Den viser også siden underligt... Jeg kan godt li IE og avant henter data og så viser det hele på 1 gang... FF henter det gradvist og smækker det op... Og det er bare irriterende at se på...


    Kan ikke li FF... Og at det ikke er FF's skyld er irrelevant.. Det betyder stadig bare at den ikke viser sider korrekt når andre browsere gør.. Måske burde mozilla holdet gøre så den viste det korrekt... Hvis IE kan så kan FF vel også...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Bare spøjst.. Den viser også siden underligt... Jeg kan godt li IE og avant henter data og så viser det hele på 1 gang... FF henter det gradvist og smækker det op... Og det er bare irriterende at se på...


    Kan ikke li FF... Og at det ikke er FF's skyld er irrelevant.. Det betyder stadig bare at den ikke viser sider korrekt når andre browsere gør.. Måske burde mozilla holdet gøre så den viste det korrekt... Hvis IE kan så kan FF vel også...


    Problemet ligger i, at IE er blevet lavet således at det godt kan vise hjemmesider, på trods af at de ikke er kodet korrekt. Firefox overholder standarderne hvad det angår, og viser tingene som de skal vises, i henhold til hvordan de er lavet. Det er IMO sørgeligt at de med IE ikke sørger for det, for folk lærer jo ikke af det, tværtimod får man bare en masse sider der ikke overholder webstandarderne.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Problemet ligger i, at IE er blevet lavet således at det godt kan vise hjemmesider, på trods af at de ikke er kodet korrekt. Firefox overholder standarderne hvad det angår, og viser tingene som de skal vises, i henhold til hvordan de er lavet. Det er IMO sørgeligt at de med IE ikke sørger for det, for folk lærer jo ikke af det, tværtimod får man bare en masse sider der ikke overholder webstandarderne.


    Lige præcist, og da størstedelen af befolkningen bruger IE, så flyder WWW med et hav af dårlig fremstillede hjemmesider (undskyld, men det er dårligt når det ikke følger standarden) ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Problemet ligger i, at IE er blevet lavet således at det godt kan vise hjemmesider, på trods af at de ikke er kodet korrekt. Firefox overholder standarderne hvad det angår, og viser tingene som de skal vises, i henhold til hvordan de er lavet. Det er IMO sørgeligt at de med IE ikke sørger for det, for folk lærer jo ikke af det, tværtimod får man bare en masse sider der ikke overholder webstandarderne.


    Synes nu det er okay, at alle sider kan vises, også dem der har lavet nogle småfejl. Det er er da, IMO et + . Da alle jo ikke er "hajer" ud i kodning af websider.
    Og så tror jeg nu heller ikke der er så mange eller der kommer flere pga. det !
    Derud over så synes jeg, at snakken om browsere for det meste, er en gang tåbelig skyttegravs mudderkastning.
    Især synes jeg , at mange FF tlhængere har det med, at svine alle andre til og nærmest forguder deres lille FF - Som det eneste ene !
    Det gør IMO ikke debatten særlig anvendelig og får ihf. mig og sikkert også andre til, at ryste på hovedet af FF-fanatikerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Synes nu det er okay, at alle sider kan vises, også dem der har lavet nogle småfejl. Det er er da, IMO et + . Da alle jo ikke er "hajer" ud i kodning af websider.
    Og så tror jeg nu heller ikke der er så mange eller der kommer flere pga. det !
    Derud over så synes jeg, at snakken om browsere for det meste, er en gang tåbelig skyttegravs mudderkastning.
    Især synes jeg , at mange FF tlhængere har det med, at svine alle andre til og nærmest forguder deres lille FF - Som det eneste ene !
    Det gør IMO ikke debatten særlig anvendelig og får ihf. mig og sikkert også andre til, at ryste på hovedet af FF-fanatikerne.


    Og mon ikke at de så fint omtalte, FF-fanatikere, ryster på hovedet over snævertsynede IE brugere? Det skal du nok regne med ;)


    Men jo, bevares. Det er da fint nok at IE kan vise sider korrekt, selvom de sommetider er en værre gang slamkode. FF kan ligeså fint vise sider, selvom de ikke overholder webstandarderne, men når det er vist niveau af slammet kode, så skal det jo gå galt.


    Regler er regler, og standarder er standarder. Ligesom regler skal overholdes, burde de efterhånden meget omtalte standarder for webdesign, ligeså overholdes. Eller ihvertfald forsøgt overholdt.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Til dels et plus ja, men hvad nytter det med standarder hvis de så om sige kan omgåes når man bruger IE som browser ?


    Når man koder en hjemmeside er man nødt til nærmest at kode den til 2 browsere, i og med at IE moteren jo egentlig omgår de standarder der eksistere. Og hvis man nu engang laver en hjemmeside, så kan jeg slet ikke se et problem i at folk må lære hvad de rigtige standarder er for det virker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Til dels et plus ja, men hvad nytter det med standarder hvis de så om sige kan omgåes når man bruger IE som browser ?


    Når man koder en hjemmeside er man nødt til nærmest at kode den til 2 browsere, i og med at IE moteren jo egentlig omgår de standarder der eksistere. Og hvis man nu engang laver en hjemmeside, så kan jeg slet ikke se et problem i at folk må lære hvad de rigtige standarder er for det virker.


    Tak :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Erhm, det var så lidt :)


    Hehe. Det var nu mest ment som et tak, for at vide at man ikke står som værende helt alene hvad netop det emne angår. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    FF henter det gradvist og smækker det op... Og det er bare irriterende at se på...


    Det er faktisk rigtigt rart, at man ikke skal sidde og vente længe på en eller anden side, bare fordi et eller andet billede fra en langsom server ikke er hentet.


    Desværre er der rigtig mange hjemmesidefuskere, der ikke kan finde ud af noget så simpelt som at skrive højde og bredde på billederne ind i html'en. Dermed flyver og farer indholdet af siden rundt, fordi browseren bliver nødt til at starte med et gæt for billedets størrelse, indtil billedet er hentet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Synes nu det er okay, at alle sider kan vises, også dem der har lavet nogle småfejl. Det er er da, IMO et + . Da alle jo ikke er "hajer" ud i kodning af websider.


    Det er såmænd heller ikke så slemt, at brugerne benytter en fejltolerant browser.


    Men når personen, der koder hjemmesiden, tester den med en fejltolerant browser, skal det jo gå galt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Synes nu det er okay, at alle sider kan vises, også dem der har lavet nogle småfejl. Det er er da, IMO et + . Da alle jo ikke er "hajer" ud i kodning af websider.
    Og så tror jeg nu heller ikke der er så mange eller der kommer flere pga. det !
    Derud over så synes jeg, at snakken om browsere for det meste, er en gang tåbelig skyttegravs mudderkastning.
    Især synes jeg , at mange FF tlhængere har det med, at svine alle andre til og nærmest forguder deres lille FF - Som det eneste ene !
    Det gør IMO ikke debatten særlig anvendelig og får ihf. mig og sikkert også andre til, at ryste på hovedet af FF-fanatikerne.


    Hvorfor skulle der ikke komme flere dårligt kodede hjemmesider når folk bruger IE? Selvfølgelig gør der det, du siger jo selv at alle ikke er "hajer" til at kode. Hvis folk derimod brugte Firefox ville alle, også de mindre erfarne webmasters, opdage at der er dumme fejl på deres side. Derudover har det som sådan heller ikke særlig meget at gøre med hvor god du er, det er somregel små fejl som webmasterne simpelthen ikke kan vide de laver fordi det ser fint ud i IE.


    Dette emne har da ikke været mudderkastning eller noget i den stil, kan ikke se hvorfor det skal bringes på banen.

  • Der er ingen FF-fanatikere som de af en eller anden grund kaldes, der kaster med mudder .. Sjovt nok er der kun en der kommer ind på noget der kunne ligne mudderkast .. :rolleyes:


    Jeg er fuldstændig enig i de udtalelser som Macimuz og Engel kommer med .. Også selvom jeg det meste af tiden stadig anvender IE .. ;)


    Og bare fordi IE viser sider korrekt, betyder det jo ikke, at det er den mest korrekte browser .. Mht. valg af browser er det naturligvis noget man bestemmer selv - men det er som om, at visse personer herinde har den holdning at kritiserer man M$ så er det mudderkast .. Og det er egentlig en masse saglige argumenter der kommer frem ..


    Det er jo ikke kun de folk der laver grimme hjemmesider uden formål der har et problem (og dem er der ellers mange af på nettet) .. Det er også de folk som laver store sider som har et problem med at overholde standarderne, og det er trist - for hvis de bliver hængende ved deres slamkode og ikke ta'r ved lære af den voksende gruppe der anvender FF, vil deres sider stadig være kodet elendigt om 20 år ..


    Men det er måske den vej det skal gå, fordi M$ er gud, og det er i orden de ikke overholder de standarder der nu en gang er?



  • Anyways, så kan det umuligt være et plus at der er browsere som viser de fejlkodede sider, fordi så tror folk aka. noobs at det er i orden at lave en omgang lort, og så gør de det.

  • Firefox her fra. IMO den bedste browser, både stabilitetsmæssigt, featuremæssigt og sikkerhedsmæssigt..!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky



    Anyways, så kan det umuligt være et plus at der er browsere som viser de fejlkodede sider, fordi så tror folk aka. noobs at det er i orden at lave en omgang lort, og så gør de det.


    Det er jo ikke engang bare uerfarne brugere der laver crap på nettet. Det er skam også de professionelle der laver løsninger som ikke virker 100% (som det burde). Og hvis nu bare det fulgte standarderne, ja så var vi ude over det problem vi sidder her og diskutere så fint ;)