Indlæg af dragox

    Hej Shouri


    DVI-I (den som du linker til)
    er en DVI-I DVI digital & analog dual link


    Havde det været en single link tror jeg ikke du havde problemet.


    Det er ikke alle skærmen som kan modtage et konverteret signal fra DVI-I dual link til VGA.


    Find evt manualen til din skærm, for at se hvilke signaler den modtager.
    Vi mangler også, at se den anden side af din konverter, da de kan være forskellige.


    Bruger selv denne:
    http://sgcdn.startech.com/0053…y_large/DVIVGAMF.Main.jpg


    over til en skærm, som kun har VGA.

    SSD harddiske holder jo ikke evigt.


    Hvis man kører med SSD disk, så er det vigtigt at slå diskfragmenteringen fra ( den er desværre sat til automatisk kørsel på win 7 og win 8 )
    En SSD kan genskrive samme frekvens ca 200.000 gange.
    Selvom du formatere mm, kan der stadig være fejl på din SSD.


    Prøv for en sikkerhedsskyld at tjekke din SSD for fejl.
    På de fleste nye SSD, følger der et program med, som kan overvåge din ssd.


    Standard levetid på ssd er ca 3-5 år.
    I nogle tilfælde kun 3 måneder, hvis man har mange små filer på meget lidt plads. (dvs 10,000 filer, som fylder tilsammen 4mb)



    Prøv denne:
    http://ssd-life.com/eng/download-ssdlife.html

    IT-supporter uddannelsen er som sådan nem nok.
    Tog den selv tilbage i 2001, og har aldrig gået arbejdsløs.


    Men men!


    Når det så er sagt, så alle de it-teknikere derude, som vælger at uddanne sig inde for faget, men ingen baggrundserfarringer har. De for ALDRIG job.
    Konkurrencen er sindsyg hård og der findes alt for mange (undskyld sproget) noobs, som tror de kan klare det hele på nul komma dut.


    Har ikke tal på hvor mange gange, jeg har været ude og rette fejl, som andre glemmer/overser/ødeligger.
    Alle teknikere er gode til noget i hver sin afdeling/hver sine erfaringer.


    Hvis du gerne vil begå dig i denne tekniske verden, så find ud af helt præsis du gerne vil arbejde med.
    Det kunne f.eks. at du vil være bedst til netværk LAN som trådløs samt tunnel, software, hardware, servere, arbejdsstationer, installationer, klargøringer, sikkerhedsløsninger, backup, hostning, programmering, SQL, hotline osv.
    Listen er lang.
    Start evt med at "hoste" f.eks. din egen hjemmeside/server ftp, spil-server bare fordi du vil lærer det.
    Man skal have energien og lysten til at fejlsøge og en god evne til aldrig at måtte opgive/være kreativ.



    I min verden, kan ALT lade sig gøre!
    You name it! I Fix it ! :-)


    Jeg har ikke noget bestemt fagområde selv, da jeg er så heldig at være kører tekniker for mange kunder.
    Så jeg kan ikke bare ét fagområde jeg kan enormt mange fagområder, som jeg er enormt god til.^
    Det er altid rart at kunne redde en kundens verden. :dance:

    Hej alle



    Jeg er efterhånden ved at være rigtig godt træt af cisco, eftersom at de har taget over alle linksys produkter.
    Stort set hver 3 produkt fejler et eller andet, virker ikke, og deres latterlige RMA er så åndsvagt sat sammen at jeg er begyndt at forbande over at cisco har overkøbt linksys.
    Man kan godt maile ind til dem, hurtig respons tid.
    Men at lave en RMA kan man ikke over nettet, man skal tvinges til at ringe til dem - PÅ ENGELSK - Da de ingen support i danmark har. Og derefter forklare fejlen (IGEN) og så laver de en RMA, så man endelig kan fejlmelde produktet via hjemmesiden. Hvor besværligt er det ikke lige??!?


    Synes sku at linksys var et fantastisk produkt, men eftersom cisco har købt det og lavet firmware'en om til deres egen er jeg godt nok begyndt at forbande mig.


    Jeg har flere gange oplevet og det trådløse er ekstremt ustabilt / langsom. Deres Repeater/bridge fungere ikke.
    Firmware download (eller bare generalt download til et produkt) fungere kun halvdelen af gangene. - Og de har endda først lige fået åbnet op, så man ikke skal "OPRETTE" en bruger, bare for at hente firmware.


    Deres WAP4410N Fungere ikke i repeater/bridge
    Deres wap610n - Fungere kun hvis man har DHCP i netværket. (bruglig uden dhcp)
    (begge accesspoint - Deres routere fungere..sådan da)
    (Og hvad sker der for at når man køber en accesspoint, de plejer at være static ip 192.168.1.245, men hvis den kan se en dhcp så ændre den ip adressen, og så den pludselig umulig at finde på netværket!? især hvis kunden har en dum latterlig router fra tdc, man ikke kan logge ind på.)


    Jeg savner den gode gamle WAP54G ..! den virkede sku ...


    Beklager min muggenhed :roller:
    Nu skulle jeg bare have min frustration ud .. :$
    Men kan det passe at det kun er mig, som mener de er blevet ustabile??


    Nu arbejder jeg meget med trådløs i forskellige produkter i min hverdag, netop derfor ligger jeg mærke til hvor besværligt det er blevet.

    Davs drenge.


    Jeg sidder her med en Windows Vista, som fortæller at det lokale C drev er fuldt ud med 70gb, og de 200mb er ledig.
    Hvis jeg går ind og markere alle filer, mapper skulte ting mm. på hele roden af C drevet er vi oppe på 27GB.


    Nogen der ved hvordan jeg for rettet dette, så jeg for de overskydene ca. 45gb tilbage??
    Har søgt lidt på google men uden held.


    Jeg er helt enig med denne mand.
    Jeg gik selv på EUC Midt i Viborg i 06, hvor jeg også blev udlært.
    Det jeg lærte.. eller.. øh. gjore dengang bruger jeg ikke til en skid.
    Man kan lige så godt tage et aften kursus i PC kørekort på 12 uger. Jeg lærte ikke noget som helst andet end skrive lange reporter i Viborg.
    Det gælder bare om at få sig en lærerplads så hurtigt som muligt, og det sker som regl først efter Hovedforløb 2. Jeg lærte personligt ingenting under min uddannelse.
    Netværk, fejlfinding og servere. Mere er der ikk at sige. Der ligger de gode ting.
    Arbejder selv i dag i Århus

    tja.. det et forslag..
    men jeg tror kun det er når man har et installitions ID man kan ringe til MS og få hjælp.
    Jeg står jo med et skærmbillede hvor den vil have CD keyen, og da jeg kun kan fortælle hvilken server udgave det er, så tror jeg næppe de kan.


    Desuden så vidt jeg ved, så kan de ikke se CDkeys ved MS, kun installitions IDer...
    så nej, tror næppe

    aaaarrhh !
    Så stor fjols som mig har glemt at en CD-key er låst til en OEM licens.


    Jeg har købt nyt kabinet for 2 år siden til min server (hightower) og som standart sidder licens nøglen på siden af kabinettet.
    Nu har jeg så lavet en format C: af min gamle server.
    nu står jeg så med mit dejlige skærmbillede hvor der står Product key.
    Shiit.


    Det gamle kabinet er smidt for lossepladsen for 2 år siden, så nogen ider?
    Jeg har endda prøvet med en anden cdkey uden held.


    Findes der et program der kan finde CDkeyen på CDen ? :boxed:
    shit.


    Der tale om windows server 2003 Standart Editon - family :ph34r:

    Hej med jer


    Købtet af en IBM laptop, hvor den er født med en 30 dags prøvetid office 2007 pakke.
    Har brugt outlook 2007 så længe, men nu er de 30 dage så gået.


    Har fjernet hele office pakken (tilføj/fjern og installeret vores ny indkøbte office 2007 home basic ind (uden outlook)


    Har så sat mail på Outlook Express i stedet, men har forglemt adresselisten fra outlook 2007 udgaven.
    Skulle adresse listen ikke stadigvæk ligge et sted på min laptop, eller blev min adresseliste slettet også ? ;(


    har forsøgt at søge efter *.wab men uden held...
    har dog fundet de gamle *.pst filer, men de kan åbenbart ikke importeres ind i express !!



    Hvad hedder adresse listen?
    andre forslag til at få adresselisten genopkaldt ?

    du skal ind i Windows Defencer og fortælle den at den godt må tillade programmet at kører ved opstart...


    edit: du skal faktisk bare trykke på vis eller fjern blokerede startprogrammer
    derinde øverst skulle der være noget instillinger et sted - kan ikke lige huske præsis
    (sad nemlig og legede med det på arbejdet i dag)

    2x mobiler
    pung
    ur
    Anlæg til bilen
    høretelefoner
    2x tft skærme
    højtallere (til pcen)
    papir + kulgepinde
    extra tastetur
    digital cammera
    microfon
    en masse papir så som regninger og kvarteringer.
    3x edbspil.
    krus
    billede
    cder
    batterier
    mus
    bilnøgler
    bærbar pc
    kniv (kan også bruges som skrugetrækker)
    diverse EDB kabler, så som usb forlænger, VGA-DVI stik, headsæt forlængerledning, tv-out stik.
    joystik.
    en mobilholder som ligner en ko
    Fastnet telefon.


    Så tror jeg at jeg fik det hele med.. og bordet er endda rodet op :$

    Quote

    Originally posted by DXC
    Har brændt et bunkort af fordi jeg glemte og sætte afstandstykker på da jeg satte det fast i kabinettet... Har også ødelagt en psu ved ikke hvordan..


    hah sådan en kunde har jeg haft for ikke så længe siden.
    Han ville have nyt bundkort, men vi tjekker jo først hvad folk laver før vi stikker dem et nyt.
    Bad ham pænt betale for det nye bundkort da han selv var skyld i at bundkortet var futtet af, da selv havde glemt afstandskruger til bundkortet ;-)

    Jeg vil også være med :D


    Har 7-9-13 aldrig lykkes mig at smadre noget EDB endnu :$
    Nu arbejder jeg med det dagligt, så utoligt nok :D


    Anyways, mit GFX kort i maskinen derhjemme var begyndt at blive ret sløv, så en dag bestemte jeg mig for at tjekke dens TEMP.


    Det viste sig at den var 110 grader varm :roller:
    Og der var endda ZALMAN køler på :D



    Jeg skilte lortet fra hinanden og fandt ikke mindst 1 kg støv, så varmen ikke kunne komme ud af kortet. Fik det rensen og temp er nu 4-50 grader ;-)

    Sikke et sidespring i for lavet hva?


    Nå, tilbage til emnet


    Jeg har købt det hele i dag


    Forstærker:
    NAD C372


    DVD afspiller:
    NAD T515


    Højtallere:
    2 stk Concept 10 højtallere


    Kabler:
    Diverse store kabler fra dvd til forstærker - Forstærker til højtaler og bedre "crossover" kabler bag forstærkeren (kan ik lige huske hvad de hed)


    Jeg kom af med 17800 sådan rundt regnet.
    Er sat op i stuen, og det lyder ganske godt.


    :$


    De 2 der, kan jo sleti kke trække de højtallere :9xo