Indlæg af Puggen

    Hej derude


    Jeg står og skal finde en ny router, men hvilken skal jeg vælge.
    Jeg har tidligere været svært tilfreds med Linksys by Cicso, men der er nok sket meget på markedet de sidste 6-8 år.


    Vi har 3 bærbare, 2 ipads, apple TV 2, iphones, TV, NAS samt videoovervågning der lagrer på NASen, der skal køre på netværket. Vores internet bliver 50/50 fiber.


    Lad mig høre hvad i tror... :9xo

    OK, så bekymrer jeg mig ikke om cachestørrelse.


    Jeg har også overvejet at tage 4x 3TB fra start, alle ved jo at den mængde dataplads der er rigeligt i dag er alt for lidt om få år. De tror jeg sgu jeg gør - måske starter jeg dog med 2x 3 TB - så kan jeg altid supplere op ved behov... :9xo




    Tak for svar alle sammen, det var givtigt som forventet :goodpost:

    Hej igen allesammen


    Jeg har ikke været fremme i feltet de sidste mange år, men har nu efter min WD MyBook gik kold, sukket efter en ny NAS... Denne gang en med performance! :sleeping:


    Jeg har bestemt mig for en Synology DS412+, og jeg kan læse mig til at WD Red er sagen til NAS :9xo


    Men hvad har bufferstørrelse af betydning for ydeevnen i NASen, og er der forskel på varmeudvikling og ydeevene ved at vælge 2,5" frem for 3,5" diske?


    Jeg tænker umiddelbart 4x 1 TB diske, pris.... fisk?

    Udmærket bud med den Asus der, den er også væsentlig billigere end den 15zer jeg har fundet.


    Jeg har med vilje ikke angivet en pris, idet jeg først og fremmest søger en bærbar der opfylder mine krav - skulle den blive røv dyr kan jeg jo altid sortere fra i prioriteret rækkefølge.


    Nogen der ved om man kan få denne:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=656308#extra


    med SSD HDD i stedet??

    Hej Tweak,


    Så vender jeg endnu engang tilbage, det sker fra tid til anden, når der skal skiftes udstyr :o)


    Denne gang søger jeg en ny bærbar, hvorfor jeg ønsker jeres input jvf. følgende specifikationer:


    Under 17" - behøver ikke ligne en Macbook, men heller ikke en klods. Er egentlig imponeret over min kones Dell XPS M1330. Den skal bruges til videoredigering og skal i bund og grund kunne lidt af det hele.


    Jeg har fundet en Dell XPS 15z i højeste udstyrsniveau, men kunne godt tænke mig noget tilsvarende - bare med Bluray-drev.

    Hej derude!


    Jeg har efterhånden haft en 250gb HDD liggende som jeg gerne vil have installeret i min bærbar istedet for den 40GB der sidder i nu.
    Sidst jeg prøvede ville den slet ikke finde harddisken, men det må der da være en løsning på!


    Info:
    Zepto Znote 6515WD - som de nu var den gang.

    Hej derude!


    Jeg søger en HDD med følgende specs:
    100GB, præcist
    7200RPM
    2,5" ATA-100/133
    min. 8MB cache


    Så hvis i har sådan en liggende eller kender et sted jeg kan finde den, så skriv.
    Ved evt. køb snakker vi om prisen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    Korrekt. Det kan jo være den reference du har på nettet ikke er rigtig.
    Har du nyeste BIOS rev. i den bærbare?


    Ja, det har jeg... ejg har dog tænkt mig at opdatere min BIOS igen, med den samme version. Kunne se på ftp.zepto.dk at der er komemt nye oprettelses-dato på den samme BIOS version, så måske der er noget at hente.


    Pt. er jeg i gang med at finde ud af om der eksisterer nogle opdateringer til mit chipset... umiddelbart ikke (Intel i915PM/GM, Alviso).

    Ja, det kunne godt være noget i den stil... Det er jo en P-ATA controller der sidder i så'n en gammel sag.


    Lyder bare mærkeligt når jeg har fundet en der har fået en 160GB disk til at virke i den, på nettet.

    Uden at have læst hele tråden...



    For efterhånden et stykke tid siden kom der en principiel afgørelse præcis vedr. mpeg2-tuner i TV.
    Såfremt sælgeren der hvor du har købt dit TV ikke har oplyst dig om at du ikke kan modtage mpeg4-TV ved køb af dit TV har butikken ikke gjort som de skal.


    Der kan findes lidt om det på nettet, ellers findes det sikkert som netradio.


    En kvinde har fået en godt nok lille "erstatning" af forretningen på 500,- netop af den grund. Men det er da bestemt også værd at tage med!

    Hej derude!


    Jeg har købt mig en 250GB ATA HDD til min aldrende Zepto Znote 6515WD.
    Men jeg kan ikke boote fra den for at installere OS...
    Jeg har derefter fundet ud af at min model har et problem med at finde harddiske over 100GB :-( Jeg har dog også læst på nettet at en fyr har fået en 160Gb til at virke :-)


    Så hvordan kan jeg evt. ændre firmware på min harddisk eller hardwaren i min bærbare for at få min nyerhvervede 250GB HDD til at virke...??

    Hej igen tweakere!


    Det er efterhånden meget lang tid siden jeg sidst var herinde for at snuse rundt!


    Jeg har stadig min gamle Znote 6515WD, som jeg lige har opdateret med lidt flere RAM (tiltrængt!, PC3200 ligesom de gamle)
    Både mine nye RAM og de gamle kunne kun køre med 333Mhz, men FSB er sat til 400.
    jeg kan derfor se i CPU-Z at jeg kan få rammene til at køre 400Mhz ved at ændre timings på dem, desværre giver min BIOS ikke umiddelbart mulighed herfor :-(


    Derfor vil jeg høre jer derude om i har nogle ideer til hvordan jeg kan få ændret mine timings?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups


    Nej, hakket i rammen er placeret to forskellige steder, præcis så folk ikke gør dette.


    Tak!

    Låner lige tråden et øjeblik... tak!


    Kan man putte DDR ram med DDR2 ram, idet begge er SO-DIMM 200pin? Umiddelbart er der en spændingsforskel på dem... 2,5V bruger DDR-rammene vidst, og har set DDR2 på 1,8V... Men det betyder vel ikke det store idet der vel ikke tilføres de 2,5V hele tiden, men at der kun bliver leveret den strøm der er brug for?


    Hvis det kræver en længere udredning, så skriv det lige, så laver jeg en ny tråd.


    Tak for hjælpen!

    Og skal vi være HELT korrekte, så hedder det ikke "Phono"-stik men faktisk "RCA"-stik.


    Faktisk stammer "phono" tilbage fra pladernes tid, og phono refererer faktisk til at der er RIAA-forstærker "bag" den indgang.


    Kigger man bag på diverse forstærkere så finder man ofte en indgang der hedder "phono", som oftest vil være den eneste indgang der kan håndtere lyden fra en pladespiller. Kobles pladespilleren til en af de andre indgang vil det lyde helt forkert!


    Så fik vi også det på plads.




    Men anyways, så er det billigt at finde nogle mini-jack -> RCA kabler. Så 2 af dem og en omskifterboks, så er de 2 PC'ere koblet sammen.

    Hej derude!


    Nogen der kender til denne fejlmelding: "Hard Drive Boot Sector Invalid" ?


    Jeg kan med min nye HDD isat min bærbare ikke få lov at boote fra CD. BIOS melder "ATAPI = None" under opstart.


    Er det muligvis HDD kapacitet der blokerer for det, eller hvad kan det være?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Hej Tweak!


    Jeg har netop købt ny harddisk til min bærbare og ville derfor i gang med at installere XP Pro igen.
    Desværre kan min "BIOS" ikke finde mit DVD-drev (BIOS= ATAPI: No device).


    Når jeg skifter tilbage til den gamle HDD er der ingen problemer, er der nogen der har en evt. løsning eller ved hvad der sker?


    Nå, har fundet det her link:
    http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=155600


    Jeg har efterfølgende snakket med Zepto, og ham teknikeren fattede hat af hvad problemet drejede sig om. Han mente at det var HDD der fejlede noget...


    Er der nogen der kender noget til det her med at patche en HDD???
    Kan problemet være at HDD er 250GB BIOS eller-havd-det-nu-er kun kan se HDD op til en vis størrelse?

    Hej Tweak!


    Jeg har netop købt ny harddisk til min bærbare og ville derfor i gang med at installere XP Pro igen.
    Desværre kan min "BIOS" ikke finde mit DVD-drev (BIOS= ATAPI: No device).


    Når jeg skifter tilbage til den gamle HDD er der ingen problemer, er der nogen der har en evt. løsning eller ved hvad der sker?