Tweak.dk tester Dali Oberon 3 Kompakt højttalere

  • [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2019/review/3420/large_front.png]


    Behøver højttalere være store og stå på gulvet for at kunne fylde et rum med lækker lyd? Ikke hvis man spørger den danske producent Dali. Vi vender igen blikket mod deres Oberon serie, og skal i denne test se nærmere på deres Oberon 3 kompakt højttaler. Med 7" bas/mellemtone enhed og samme diskant som i den store gulvmodel, tegner dette til at blive en lækker oplevelse.


    Læs mere om Tweak.dk tester Dali Oberon 3 Kompakt højttalere

  • Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld.

  • Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld.

    Ahhh det er vist et spørgsmål om smag. For mig personligt er der da en masse ting ud over bare lige et produkts "kerneopgave" der spiller ind i forhold til om jeg vælger det produkt frem for et andet.


    Præsentation, looks og generel kvalitet spiller da i den grad ind også. Det gode ved en anmeldelse der dækker det hele er jo at man kan læse den del der betyder noget for en selv :9xo

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Et skævt klistermærke er satme ikke ligegyldigt, hvis man gerne vil sælge sit produkt. I dag fik vi nyt udstyr på arbejde, hvor klistermærket sad på hovedet. Det er sgu amatøragtigt. Den slags skal være i orden. Dali står for dansk kvalitet. Så kan man ikke aflevere sådan noget :)


    "It's all in the detail!"

  • Et skævt klistermærke er satme ikke ligegyldigt, hvis man gerne vil sælge sit produkt. I dag fik vi nyt udstyr på arbejde, hvor klistermærket sad på hovedet. Det er sgu amatøragtigt. Den slags skal være i orden. Dali står for dansk kvalitet. Så kan man ikke aflevere sådan noget :)


    "It's all in the detail!"

    Nu er Dali måske mere et middelklasse mærke, kvalitet kan vi godt blive enige om. Men det er en godt produkt til en fornuftig pris, og ikke toppen af poppen hvor jeg måske hellere ville give dig ret i der skal være styr på detaljerne. Men nu er de trods alt produceret i Kina så "dansk kvalitet", tjoe, middelmådig dansk kvalitet.


    B og O er også dansk "kvalitet". Reelt set har de meget lidt med kvalitet at gøre. Det ser mest af alt bare pænt ud. Eller grimt det er der delte meninger om. Jeg tænker et par Dali med skæve klistremærker til 15000 ville lyde bedre end 30000 B og O med lige klistremærker. Så kan man så personligt vurdere hvor vigtig det skæve klistremærke er.



    Det produkt med klistremærke på hovedet, fungerede det efter hensigten? Var kvaliteten iorden? Hvis ja så kunne man måske sige om klistremærket sad skævt/på hovedet eller ej var ret ligegyldigt. At du syntes det er amatøragtigt er jo fair nok. Personligt er jeg mere fan af udtrykket "the proof of the pudding is in the eating".

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nu er jeg SU typen, så Dali er absolut ikke en billig investering i min bog. Og alt der ikke sælges i Bilka skal have noget så simpelt som logo og klistermærker i orden. Hvis ikke kvalitetskontrollen har noget så simpelt på rygradden, så bliver jeg sgu en kende mistænksom, om de har misset mere graverende ting. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld.


    Spild af din tid, måske. Men som anmelder er det da bedre at nævne de ting der falder én ind fremfor at undlade dem. Det kan jo være at der er andre, for hvem det spiller en større rolle, end for dig. Det handler jo om at man efter at have læst anmeldelsen skal føle at man kan købe produktet på et velinformeret grundlag, og så er det da værd at tage med.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Nu er jeg SU typen, så Dali er absolut ikke en billig investering i min bog. Og alt der ikke sælges i Bilka skal have noget så simpelt som logo og klistermærker i orden. Hvis ikke kvalitetskontrollen har noget så simpelt på rygradden, så bliver jeg sgu en kende mistænksom, om de har misset mere graverende ting. :)

    Ja det kan der være noget om, jeg er heller ikke imod at nævne det i et review. Meen "Et skævt klistermærke er satme ikke ligegyldigt, hvis man gerne vil sælge sit produkt" Sådan en sætning sætter problematikken på en spids som jeg ikke er enig i. Det skæve klistre mærke har ingen betydning praktisk talt, var det dog en indikation af kvaliteten kunne jeg måske være mere enig. Men i dette tilfælde er der altså tale om en menneskelig "fejl" i produktionen. Jeg tænker ikke det var en maskine der havde klistet dette på. Og at vurdere som om der er fejl og mangler på baggrund af dette er ret hysterisk. Specielt når konklusionen er så god som den nu er og Dali er så relativt anerkendt for at være anstændig lyd udstyr.


    Hvis ikke jeg husker helt forkert har de gamle's Dali 104(tror jeg) også et par skæve klistremærker.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Uh mine pristine Dali 104 er nu også noget af det bedste jeg har haft. De spiller som en drøm.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless