Foretrukne Browser!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Hos mig bli'r de bare mindre og mindre alt efter hvor mange jeg har åbne. Men fylder de ikke også i FF ? - ka' ik' lige huske det, fra den gang jeg prøvede FF
    Men helt ærligt - hvem har 5 el. flere åbne på en gang ?
    Undrer mig stadig, da det jo sløver maskinen, at ha' mange ting i gang på samme tid.
    Men okay, hver sine lyster. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif]


    Fylder og fylder det ved jeg ikke rigtigt ... De tager da lidt af pladsen i selve vinduet ...


    Det variere lidt hvor meget jeg har åbent, men hvis man lige sidder på en spændende side som Torgue forklarede det, så finder jeg tabs anvendelige ... Men som andre har pointeret, så er tabbed browsing ikk nogen speciel overbevisende god grund for at skifte ...


    Der skulle være kommet tabbed browsing til IE så vidt jeg ved (som dog også skulle være muligt i forvejen via plugins). Læste det forleden på comon.dk, dog var deres version ganske elendig ...


    http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22488


  • Lige noget lidt andet. På det link du gav til comon.dk var der også et andet link: En ny sårbarhed er blevet opdaget i Mozillas Firefox-browser ;)
    Og så lige et spørgsmål: Er det i FF muligt, at køre den 100% på dansk ? Gider nemlig ikke alt det engelske og jeg er jo dansker. Så ka' jeg jo lige teste den mod min IE, nu hvor jeg sidder og keder mig alligevel og ik' ka' løbe særligt langt. :rolleyes:

  • Jeg bruger naturligvis Mozilla Firefox.


    Den har bedre sikkerhed, hvilket gør at jeg slipper for at have diverse anti-spyware programmer installeret. Jeg har ikke scannet for spyware i lange tider efter jeg er skiftet til Firefox, og alligevel har jeg endnu ikke set et eneste tegn på at der skulle ligge spyware rundt omkring på min harddisk. Det var det modsatte da jeg brugte IE og der blev der endda scannet fra tid til anden.


    Desuden er den også hurtigere. Jeg er sådan set ligeglad med hvad diverse tests siger, den kører hurtigere her, og det er det der tæller for mig. Den starter op omkring dobbelt så hurtigt som IE og siderne loades LANGT hurtigere, fordi man i Firefox har muligheden for at indstille hvor mange elementer på siden der skal hentes af gangen. Det er jeg ikke stødt på i IE.


    Udover det er det jo også bare en pænere og mere funktionsrig browser, den har en bedre popup-killer og der er mulighed for utallige nyttige extensions. Det er selvfølgelig lidt ærgeligt at man til tider støder på sider der ikke lever op til W3 standarderne, og dermed ikke altid kan ses korrekt i Firefox, men det må jeg bare leve med. Oftest er det der ikke er kodet korrekt ikke værd at spilde tid på.


    Jeg er meget uforstående overfor hvorfor nogle finder sig i IE, men det skal være helt op til dem. Jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at skifte tilbage.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Lige noget lidt andet. På det link du gav til comon.dk var der også et andet link: En ny sårbarhed er blevet opdaget i Mozillas Firefox-browser ;)
    Og så lige et spørgsmål: Er det i FF muligt, at køre den 100% på dansk ? Gider nemlig ikke alt det engelske og jeg er jo dansker. Så ka' jeg jo lige teste den mod min IE, nu hvor jeg sidder og keder mig alligevel og ik' ka' løbe særligt langt. :rolleyes:


    Ye, hvad sikkerhed angår er FF altid i søgelyset, da den jo går for at være yderst sikker. De plejer dog at være ret hurtige til at finde fejlene :) Men igen, hvad angår både IE og FF, så ved jeg ikke hvor farlige de huller er for os normale borgere ...


    Du skulle kunne hente en dansk FF, sådan en jeg kører med PT .. desværre, er mest til det engelske, men hvis du besøger mozilla.org så tror jeg nok den opdager du er fra DK, også er det en dansk version du henter fra forsiden (eller lign.) .. Jeg kan ikke sige dig hvor godt den er oversat til dansk ...


  • JA og jeg bruger naturligvis IE :crazyeyes:
    Fordi den lever op til mine krav om funktionalitet. Der ud over er jeg godt nok ikke så fordømmende, at jeg er uforstående overfor folk, der har lyst til at bruge andre browsere. Det er helt op til dem selv.
    Det med hvor hurtigt tingene kører/loader, er IMO helt afhængig af HW og SW sammensætning. Forskellene kan højst være i micosekunder. Tvivler ihf. på at der er noget der kan loade hurtigere end min IE - på min maskine.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Ye, hvad sikkerhed angår er FF altid i søgelyset, da den jo går for at være yderst sikker. De plejer dog at være ret hurtige til at finde fejlene :) Men igen, hvad angår både IE og FF, så ved jeg ikke hvor farlige de huller er for os normale borgere ...


    Du skulle kunne hente en dansk FF, sådan en jeg kører med PT .. desværre, er mest til det engelske, men hvis du besøger mozilla.org så tror jeg nok den opdager du er fra DK, også er det en dansk version du henter fra forsiden (eller lign.) .. Jeg kan ikke sige dig hvor godt den er oversat til dansk ...


    Tror heller ikke der er den store forskel - nok mere en smags sag og hvad hver enkelt prioriterer, når de vælger.
    Lidt i samme dur, som når der debatteres ATI ctr. nVidia og AMD- ctr. Pentium-Cpu'er. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Hos mig bli'r de bare mindre og mindre alt efter hvor mange jeg har åbne. Men fylder de ikke også i FF ? - ka' ik' lige huske det, fra den gang jeg prøvede FF
    Men helt ærligt - hvem har 5 el. flere åbne på en gang ?
    Undrer mig stadig, da det jo sløver maskinen, at ha' mange ting i gang på samme tid.
    Men okay, hver sine lyster. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif]


    Sløver computeren ? hm næ ... Det bruger flere RAM ja.


    Jeg har lige logget på og åbnet browseren. Har kun 4 vinduer åbent lige nu. Min browser bruger ca. 35 MB RAM.... men det er jo ligemeget.


    Nogen gang kan den også komme op og bruge 100 MB RAM, men det er jo også ligemeget. Der er jo rigeligt med RAM og de bliver jo ikke brugt til andet alligevel. Når de gør det, så er det fordi der spilles eller arbejdes ... og så bruges browseren ikke så hårdt ... og bruger derfor ikke så mange RAM.


    Alt i alt, så er det jo trist at have mange RAM hvis man går efter at bruge så lidt af dem som muligt ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Tror heller ikke der er den store forskel - nok mere en smags sag og hvad hver enkelt prioriterer, når de vælger.
    Lidt i samme dur, som når der debatteres ATI ctr. nVidia og AMD- ctr. Pentium-Cpu'er. ;)


    Egentlig ja, men lad os gemme dabatten om de varemærker :]


  • Perfekt formuleret! :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Bruger IE da det kører upåklageligt..... så hvorfor skifte. Dem der har skiftet, har vel bare haft problemer pga fejl 40


    Mon dog...? Skiftede til Avant fordi jeg følte trang til at prøve noget andet. Jeg kan bedre lide brugerfladen, men har dog IE på min P4-maskine som konen bruger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    DU skal lige huske at læse vores "Regler for signatur" (Sticky i alle vores fora) - ingen smiley's i signaturen.


    Fikser det lige :D Hvorfor egentlig ikke? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn


    Fordi nogle idioter overdrev med brugen af Smilies i sig., og der var kun en måde at stoppe det på.


    Oh, ok..


  • Han skriver jo også folk selv må om hvad de bruger, er det fordømmende af ham at han ikke kan forstå hvorfor folk bruger IE?...