Foretrukne Browser!!!

• Firefox for teh win.

Tabbed browsing, diverse plugins, sikkerhed, you name it. Der er rigeligt med grunde til at jeg har skrottet IE.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Synes Firefox er for langsomt at starte op og så derfor orker jeg den ikke, IE derimod er hurtig og mere standard. Da jeg brugte FireFox var det nemmere at ændre ting i instillinger, men pågrund af at det var for tungt at loade i forhold til IE er jeg gået tilbage. Vil lige sige at der efterhånden er kommet meget spyware og ad-ware til Firefox :)

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Oprindeligt indlæg af BentzinOg bare vent - FF skal nok få deres hyr med spyware virus og andet snask. Hvis de når op på en stor markedsandel på verdensplan. Men det er der jo PT et pænt stykke vej til endnu. ;)
    I følge forsk. global browser stats, så bruges IE 6 og 5 af ca. 85% af internettets brugere.

Det vil aldrig få samme hyr med spyware osv. som IE, uanset hvor stor markedsandel FF får. Sikkerhedshullerne i Firefox bliver nemlig, i modsætning til IE, lukket med det samme.

Oprindeligt indlæg af BentzinDer er vist ikke ret mange af os herinde, der ved nok til, at kunne gøre os kloge på, hvad der er det bedste. Det eneste vi kan sige, er hvad vi synes er det bedste for os selv.

Hvorfor skulle der ikke være det? Det kræver jo ikke ligefrem en magistergrad at kunne se fordelene ved FF.

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Hvis du kender det, så er der vel ingen grund til at jeg finder det frem igen.

Jeg kender det ikke...

Oprindeligt indlæg af RAC
    Vil lige sige at der efterhånden er kommet meget spyware og ad-ware til Firefox :)

Det vil jeg da godt høre lidt nærmere om, hvad er det for noget spyware som decideret er rettet mod Firefox?

Hvis du får ad-ware er det din egen skyld, ikke Firefox's.

• Jeg overvejer at prøve firefox men inden jeg installerer det vil jeg bare lige høre hvad der er anerledes/bedre end IE... Har prøvet Avant Browser men syntes ikke så godt om det...

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• FF er så nemt at installere da den hiver alle dine links osv over fra IE...så man ikke skal sidde og taste alle sine favoritter ind i gen osv...og så har den tabbed browsing og med lidt ændringer mindst lige så hurtig som IE ...nogen der lige finder linket til FF ang hvilke settings man skulle ændre for at få mere fart i den...det var ret nemt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    FF er så nemt at installere da den hiver alle dine links osv over fra IE...så man ikke skal sidde og taste alle sine favoritter ind i gen osv...og så har den tabbed browsing og med lidt ændringer mindst lige så hurtig som IE ...nogen der lige finder linket til FF ang hvilke settings man skulle ændre for at få mere fart i den...det var ret nemt.

Tak for svaret... Tabbed browsing, er det ikke sådan at man har nogle af de sider man har været inde på stående oppe for oven i browseren...?
    Det ville være godt hvis en af jer tweakere kunne komme med det link som Fragman også spørger efter...

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Oprindeligt indlæg af RAC
    Synes Firefox er for langsomt at starte op og så derfor orker jeg den ikke, IE derimod er hurtig og mere standard. Da jeg brugte FireFox var det nemmere at ændre ting i instillinger, men pågrund af at det var for tungt at loade i forhold til IE er jeg gået tilbage. Vil lige sige at der efterhånden er kommet meget spyware og ad-ware til Firefox :)

Sjoveste argument indtil nu :))

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• tabbed browsing (ctrl+t) åbner et nyt faneblad i FF så man kan have flere sider åbne på 1 gang og nemt TABbe rundt i dem...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af simonwh

Det var da mærkeligt. De virker med min MX518 og gjorde det også med min MX700.

Prøv det allter nyeste Setpoint drivere, så virker det ;)

Havde samme problem, men fik dette tip af en ven ...

• Det der med din FF lukkede sig, der er vidst en tråd et eller andet sted her i Offtopic omkring det problem. Der er et eller andet du skal slå fra et eller andet sted. Nu kan jeg self. ikke huske hvad det hedder, men det skulle løse problemet.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    FF er så nemt at installere da den hiver alle dine links osv over fra IE...så man ikke skal sidde og taste alle sine favoritter ind i gen osv...og så har den tabbed browsing og med lidt ændringer mindst lige så hurtig som IE ...nogen der lige finder linket til FF ang hvilke settings man skulle ændre for at få mere fart i den...det var ret nemt.

Ja, det link kunne jeg også godt tænke mig .. Ikke fordi jeg synes den ventetid gør mig noget, når man nu får en så god browser :) Men hvis det er noget man kan ændrer på, så er jeg da helt klart interesseret ..

Btw, beklager de mange indlæg, men tweak er langsom her, så orker ikke at smække alt sammen i et indlæg. Det vil tage en nissekrig ..

• Bruger FF.
    Prøvede det for sjov for et lille års tid siden, og kommer aldrig tilbage til IE. Kun når jeg skal bruge netbank.

FF og IE er efter min mening omtrendt lige hurtige. Jeg kan ikke mærke forskel. FF er et tungere program end IE, men det mærkes kun når browseren startes op første gang.

Jeg beholdt FF fordi:

• INGEN spyware overhovedet. Jeg scanner kun en gang i måneden nu til dags, og den finder kun et par stykker.
    • Bedre interface. Hent et godt, simpel skin og så kører det bare.
    • Alt kan tilpasses brugeren
    • Masser af gode udvidelser. Især Adblock.
    • Bedre download manager

Skal ikke rigtig kunne sige noget om Avant. Installerede det engang, og synes bare det lignede IE med en masse forvirrende knapper.

• jeg slog DEP fra (windowstast+pausetast ind i performance og advanced og addede FF der)i, men efter en windows update har der ikke været det mindste, selvom det er slået til igen.....så opdater windåsen

• Bruger IE.

Synes simpelthen den måde FF loader siderne på er elendig. Måske skal man bare vænne sig til det, men det gider jeg ikke vente på. Og jo, jeg synes også det er som om ens forbindelse er blevet langsommere.

Jeg har Norton Internet Security (gratis), og får gratis opdateringer og forbedringer ofte, så hvad er grunden så til at skifte til FF? Vil gerne vide det, da jeg ikke kan finde noget :)