Hvor tit formatere du???

• hej jeg ville lige høre hvor tit i andre formatere. Har selv haft min nye pc i ca. 2 mådner og har ikke formateret i nu. Regner med at gøre det når jeg for nyt gfx

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• Jeg formatere når maskinen trænger til det. Det er 9 måneder siden jeg formaterede denne maskine sidst. Der er det også kun Windows / Systemdrevet der bliver formateret. Alt det andet kører jo.

• Puha, måske lidt for tit tror jeg. Jeg formaterer sommetider hvis jeg intet har at lave eller bare sidder og keder mig grumt, så det bliver måske en gang hver 3. eller 4. uge. :rolleyes:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• hvad gør så hvis det er noget data som i vil gemme f.eks. nogle saves i et spil eller sådan noget??? brænder i det ud på dvd erller lægger det på en resave hdd???

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• Tjaa set over de seneste 3-4 år, vil det nok svare til en gang om året, måske lidt mindre?

Havde på et tidspunkt en fin WinXP installation der kørte uden problemer i ca. 2 år.
    (Den døde af noget ondsindet spyware + en død IBM disk)
    Nå ja og så når man får fat i en ny hd, men det er absolut ikke noget jeg gør hele tiden.
    Kan vitterligt ikke se nogen pointe i at formatere konstant?

Hvis jeg endeligt formaterer, formaterer jeg kun systemdrevet, altså C:.

Oprindeligt indlæg af Karse
    hvad gør så hvis det er noget data som i vil gemme f.eks. nogle saves i et spil eller sådan noget??? brænder i det ud på dvd erller lægger det på en resave hdd???

Yup, lægger alle de programmer osv. jeg skal bruge, over min den anden HD..ellers har jeg en FTPserver jeg sagtens kan bruge som lager, og cden, til de spil eller programmer jeg har installed, har jeg jo også, så installere jeg det bare igen ;)

hvad gør så hvis det er noget data som i vil gemme f.eks. nogle saves i et spil eller sådan noget??? brænder i det ud på dvd erller lægger det på en resave hdd???

Jeg har bare delt min HDD op, så har jeg et drev der primært kun bliver brugt til Windows og diverse programmer der godt kan tåle at blive geninstalleret, og på resten af harddisken ligger så alle de ting jeg godt vil gemme hver gang der formateres.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Har gjort det én gang i år og det var kun fordi jeg var kommet til at lave ravage i min reg-database og så ku' jeg jo lige så godt bruge den nye harddisk, jeg havde liggende. Gangen før var da jeg i tidernes morgen install. ME for nogle år siden.
    Hvad folk gør er jo op til dem, men synes det er unødvendigt, at gøre det for tit. Har endnu ikke set eller hørt et ordentligt argument for, at det skal gøres tit. Venter spændt på, at der kan henvises til det. ;)
    Undrer mig også, når folk kommer med løsningsforslag, så er der mange der siger: format c: :roller: Det er IMO en skrøne, som jeg ikke rigtig kan bruge til noget.

• Formatere når jeg bliver træt af systemet. Ellers bliver der formateret, hvis jeg skifter GFX. Sidst jeg lavede en Format C, var vel 4 måneder siden.
    Det er bare så bøvlet med det Floppydrev til SATA-drivere, og har kun 1 HDD, så jeg låner lillebrors HDD som lager, når jeg skal formatere.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Efter behov ...

Tja ... Har en extern harddisk der bliver plugget til når der skal tages backup af mine Seagate-diske. Men ellers så ligger min filer osv på mine Seagate SATA´ere hvor jeg bruger den fra somregl. systemet (Windows, programmer & games) kører fra de to Raptors.

• hmm... jeg kan som andre her inde virkelig ikke se ideen i at formatere så tit, jeg formaterer når jeg får ny hw. og ellers når min win kører i kvadder, og bare er helt dåm... x)
    men efterhånden har jeg pillet det jeg skulle pille i windows, så nu laver jeg næsten aldrig koks i det, og installerer aldrig små skumle pogrammer, med mindre jeg kender nogen som kører med dem uden probs/ spyware. (:

så alt i alt, mellem 2 år og 6 mdr, som regel efter hvor tit jeg skifter noget hw ud (:;