Indlæg af Hymn

    Nu kan jeg ikke se noget på dit billede, men hvis åop er 35% rt det et ret dyrt lån, men det er ikke ulovligt, blot langt over hvad en almindelig bank vil tage. Renteniveauet ligger på 30% årligt, med kvartalsvis tilskrivning for at nå en åop på 35% hvilket typisk er et tidligere misvedligehold lån.

    'DIY Perks' en YouTuber - har i tidens løb lavet de mest fantastiske projekter, men dette overgår dem alle.
    En PC med hardware for 5.000 Dollar$ sænket ned i en dyb havedam for at opnå den mest extreme vandkøling!

    Han er en vanvittig dygtig Gør Det Selv mand, og hans ideer overgår det vildeste.
    Nyd videoen!

    Jeg kan mærke forskellen i hastighed også selvom jeg ikke fik de maksimale 7000 Mb/sek.
    Det skyldes at mit bundkort kun kører PCIe 3x men dog med 4x indstilling.
    Alt i alt godt tilfreds.

    Jeg fik aldrig vist testresultaterne, men efter maskinen har kørt stabilt i nogen tid er resultaterne målt med Samsung Magican:


    Samsung SSD 980 Pro

    Read 3537 MB/s . . . +59,6%

    Write 3389 MB/s . . . +253%

    Randon Read 507080 IOPS . . . +89,5%

    Random Write 176757 IOPS . . . +187%


    Samsung SSD 950 Pro

    Read 2218 MB/s

    Write 961 MB/s

    Randon Read 267578 IOPS

    Random Write 81542 IOPS


    Samsung Magican blev også valgt til kloning af bootdisken og det gik smertefrit.

    Jeg forventer ikke den store ydelsesfremgang, men noget vil der da være.

    Det var mere holdbarheden og pladsen på ssd'en jeg gik efter.
    Men du har da lige givet mig ideen til at måle systemydelsen umiddelbart før og efter skiftet.

    Det er selvfølgelig en betragtning. Og jeg har valgt 1T frem for ½T...
    Og bør jo så vælge 4T frem for 2T.

    Min nuværende er 256 GB og ca halvdelen er brugt. Så når jeg går op til 1T firdobler jeg jo pladsen, og sådan kan man ikke engang sige det, for det er systemdisken, hvor det meste ligger stationært og kun en mindre del skrives. Den mindre del - måske er det 25 GB - har jo så ca 150 GB at blive skrevet på.

    Tak, men det er mere holdbarheden end prisen jeg interesserer mig for!
    Og Ja Kingston har i mange år lavet kvalitets ram og også SSD'er.
    Bundkortet håndterer fint M.2 kort. 2 stk.

    Hvilken SSD M.2 skal jeg købe til systemdisk i en Win 10 computer?
    Min Samsung 950 PRO 256 GB NVMe, M.2 er ved at være for lille og jeg tænker gå op på en 1TB og jeg vælger uholdbarhed før hastighed.
    Jeg har ikke styr på 2 lags og 3 lags celler og om det har nogen betydning i dag.
    Jeg kikker på:


    Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB

    Samsung 970 Evo Plus MZ-V7S1T0BW 1TB
    men er åben for andre, som nævnt er holdbarheden vigtigst!

    Bundkortet er et Asus Prime 370-A II, bios 2801 med en Intel I5 9600K 3,7 GHz,

    Hvad er der blevet af Edbpriser.dk?
    Som overskriften siger, og jo jeg har godt hørt at PriceRunner havde købt Edbpriser og noget skulle der da også gøres, for føj hvor var det blevet dårligt, men PriceRunner er da ikke bedre!
    Øv!


    :rules:

    Har fornyligt prøvet at installere Win 10 på en maskine hvor der allerede var Win 10. Jeg ville slette alt og starte på en hel frisk.
    Men det måtte jeg ikke! Installeringen lå på en USB stick og gik fint i gang, men til sidst kom er den fejl meddelelse: "Installationen mislykkedes i fasen Safe_os med en fejl under handlingen Install_updates" som jeg ikke lige kan gennemskue, alle updates var vel til stede.
    Pas på at du ikke kommer ud i noget tilsvarende!
    [se billede}

    Der er desværre ikke nogen der reagerer på dette opslag, og så alligevel, jeg havde oprettet e-mailen specielt til dette indlæg og nu vælter det ind med spam på den e-mail (som så lukkes igen).
    Men lidt imponerende at jeg har modtaget de første 10 spam mails på en ugen for en e-mail vist her i forummet.