Indlæg af Ronin2300

    Kommer vel også an på hvilke spil du kører og ikke mindst hvilken skærm du spiller på?


    Et RTX 2080 Super kommer man jo fx ret langt med ved 1080p gaming men det er måske presset ved 4K så det vil jo også være afgørende for en evt. upgrade :)

    Til en arbejds PC af den type vil jeg helt klart gå med AMD Ryzen. Du får flere kerner og tråde for pengene på den side og vil have mulighed for PCIe 4.0 til lager osv hvilket ikke er en mulighed på Intel siden endnu.


    Intel har den fordel at der kan bruges QuickSync i forbindelse med eksport af video men den ene ting er ikke nok til jeg ville vælge Intel frem for AMD. :)

    Jeg synes AMD Ryzen er et rigtigt fint sted at kigge. Nu skriver du ikke hvad du skal bruge systemet til?


    Generelt vil jeg sige at Ryzen giver mest værdi for pengene lige for tiden og platformen er mere fleksibel og fremtidsikret med PCIe 4.0. Selv om man måske ikke bruger det lige nu til så ville jeg stadig foretrække at have muligheden hvis jeg skulle købe nyt.


    Intel kan stadig slå AMD i ren gaming ydelse men ofte er det med en så lille margen at man skal anstrenge sig for at opdage det uden for nogen specifikke områder.


    Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være noget problem i at bruge de andre dele i dit system. Det burde spille fint sammen med Ryzen :)

    Der er jo som sådan ikke noget der skal flyttes flyttes som sådan. Jeg antager du mener at vi vil have en oversigt i Spotify der minder om dit nuværende musikbibliotek?


    Da jeg skiftede over til Spotify fra et lokalt bibliotek tog jeg det bare løbende. Tilføjede artister som favoritter og oprettede playlister efterhånden som jeg fik brug for det.


    Styrken ved Spotify er jo netop at det hele allerede er i skyen og du kan søge og finde alt uanset hvor du logger på din konto.

    Som Patfigs er inde på så er udfordringen lidt at det ikke helt er standard dele med et system som dit. Den slags prebuilds fra Lenovo og andre bruger ikke altid alm. ATX eller ITX dele og derfor kan det være ret besværligt at problemløse.


    Specielt fordi en del af producenterne også har ret begrænset understøttelse for anden hardware netop fordi det som udgangspunkt ikke altid er meningen af brugeren skal udskifte eller opgradere dele selv. Enten det eller også er det gjort lidt besværligt for at drive folk til at få det gjort igennem den originale producent.


    De er smarte på dem måde :roller:


    Jeg har fx ikke umiddelbart kunne finde nogen manual eller andet på de dele og så er det svært at pinpointe problemet da det som sagt kan ligge flere steder.

    Sokkel 1-3 - 2 GB og sokkel 2-4 - 4 GB, men burde den så ikke fejle når jeg tester dem enkeltvis ?, for fejlen optræder jo kun når de sidder parvis ?

    Det kan komme an på ret mange ting alt efter hvilke hardware du sidder med.

    Tror måske også det ville hjælpe lidt hvis vi vidste hvilken hardware du sad med mere nøjagtigt :9xo

    Når du siger parvis har du så sikret dig at de sidder rigtigt i dit bundkort i forhold til Dual Channel?


    Hvis du har det så kunne det godt lyde som en fejl på dit bundkort og ikke nødvendigvis dine RAM.


    Det kan også være på din CPU hvis RAM controlleren fejler noget der.

    Det har du ret i og det var også med i overvejelserne men det valgte jeg at klippe fra i sidste gennemgang. Det er alt andet lige super niche og som en der har prøvet begge dele af flere omgange så synes jeg aldrig at det fra en rent cost/benefit vinkel kan betale sig at vandkøle kort for selv med et velfungerende open loop får man ikke ret meget reel ydelse i bytte på de nye kort


    Open loops er super fede og sjove at arbejde med hvis man elsker at nørde med det som nogen af os gør men vi er trods alt meget få der kaster os ud i den slags projekter så jeg valgte ikke at have det med i den her omgang for at holde det til de mest relevante og centrale emner.


    Vi har dog snart nye vandkølingsdele på vej ind som jeg skal kigge nærmere på og i den forbindelse kunne det være sjovt at lave en opfølgning på den her video/artikel hvor fokus netop er rettet imod custom vandkøling kontra andre løsninger :D :whistling:


    Lækker maskine du har sat op der ellers :thumbsup:

    Det er korrekt... Problemet ligger i platformen er alt for gammel. Vi står dog lige på nippet til at lancere vores helt nye platform så vi har valgt ikke at bruge tid på at rette op på et problem som vi skrotter inden længe.


    Vi bider tænderne sammen og satser på det går lidt endnu 8|

    Hvis han også skal blive ved med at bruge den XB3501 monitor fra BenQ så er et GTX 1660 nok lige i underkanten hvis han skal udnytte de 144Hz ihvertfald.


    Bare lige så I har det med i mente... For at udnytte den skærm mest optimalt så tænker man skal et trin eller to op :9xo

    Fik mit kort og har undervoltet det til ca. 988, køre med ram sat til timing tabel 2 og 1100MHz, samt gpu til boost på 1850MHz, lidt højere boost profil end standard kurven, så den får mere at leve af ved lavere hastighed.


    Køre tre skærme i samlet opløsning på 5760x1200 og kan køre Division 2 med maks settings - minus tåge effekt der er sat til medium, stabilt omkring 60fps. Så meget godt tilfreds, prisen endte på 5.749,- måske lige i overkanten i fht. RTX 2080.

    Det er også et ret krævende setup til det spil... Super godt :9xo

    Yep, det er slettet fra listen igen. Jeg læste også lige det var plastik glas istedet for tempered.


    Jeg er lidt ude i noget H700i som kabinet.


    Ellers andre forslag hvis det ikke skal være noget plastik, og med sublim air flow.

    Hmmm H700i er som jeg ser det også med ret begrænset airflow. Ikke at det ikke kan bruges men hvis det er meget lukket i fronten hvilket H700i er og du overclocker og dermed udvikler mere varme så skal blæserne bare det mere på arbejde. Hvis de skal arbejde imod kabinettet for at hive luft ind så kommer de til at skulle køre hurtigt og på den måde larme.


    Det er selvfølgeligt tit er spørgsmål om at finde en balance imellem looks og funktionalitet og hvor det ligger er selvfølgeligt op til den enkelte :D Personligt så ville jeg se mig om efter et kabinet med bedre airflow hvis du seriøst vil overclocke.


    Et Cooler Master H500M er mesh i fronten og kommer med 2x200mm blæsere så der er masser luft der OG det kommer med hærdet glas på både front og bagside.


    Har netop brugt MasterCase H500M i et Threadripper Build så hvis du vil lure lidt på det kan du se det her!


    Et andet alternativ er Phanteks Evolv X som er blevet opdateret en del i forhold til tidligere versioner netop med fokus på bedre airflow og personligt synes jeg også det ser forbandet lækkert ud.


    Har brugt det i vores Deathstroke Build som du kan lure på her.

    Grafikkortet kan alene udnytte 16 PCI express baner som er alt hvad K modellen har. Så skal der også være lyd og keyboard input, netværks trafik osv i spillet ligger man allerede fra start og slås om kapacitet.

    Ahhh det er jo ikke helt sådan det virker... Ja der er kun 16 PCIe lanes på en 9900K CPU som primært vil blive dedikeret til grafik men selv moderne grafikkort i 20 serien fra Nvidia kan sagtens klare sig med mindre end 16X. Der vil ikke være nogen nævneværdig forskel ved at gå ned til 8x.


    Desuden skal du jo huske på at der er yderligere PCIe lanes via bundkortets chipset så du er på ingen måde begrænset til dem der er direkte på CPUen.


    På Z390 chipsettet vil det fx sige at der er 24 PCIe lanes yderligere, hvis ikke jeg husker helt galt, som kan bruges til alt det andet du slutter til dit system. Præcis hvordan de er fordelt er så afhængigt af hvilket bundkort man vælger da producenterne kan fordele dem på ting som M.2 osv.


    Hvis det hang sammen på den anden måde ville alle der skulle game jo have brug for sindsygt dyre HEDT CPUer hvilket heldigvis ikke er tilfældet :D

    I forhold til PSU handler det mest om at finde en med minumum en Gold+ Rating. Hvis du vil gå med livrem og seler så kan du gå op i Platinum eller Titanium. SeaSonic laver nogen rigtigt gode bud på den front.


    Til kabinet hvil jeg HELT klart vælge et andet end det du har kig på. Hvis du vil overclocke så er airflow super vigtigt så du får kølet tingene ordentligt.


    Det du har i kikkerten ser meget lukket ud i fronten så der vil du uden tvivl være begrænset.