Explorer vs firefox

  • Firefox - som standart.


    dog har jeg IE til at ligge, som jeg bruger engang i mellem pga jeg ikk gider hente flash updates til firefox

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Purple-Hands
    ville lige hører hvad i syntes er bedst Iexplorer eller firefox?? har selv Iexplorer



    Firefox!! :clap:

  • Har skiftet fra IE til FF her fornylig, og har ikke fortrudt det :-)
    Tror det er forskelligt fra brugeren, hvilken fortrukne browser man bruger. Personlig gik jeg over til FF pga. pop-ups.


    Sad og tænkte, hvor mange der egentlig fandtes/findes af browser. Indtil videre kunne jeg se udfra GrillRottens tråd om linket browser speed en liste af de mest brugte browser?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lige som jeg ville have skrevet det ;)


    :clap: :clap: :clap:


    samme her.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lige som jeg ville have skrevet det ;)


    :clap: :clap: :clap:



    Kan jeg kun slutte mig til :cheers:


    Har prøver firefox, m.m. Men nej advant helt klart

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Til dem der kun har Firefox pga tabbed browsing, kan jeg fortælle at det også kommer i IE 7.0 - og der kommer efter sigende en BETA til august (ca).


    Ahh dejligt med lidt konkurrence på det marked :D


    Så mangler vi bare der kommer nogle andre attraktive alternative til Microsofts halløj så de ikk sidder på hele kagen


    Det ku fandeme være sundt for IT udviklingen!

  • FireFox :hb:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Ahh dejligt med lidt konkurrence på det marked :D


    Tja, det har der nu hele tiden været ... Avant Browser blandt andet... Den har alt det som IE fra standard mangler ... Groft sagt ...


    Det eneste den mangler er en download-manager der virker 100% ... Men nu har jeg aldrig set en som virkede 100% ... Spøjst nok måske ... :boxed:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Så mangler vi bare der kommer nogle andre attraktive alternative til Microsofts halløj så de ikk sidder på hele kagen


    Det ku fandeme være sundt for IT udviklingen!


    Tja, der er jo TONVIS af alternativer til IE ... Problemet er jo bare at mange af disse browsere har flere fejl-visninger/ukorrekte visninger end IE. Officiel godkendt kodning eller ej, så kan det vel ikke være så fandens svært at programmere en browser til at vise en side som det er ment den skal vises istedet for at den tager koden alt for bogstavelig ifølge "reglerne" ?


    ... Hvis Microsoft kan gøre det, så skulle man jo mene at alle kan .... :)) ...

  • Firefox HELT klart!! glem alt om avant og sådan noget shit det er bare IE med nyt skin og popup blocker. går amok hvis jeg er tvunget til at bruge IE pga. siden ikke understøtter Firefox e.l. hehe såå.. Firefox!!!


  • Lidt konkurrence?! Jeg tvivler på der kommer et bedre alternativ end Firefox og selv med FF ude sidder MS stadig på ca. 90% af IE-markedet, fordi folk bl.a. ikke kender til alternativerne. Istedet for at indføre de features som FF og Avant allerede har burde MS nok ordne IE's sikkerheds- og bugproblemer, hvilket nok er den største grund til at jeg bruger Firefox.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRottenTja, der er jo TONVIS af alternativer til IE ... Problemet er jo bare at mange af disse browsere har flere fejl-visninger/ukorrekte visninger end IE. Officiel godkendt kodning eller ej, så kan det vel ikke være så fandens svært at programmere en browser til at vise en side som det er ment den skal vises istedet for at den tager koden alt for bogstavelig ifølge "reglerne" ?


    ... Hvis Microsoft kan gøre det, så skulle man jo mene at alle kan .... :)) ...


    Vil nok mene at det største problem er at folk ikke kender til alternativerne.


    Problemet er jo at FF viser siden som den virkelig er blevet programmeret til at blive vist. Du kan da ikke regne med at skaberne af nye browsere skal sidde og finde ud af hvordan IE tolker HTML, CSS, W3C-standarderne osv. Så bliver det hele sgu da bare meget værre!


    Hvis en browser ikke tager reglerne bogstaveligt giver det ikke mening at have reglerne...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Vil nok mene at det største problem er at folk ikke kender til alternativerne.


    Problemet er jo at FF viser siden som den virkelig er blevet programmeret til at blive vist. Du kan da ikke regne med at skaberne af nye browsere skal sidde og finde ud af hvordan IE tolker HTML, CSS, W3C-standarderne osv. Så bliver det hele sgu da bare meget værre!


    Hvis en browser ikke tager reglerne bogstaveligt giver det ikke mening at have reglerne...


    Jamen vi er da enige i at det er trist folk kun kender til få muligheder ... men sådan er det jo altid.


    Selvom det virker totalt underligt, så er den eneste mulighed for at lave et stærkt alternativ til IE er ved at lave en browser der viser sider ligesom den ... på trods af fejlkodning ... Hvem der har skylden for det er jo så ligegyldigt. Det er jo resultatet der tæller. Det er jo trods alt lettere at følge strømmen end at svømme imod den imens man piver over at verden er imod en.


    Man kan jo ikke regne med at alle verdens programmører tænker på andet end størstedelen af verdens brugere...


    Naturligvis kan man ikke puffe IE ud af markedet for den ligger jo i windows fra standard og da langt de fleste brugere bare bruger det som de har ved fingrene, så er det jo et hårdt markedet for udefrakommende... men sådan er verden jo nu engang.


    Men ud over det, så er det vel flot klaret at FF har en markedsandel på et par procent eller hvad den nu er.