Foretrukne Browser!!!

• Tja... Der er også en standard for at skrive dansk...

Selvom folk skriver forkert kan man ofte stadig læse det...

Synes det er fint at IE kan vise det på den måde... Pga fru og hr jensen der lige lavede en hjemmeside er ikke lige så gode som hr webdesigner der tager 5000,- for en HP...

Men anyways så er min pointe bare at FF irriterede mig... Det skulle ikke starte en stor debat :D

Gnavpot: IE og avant henter siden og derefter billeder... Men tekst og baggrund blir lagt til rette og så vist... Synes det er irriterende i FF pga det hele hopper rundt... IMO en lortebrowser... Kunne godt bruge den hvis der ikke var andet men der er som regel altid IE.. Og på min egne PC'er er der avant... Så det er lidt ligemeget...

Hver sin smag ;)

• Det er også kun godt vi er forskellige ellers ville alt blive død kedeligt ...

Men kan ikke se hvorfor det er iorden den viser noget rigtigt, selv for hr og fru danmark. Det er ikke svært at følge en standard (medmindre man da bruger Frontpage) ... Okay, måske det lyder nemt nok for den yngre generation (Mig og mange andre), da vi er vokset op med det hele, hvorimod ens forældre og den tidligere generation ikke er vant til det. Mener dog ikke det skal være en undskyldning for at standarder skal undviges ? .. Herregud, så kan vi jo ligeså godt undervære det standarder... Men okay, hvis man synes det er fint at føle sig nødsaget til at have 2 browsere, så er det vel også fint ? (ironi eller lign.)

Og hvis hr og fru danmark eventuelt har sin hjemmeside hos et eller andet firma, hvor de kan lave siden online (dvs. et cms system), ja så er det endda endnu lettere for dem at følge standarderne, såfremt systemet da er sat rigtigt op :)

Men altså, vi er alle så forskellige, mener dog ikke det bør være en årsag til M$ skal ligge sine egne standarder, om man vil. Men de har skisme så megen magt de næsten gør som det passer dem. Den dag IE ikke længere er en del af Windows, så fryder jeg mig. Forresten, det er ikke mudderkast mod M$, synes bare ikke det kan passe de kan undvige standarder bare fordi gud og hver mand/kvinde stort set har windows. Yes windows har en dejlig fin og ret brugervenlig flade, det skal de da have, men når det kommer til WWW, så er det da ikke ligefrem fordi det er M$ der har opfundet dette, så hvorfor skal de have lov til at færdes som de lyster ?

• Pga MS er dem der i teorien sætter standarden... Hvis de havde lyst kunne de gøre det...

Synes sq det er fint... De har givet et godt produkt og har arbejdet på at blive så store... Så begynder folk at tude over det...

når 90% af nettets brugere bruger IE så er det vel stort set MS der styrer det hele...

Men ok.. IE er også lidt gammelt... De har jo ikke pillet ret meget ved det i lang tid... Nu kommer IE 7.0 jo... Så er det et frisk pust...

Standarder er fine nok... Men det er langt fra altid de blir brugt... Var det ikke DVD -(minus) der blev standarden? Der blir vel solgt næsten lige mange + og -...

• Synes du det er fint at et stort firma sådan set bare kan bestemme ? Det er da fuldstændig konkurrenceforvirrende ... Og IE bliver kun brugt så meget fordi det følger med Windows ...

Ja det bliver fint når 7.0 kommer, men der vil stadig gå laaang tid før det er udbredt til størstedelen af brugerne, og til den tid vil versionen sikkert være bagud iforhold til de andre alternativer.

Vil tilføjer jeg ikke direkte tuder over M$. Er bare meget imod monopoltilstande, da det ikke ligefrem gavner forbrugerne. Synes dog ikke IE er et godt produkt, især ikke i lyset af den manglende sikkerhed samt understøttelse af webstanderne... Jeg må indrømme jeg ikke forstår folk synes det er helt korrekt at IE ikke bør følger standarder. Jo det kan nok være det kunne koste mange fimaer et hav af penge at skulle ændrer et system til pludselig at følge en standard, men hvis IE bare havde gjort således fra starten af, var problemet der slet ikke ..

• Jamen gæt hvem der har gjort dem til et monopol... Det er ikke ligesom TDC der fik det hele af staten... Det er bare sket gradvist.. Og det synes jeg er udmærket... Det kommer ikke til at tage ret lang tid at bredde IE 7.0 ud til XP brugerne...

MS har gjort meget ud af de der automatiske opdateringer.. Og der burde ikke gå ret lang tid før alle med SP2 og WinXP sidder med IE 7.0...

Men ja det er ikke godt for konkurencen... Men hvis andre folk lavede et meget bedre produkt så forsvinder det monopol.. Ligesom FF er igang med nu... Men siden MS har bygget sig op til det de er idag synes jeg de fortjener det hele...

google er jo bla. igang med at kæmpe imod MS og Mac også... Så det er ikke pga de ikke prøver... Windows er bare det bedste til uerfarne brugere IMO...

• Det er rigtigt den vil blive udbredt for XP brugerne, men dens fuldt ud funktionalitet (sikkerheden) vil først være tilgængelig sammen med Longhong .. Desværre ... Dertil er det ikke alle som har XP, dog kender jeg ikke lige procenterne for udbredelse af diverse styresystemer ..

Kan være enig i de nok fortjener et eller andet for deres arbejde.

• Ja - synes også det er rimeligt, at det er IE der er "standard" sætter. I stedet for, at det er en lille alternativ browser (5-6% på verdensplan), der skal være den styrende for hvad der er bedst.
    Konkurrence forvridende kalder nogle det - tja jeg ka' ikke se det slemme i en browser, som alle kan bruge og som det meste af verden bruger.
    Synes det er fint, at der er alternativer til dem, som vil bruge noget andet, fordi det passer dem bedst.
    Det er IMO et spørgsmål om smag og behag ift. udseende, funktioner og andre - for den enkelte væsentlige - elementer.
    Hvis folk bare kunne indse det, så var der ikke så meget "miskmask" om "who is the best" !

Edit:
    1. MSIE 6.x 226719789 (83%)
    2. MSIE 5.x 21394345 (8%)
    3. Mozilla 14610550 (5%)
    4. Unknown 2916627 (1%)
    5. Safari 2769462 (1%)
    6. Netscape 7.x 1809046 (1%)
    7. Opera x.x 1379298 (1%)

1. Windows XP 183409363 (67%)
    2. Win 98 40508229 (14%)
    3. Win 2000 35626173 (13%)
    4. Mac 5630433 (2%)
    De sidste 4% er til ME, Linux og andre.

Opløsning: (Tog lige den med også, da der jo ind i mellem er debat om dette)
    1024x768 147346702 (56%)
    800x600 74865142 (28%)
    1280x1024 23498386 (8%)
    1152x864 8149339 (3%)
    Unknown 4727789 (1%)
    640x480 1833759 (0%)
    1600x1200 1366665 (0%)

Disse tal er taget ud fra
    273.325.880 Visitors
    367.398 Visitors/hour i hele Maj 2005

(kilde: The Counter.com

• Nu er det jo ikke IE der har fastsat de egentlig standarder men en eller anden organisation for den slags (så vidt jeg ved) ... Mit spørgsmål er bare hvorfor IE ikke skal følge dem ?

Edit:
    http://www.w3.org/

Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Ja - synes også det er rimeligt, at det er IE der er "standard" sætter. I stedet for, at det er en lille alternativ browser (5-6% på verdensplan), der skal være den styrende for hvad der er bedst.
    Konkurrence forvridende kalder nogle det - tja jeg ka' ikke se det slemme i en browser, som alle kan bruge og som det meste af verden bruger.
    Synes det er fint, at der er alternativer til dem, som vil bruge noget andet, fordi det passer dem bedst.
    Det er IMO et spørgsmål om smag og behag ift. udseende, funktioner og andre - for den enkelte væsentlige - elementer.
    Hvis folk bare kunne indse det, så var der ikke så meget "miskmask" om "who is the best" !

Jeg tillader mig lige at quote Torque fra en anden post, hvor han skrev noget til dig:

Oprindeligt indlæg af Torque
    Rolig mester. Tror du skal slappe af med det "firefox-folk" der, inden jeg begynder at smide dig i en bås også.

..... og jeg er faktisk rørende enig. Sådan som du taler FOR Internet Explorer og IMOD de "FF-fanatikere" som du også så fint kalder mange Firefox brugere herinde fra, er der ingen Firefox brugere der har tiltalt en IE bruger for den sags skyld. Og ja, sådan som du taler FOR Internet Explorer, er der ikke engang nogle Firefox brugere der taler IMOD den, der bliver blot gjort opmærksom på at Firefox afvikler koden skal afvikles, og ikke har et hav af omveje for at det da i grunden godt kan vises korrekt, selvom det ikke er kodet korrekt.

Og IE skal ingen standarder sætte. Tværtimod. På http://www.w3.org/ er der et hav af regler og henvisninger til webkodning m.m., og det er for mig set, dybt godnat at en browser omgår standarderne for at kunne vise hjemmesider, selvom de ikke er kodet korrekt, eller ihvertfald tæt på.

Så hvem er nu det der er så snævertsynet?

EDIT: Måske lidt af et surt opstød, men en eller anden skulle jo.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Rettet 2 gange, sidst af engel ().

• Tak, jeg kunne ikke lige udtrykke det jeg ville ud med :)

Ps. håber jeg ikke træder nogle over tæerne, i såfald beklager jeg ...

• kunne ikke siges bedre!

• Synes ikke jeg er snævertsynet, fordi jeg ikke lige går så meget op i noget om en enkelt standard. Som jeg ikke ser som så væsentlig, for min daglige brug af en browser. ;)
    Ved godt at det gør ondt på nogle enkelte wannabee webeksperter. Men det ta'r jeg med - har brede skuldre. ;)

I følge forsk. global browser stats, så bruges IE 6 og 5 af ca. 85% af internettets brugere.

pga de ikke er blevet klogere endnu. og det er faktisk sandt..

Synes ikke jeg er snævertsynet, fordi jeg ikke lige går så meget op i noget om en enkelt standard. Som jeg ikke ser som så væsentlig, for min daglige brug af en browser. ;)
    Ved godt at det gør ondt på nogle enkelte wannabee webeksperter. Men det ta'r jeg med - har brede skuldre. ;)

wannabe? det er jo netop IE som er wannabe i dette tilfølde, da de ikke følger standarden som blev sat for lang tid siden! At microsoft ikk fatter at de ville få flere brugere ved at gøre IE til en browser der følger standarden, er ikke vores problem (.os der koder efter standarden).

Synes ikke jeg er snævertsynet, fordi jeg ikke lige går så meget op i noget om en enkelt standard. Som jeg ikke ser som så væsentlig, for min daglige brug af en browser. ;)

Du må have nogle brede skuldre .. Nå, spøg til side :)

Troede faktisk ikk helt XP var så udbredt dog...

Som en enkelt standard? Jamen fint, så lad os da bare se stort på reglerne her på foraet også, det er jo også bare en standard, en regel, her. :))

Wannabe eksperter? Et er, at enhver jo kan se at der er op til flere som bidrager her, der ved væsenligt mere om netop det emne end du umiddelbart gør, eller vil gøre. For det andet, så er det noget hø at lukke ud, da ikke alle er wannabes som du forsøger at gøre dem til.
    Jeg arbejder selv flere timer dagligt med netop kodning af websider, primært layout hvad netop det problem her berører, og jeg kan udmærket godt se at der hele tiden kommer mere og mere fokus på korrekt kode, fremfor slammet kode som kun kan vises korrekt i IE. Det går måske lidt langsomt, men det er på vej, hele tiden i større og større mængder.

Og måske går du ikke så højt op i det, det respekter jeg da også. Men snakken røg ind på folks generelle brug af browserne, så den kan ikke bare reddes hjem ved at rette det til at du ikke ser det som så stort et problem for netop dit brug af browseren.

Ville du have det fint med at du måske havde været med til at sætte nogle standarder, regler, en dagsorden som folk skulle følge, og så dernæst se at folk egentlig ser ret stort på det? Nej, det tænkte jeg nok. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Helt enig, Engel.

En standard er til for at skulle følges. Ved at følge en fælles standard, kan alle være med og det øger konkurrencen. Bare se DVD-medierne og flash-ram.

Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Jeg har kun en ting at sige: Go D (engel m.fl.) ... Go D (engel m.fl.) ... Go D (engel m.fl.)
    ......og resten kan udtrykkes med følgende billede

roflmao

Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Jeg har kun en ting at sige: Go D (engel m.fl.) ... Go D (engel m.fl.) ... Go D (engel m.fl.)
    ......og resten kan udtrykkes med følgende billede

Ved godt sagligheden har været diskuteret, men kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet :)