Indlæg af Hymn

Måske en artikel om M.2 kort. Forklaring af M sokkel, B sokkel (hvornår kan den ene bruges i den anden) og nu ser jeg der også er noget der hedder U.2..

I laver nogen gode oversigts artikler, og jeg ved godt I har berørt dette emne, men nu da der er masser af PCI-E indstikskort med op til 4 fatninger er det jo et alternativ til en SSD i eget hus.
    Måske en test af et af disse indstikskort med 1, 2, 3 og 4 diske på!

Den det gik galt på var et Asus Z170 bundkort og en i7 2,8 GHz.

Jeg tror ikke at det er et problem man møder så tit, men det er noget l... hvis det går galt, jeg orker ikke at geninstallerer alle programmer igen, og mit system ligger på en M2 disk, så den er ikke nemt at flytte.

Har I oplevet nogen problemer med at udskifte CPU’en?

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere CPU’en til en I9.

Den understøttes af bundkortet Prime Z370-A II, og Bios (1202), dette er tjekket på Asus hjemme side, men fra et tidligere bundkort har jeg den erfaring at 3 CPU sokkelben havde koldsvejset sig til CPU’en og da jeg tog CPU’en af røg benene med af!

Resultat CPU og bundkort var ubrugelige!

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, er der noget jeg skal passe på?

Jeg søger et godt klone værktøj.
    I gamle dage brugte jeg Norton Ghost og senest har jeg brugt CloneZilla.

Begge har probleer med at klone systemdrev med recovery partitioner, så jeg søger et bedre værktøj der kan klone Win 10 system disken incl alt til en USB harddisk og tilbage igen, hvis jeg ønsker det.
    Gode forslag, gerne freeware eller billige, modtages! Tak

Jeg har nu styr på at det er programmet Video Downloader Ultimate (registreret) der fuckker med min Proxy settings.
    Programmet vil bruge port 8082 og det er problemet.
    Er der nogen der kender til en port der ikke genere noget?

Nu har jeg lige kørt en Malwarebyte scanning og den fandt 3 entryes for TweakBit

i en mappe under ProgramData, men den var tom (jeg har vis skjulte filer på), og et entry i Registreringsdatabasen. Jeg slettede entryet.

En ny scanning fandt intet.

Så krydser jeg fingre til i morgen!

Hej Berleburg
    Nej jeg har ingen af nævnte funktioner kørende. Men tak for dit bud.

Jeg leder efter et program der ønsker at bruge port 8082, som vist er en Chekkisk proxy server. Ikke betryggende!

Jeg sætter dagligt Win til Automatisk registrering Slået Fra

og lidt senere er den rettet til Slået Til

Samtidig sætter jeg Brug en Proxy server til Slået Fra og sletter indholdet i boksen

og efter at den automatiske registrering er slået Til bliver Proxy serveren også slået til, og den automatiske registrering bliver slået Fra.

Og det er ikke mig (der er ikke andre brugere) der gør det, så jeg kæmper med at finde hvilket program der piller ved settings.
    Forskellige programmer har været afinstalleret, uden det dog har været dem.

Nogen der har en idé om hvilket/hvilke programmer der kan ændre Proxy indstillingen?
    Min Proxy indstilling bliver automatisk ændret til en værdi (ses ovenfor), som blokerer nogle af mine programmers evne til at komme på nettet (som nævnt i første opslag).

Jeg tror jeg har fundet problemet, men måske fundet et nyt ;-)
    Det er Proxy indstillingerne der driller. På vedhæftede billede ses hvordan jeg skal have dem stående, men for ca en halv time siden havde de ændret sig til den Proxy setting der ses og som jeg ikke for lov at slette. GEM knapperne virker ligeledes ikke.
    Men jeg er da kommet et skridt nærmere.

Tak for svar. Jeg forventer klart at Norton 365 kan finde evt malware. For at tjekke om det var Norton der lukkede udgangen fjernede jeg det og testede og der var ingen forskel, så jeg installerede Norton igen.
    Det har stået på nogen tid, men jeg har først bemærket det for alvor efter Facebook blev ændret, siden da har Messenger kørt af h til. Før da var problemet med MS Store og Leawo BD player.
    Mere mystisk blev det i går aftes, jeg havde lige genstartet computeren og så virkede det hele i ca 2 minutter, hvorefter 'hullet' atter blev lukket.
    Og når jeg nu sidder og kikker på min postning fra i går, så er BD player billedet helt sort, så jeg attacher lige et andet billede af samme.
    En geninstallering ville være godt, men det er en Win 7 installation der er opgraderet gratis, så jeg har ingen CD eller nøgle dertil, men det kan selvfølgelig købes. Det er bare så besværligt med alle programmer og licenskoder.

Jeg har ikke hul ud af computeren!

Jeg har et stort problem med min Win 10 computer. Den vil ikke sende information ud af computeren.

Det er fx Messenger, som gerne tager imod mine indtastninger og lader som om de er sendte, men så dukker der et udråbstegn op på rød baggrund og meddelelsen blev ikke sendt alligevel.

Det er også Blu-ray afspiller programmet Leawo som ikke kan sende information tilbage til serveren og derefter nægter at afspille Blu-ray skiven.

Og endelig, går jeg i Microsoft Store som ikke har nogen billeder og jeg får ikke forbindelse med serveren.

Jeg kan godt sende mails og skrive i diverse foraer, men hvergang der er et program der skal sende virker det som om der er en port der er lukket. Jeg har nyeste opdateringer på Windows (det vil den godt) og det har stået på længe.

Jeg har prøvet at afinstallere mit Norton 360, men det hjalp ikke. Min bredbåndsforbindelse fejler ikke noget da andre computere ikke har samme problem.

Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre, for det er ret irriterende!?
    pfh Tak!

Hvis der aldrig kommer billede, er der noget hardwaremæssigt der forhindrer POST.

Du kan prøve at grave efter sådan en intern speaker, så den kan bippe fejlkoden til dig. Det er typisk enten en defekt i CPU, RAM eller Grafikkort, eller en af disse som sidder løse.

Prøv med kun en stang RAM. Prøv at presse grafikkortet helt i. Prøv at tage CPU'en forsigtigt op og se om der er bukkede pins på bundkortet. (Du skriver Z270, så jeg går ud fra at du bruger en 6000/7000 serie CPU?)

Den med den interne speaker har jeg ikke tænkt på, men sådan var det jo i gamle dage og mon ikke jeg kan finde en og tælle beeps, GODT råd tak!
    Jeg køre som jeg skriver med minimumskonfikuration, dvs normalt uden grafikkort. Ind i mellem har jeg dog også prøvet med GTX 1050 kortet. HDMI stikket sidder fuldkommen i bund.
    CPU'en er en i7 6700 K 4.0 GHz Skylake 6 gen. aldrig overklokket.

Jeg er kommet i tvivl om hvad det betyder at MemOK! knappen lyser - at Mem er OK eller ej?
    Som jeg læser manualen er der en fejl. Men kan det være fordi det ikke får den nødvendige refresh fra CPU'en?

Men tak for indput, jeg går i gang med at lede efter en intern højttaler.

det er kedlig at høre ,der ingenting der virker, surt show
    det bud jeg har på det ,der ikke er prøvet, endnu
    lån en anden strømforsyning, måske låne en, af dine venner
    måske er psuen skurken.

Strømforsyningen er skiftet - uden resultat - men tak!

Jeg lovede tidligere at komme med en opdatering og den kommer her:

Kort sammenfattet: Jeg er 100% på røven!

Jeg har købt et ASROK Z270 bundkort og flyttet hele systemet over på det. Som jeg lidt forventede er det et ’billig’ kort, og jo prisen var også billig.
    Og kortet er spækket med features, som fx 2 stk M.2 Ultra pladser til SSD og en til WiFi, der er 5 USB 3.0 på bagsiden og 2 på fronten, HDMI og displayport og så videre. Ikke noget at klage over dér.
    Men kortet er i størrelse ATX og har samme længde som ASUS kortet, men er to cm smallere! Det passer således ikke i 3 af fastspændings hullerne. OK jeg har løst det med to nylon afstands stykker så det går an. Stikkene bag på sidder voldsomt skævt i PC shieldet. Der er absolut ingen indikation om noget virker på bundkortet. Jo kabinet ON og HD indikatorer.

Men der er INTET liv i videoudgangen. Blæserne starter op, men ellers sker der ikke noget. Jeg har prøvet med Onboard og PCI grafikkort. Intet.

Jeg skiftede så tilbage til ASUS bundkortet og det var det samme. Jeg kører i absolut minimums opsætning, ingen PCI kort, ingen HD/SSD’er – målet er at komme i Bios. Strømforsyningen er skiftet og Bios batteriet er skiftet. ASUS kortet har diverse lysdioder, CPU; OK, Boot, OK (uden boot disk!), Memory, FEJL. Jeg har prøvet alle 4 moduler et af gangen, to stk og fire stk. Samme fejl. Det er de Cosair moduler der har siddet i bundkortet hele tiden og de er ASUS godkendte.

Jeg forstår det ikke! Det kan ikke have noget med virus at gøre og hvorfor får jeg intet video signal?

Jeg ved ikke om det kan være CPU’en der er stået af, men igen hvad skulle har gjort det?

Lige nu er jeg stoppet op, i morgen får jeg et længe ventet M.2 Ultra Key M modul, så jeg kan se om min gamle boot disk, en Samsung 950 Pro, stadig virker, om der er virus på den, for det er nok slet ikke Ranesom virus jeg er ramt af, men et større hardware nedbrud.

Måske bliver jeg nødt til at købe nyt bundkort, cpu og ram, for at starte på en frisk.

Hvis nogen har en god idé til hvad jeg bør prøve næste gang, så hører jeg gerne på det!

Og for en god ordensskyld: Skærmen er tjekket.

Og om mig selv: Det her er ikke første gang jeg samler en PC. Jeg fik min første PC, en 386’er i oktober 1991, jeg satte efterfølgende selv en ekstra harddisk i, mere ram i og en Cyrix Co processor. Siden hen blev den ombygget til en 486’er, en Pentium, en AMD Athlon 500 osv, osv. Og den nuværende – nu afdøde – PC blev bygget for 4-5 år siden. Har iøvrigt også haft en Origen HTPC bygge artikel her på Tweak for en del år siden.

Maskinen brød ned næsten præcis 48 timer efter jeg havde læst mailen - nøjagtigt som der stod i mailen, så jeg tror desværre på den.

På Dokument SSD'en, og 3 harddiske var filformatet ændret til RAW.
    SSD'en måtte redes vis Recovery software, hvorimod harddiskene nu kan læses efter en Chkdsk /f. Tror faktisk at filformatet stadig står som RAW, men filerne kan læses hvis jeg sætter disken i en Medion USB3 Boks.

Der blev fundet ’HackerTool’ virus på SSD’en.

Det glæder mig utroligt at du skriver at du kunne genbruge din Windows installation. Håber så meget på at det kan lade sig gøre, så har jeg ikke tabt nogen data.