Explorer vs firefox


  • Du skal bare installere keyconfig, så er det løst.

  • er kun ked af win update, netbank og pc-modd.dk ikke kan håndtere FF ....eneste jeg bruger ie til endnu.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har normalt brugt IE, og har prøvet Firefox, uden at blive specielt imponeret.


    Men så idag prøvede jeg da lige de optimerede builds aerial linkede til + Adblock og de ekstra tab options, og jeg må sige jeg er imponeret.


    Det kører rigtig godt og hurtigt - bye IE 8)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Er der nogen fra MozillaFirefox, der er optimeret til A64?


    "M3 BUILDS
    M3 builds are highly optimized builds that also contain code optimized for the SSE2 instruction set. Given the nature of M3 builds, they are designed only for processors that support SSE2:


    * AMD Opteron
    * AMD Athlon FX
    * AMD Athlon 64
    * AMD Sempron (3100+)
    * Intel Xeon
    * Intel Pentium M
    * Intel Pentium 4
    * Intel Celeron D
    * Intel Celeron (1.7GHz - 2.8GHz)"


    http://moox.ws/files/mozilla/f…illafirefox_1_0_ce_m3.exe


    ;)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0
    Hvor kan man hente Opera, og er der nogle af dem der er optimeret til A64?


    http://www.google.dk Søg efter Opera Browser


    Ved ikk om man kan få opera optimeret.


    Hvorfor vil du ligepludselig ha' opera?

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Har allerede følgendeplugins:
    Adblock
    Tabbrowser Pref
    Auto Copy
    Disable targets for downloads
    Hotmail tabs
    Keyconfig

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().

  • Bruger selvfølgelig også Firefox :) IMO skuffende at der ikke er flere som bruger FF.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Nej, det er jo også derfor Avant er lavet ... Det samme med Firefox ... ;) ... De er jo begge en slags kloner ... på hver deres "side" ... :))


    Avant er en klon af IE, med flere funktioner osv. Firefox er mere eller mindre opbygget fra grunden. De eneste punkter man kan sammenligne FF og Avant på er at de har nogle af de samme features.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Nu har jeg vænnet mig til IE og de genveje og funktioner, der er i det .. Det første der fik mig til at skifte direkte tilbage til det var Ctrl + N knappen (Nyt vindue), som jeg bruger hele tiden


    Der kommer også et nyt vindue i FF, hvis du trykker Ctrl + N...

  • Firefox her. Det er herligt med de plugins og udvidelsesmuligheder der er, og så har jeg længe ikke samme problemer som af og til opstod med IE/Avant.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Du skal bare installere keyconfig, så er det løst.


    Ved godt man ka få alle mulige plugins til FF og det er en fed feature i mine øjne, men så er der problemer med kompabilitieten med nogle få sider der er lidt uheldigt designet


    Desuden ser jeg ingen grund til at skifte endnu.. IE virker totalt fejlfrit indtil ud over nogle småting som der sikkert også ka forekomme i FF, så det bliver først den dag man finder ud af at IE ikk ka loade sider hvis man har 100mbit eller sådan noget at jeg skifter :P



    Men ellers tak for hjælpen Tore ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Der kommer også et nyt vindue i FF, hvis du trykker Ctrl + N...


    Ja okay, så var det en anden vigtig funktionstast.. Ka ihvertfald huske at det var det første jeg gjorde ud over at gå ind på en side og det fik mig med det samme til at lukke det og hoppe tilbage til IE igen


    Man ka sikkert få FF til at ligne IE 100%, funktionsmæssigt, men jeg ser ingen grund til at skifte
    Har det inde, men det er kun fordi det kan bruges nogle gange (F.eks. til wow signup :D) og hvis man nu lige ska se noget i det, så ska jeg ikk installere det først

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er kun ked af win update, netbank og pc-modd.dk ikke kan håndtere FF .....


    Ikke for at være besværlig, men det er nu omvendt ... :)) .... Det er FF der ikke kan håndtere det der ... Det er jo den som er browseren ... ;)

  • Nu snakker I jo om at der er så mange sider der fucker i FF og som virker i IE - har i tænkt på at det også kan fungere omvendt? :)


    http://missing-leg.dk/nicky/pw/?lvl=tagwall
    http://missing-leg.dk/nicky/pw/?lvl=deejays


    Ved ikke hvor lang tid de bliver ved med at have fejl, da de nok snart bliver rettet :P


    Ville ikke høre kommentarer ang. kodningen... har ingen interrese i validering af den side, da jeg ikke får noget som jeg vil bekendt for det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ikke for at være besværlig, men det er nu omvendt ... :)) .... Det er FF der ikke kan håndtere det der ... Det er jo den som er browseren ... ;)


    Ja, men det er sidernes skyld. Eller rettere sagt er det Microsoft og Internet Explorer's skyld når sider ikke kan ses ordentligt i FF. Firefox følger alle reglerne for HTML, CSS osv., men det gør IE ikke. Det er blevet sådan at mange hjemmesider laves sådan at de fungerer i IE, fordi IE viser ting som man vil have de skal vises, selvom man har lavet fejl i kodningen.


    Prøv evt. at køre diverse sider igennem validatoren på http://validator.w3.org/ og du vil se at det er de færreste sider, som er kodet ordentligt. F.eks. fejler tweak.dk.