Er TRÆT af disketter!

• Må lige af med det her..
    Har normalt ikke diskettedrev i compen når den kører, kun når jeg skal installere SATA-drivere osv.

Skulle opdatere BIOS på mit nye bundkort (AsRock K7V88), og der skal man selvfølgelig bruge en diskette.

Har 3 liggende, men kun 1 virker. Jeg får flashet BIOS med hjælp fra *rasmusvn*.. Takker! ;)
    Og det hele er fint nok. Skal så ha hentet den nyeste SATA-driver fra AsRocks HP. Får hentet den, og skal smide den over på en diskette.

Tror i den eneste diskette jeg har, ikke virker når jeg smider den i? :roller:

Tror i jeg er træt af f****** disketter?
    Vi er (snart) et civiliseret samfund - hvad fanden laver disketter her stadig?!

:chain:

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Owned :)) :)) :))

Ej det er selvf. ret irriterende :))

• He he... Det har jeg prøvet mange gange og det er træls. Disketter er noget *censureret* møg, men desværre bruges de stadig. Det burde forbydes ved lov. ;)

• Jeg bruger ikke diskettedrev. har de stadig i men altså..
    Jeg har ikke turde opdatere min bios nogen side !! :( bange for lorte går død eller noget..
    men som sagt. jo disketter er pain in teh ass

De burde måske overveje cd'er?? :)
    Edit: jeg mener finde på nogle mini cder :P som er RW hehe. kunne være smart

Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Tror i jeg er træt af f****** disketter?
    Vi er (snart) et civiliseret samfund - hvad fanden laver disketter her stadig?!

:chain:

hehe lær det :T

Ej mange moboer kan fint BIOS opdateres fra windows af (ABIT og ASUS kan uden problemer) og med en XP SP2 slipstream cdrom slipper du for at bruge diskette under install ;) - dog kan du komme ud for det hvis du vil installe på en SATA RAID controller men så er man jo selv uden om det hehe.
    Man kan jo også bruge en USB stick til updates nu, det har en del nye moboer som standard.
    Har personligt heller ikke noget floppy i min puter, har vist nok kun brugt det 1 gang i de sidste 2 år og det var ved min XP install hvor min diske sad til min RAID controller :)
    Floppy :camp:

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af Dr_degn
    det med at opdate bios ude diskkedrev kan man godt bare ved at brænde det ud på en cd bare med dos boot

så er det nemmer inde fra windows af :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• se nu er det jeg er lost. .fordi så meget ved jeg endnu ikke om alt det comp fis :P ej..
    jeg skal normalt have set det gjort eller selv prøvet det før jeg engenlig forstår sådan noget som det her :boxed:

men der står jeg af. og sidder tilbage lænet og føler mig lidt dum :dots:

• Tror ikke jeg har brugt mit a drev i nesten 10 år. jeg har en memmery key på 256 mb. det er bare lækkert..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

• Disketter er forfærdelige.

Skal man ikke bruge dem, virker de fint.
    Men har man en diskette med noget vigtigt, virker den ikke.

Bruger ikke disketter, hvis jeg kan undgå det.
    Men nogle gange kommer man desværre et sted hen, hvor man skal bruge disketter. Øv.

Mit diskettedrev er vist ca. 10 år gammelt, det virker fint, engang i mellem. (nogle gange skal det lige renses)
    Men jeg nægter altså at købe et nyt. ;)

• jeg tror jeg har 3 diskettedrev og 500 disketter som bare ikke må gå i stykker, da der er noget meget gammelt software til nogle meget gamle pc's på min onkels arb. hehe... og de kan ikke tage cdrom drev ,... ellers var det meget nemmere :P ...

• Jep, mega irriterende..
    De går mega let i stykker..

Og det værste er at man næsten ikk kan undgå at bruge dem når man går i folkeskole :boxed:

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Jep, mega irriterende..
    De går mega let i stykker..

Og det værste er at man næsten ikk kan undgå at bruge dem når man går i folkeskole :boxed:

Jep - på vores skole kører de med Win98, SELVOM computerne er købt med windows XP!! Der står en f... winxp pro kode på siderne af dem! :ban: Sådan noget burde forbydes... Det er forresten en ibm, med en celeron 2.0 ghz, onboard grafikkort og - holdt nu godt fast 128 mb ram?!? Hvad sker der? Damn...

• Det er vel kun os der kører med RAID der er tvunget til at have det satans floppy drev i skuret.
    Floppy controlleren er lige stået af på mit Max3, så det ryger til RMA når jeg har monteret det nye P4C800-E DLX i morgen.
    BTW: Undrer mig stadig at MS ikke har lavet det, så driven kan installeres via CD, USB-key osv.

• man kan undres over meget mht microsoft :)

hvorfor laver de ikke en ORDENTLIG FW til deres nye SP2 fx.....der findes jo masser af gratis på nettet der er meget bedre.......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.