Halløjsovs!
Jeg tænkte at Atomac ikke skulle være den eneste der bruger Casemodding forumet længere, så jeg har arbejdet hårdt på at dokumentere mit seneste build, så folk har lidt at blive inspireret af.
Introduktion.
I starten af 2017, tog jeg springet fra min gamle men trofaste 3570K til den (på det tidspunkt) spritnye Kaby Lake. Og det blev hurtigt starten på en jagt på det ”perfekte system”, en umulig men ganske interessant søgen efter et system der passer mine behov, og som ser ud på lige den måde jeg vil have.
Det er blevet til en del opgraderinger og udskifte, med f.eks. 7600K, 7700K Ryzen 1700 og nu 8700K (Delidded – se f.eks. videoen hvor Tweak var forbi Delid.dk her). Det er også blevet til en del grafikkort skifte, og senest custom vandkøling.
Men – Nok forhistorie. Med lidt hjælp fra bl.a. EKWB, Lian Li og Cooler Master, byder jeg velkommen til et hyggeligt lille build log, som har haft en del udfordringer og forsinkelser med på vejen. (Det blev teaset helt tilbage i November…)
Temaet er Cyberpunk - Der er fuld knald på neonfarver og dystopi her, hvor den pæne facade ofte skjuler et mere råt og rustent indre. En genre kendt fra Neuromancer, Blade Runner og for nyligt Altered Carbon og (forhåbentlig) snart Cyberpunk 2077.
[Blocked Image: http://tweak.dk/images/uploads/casemodding/cyberduck/tweak_dk_cyberduck_buildlog_inspiration.jpg]
Lidt hurtig inspiration
Det bliver helt konkret et helt nyt system bygget på Z370 platformen, i et Lian Li O11 kabinet (Som I kan læse min test af lige her) med lidt custom artwork på. Den skal bare have hele armen, og da jeg ikke ligefrem har eget værksted, og hel en hel masse erfaring med metalskæring og lign. så bliver det et lidt mere... let opnåeligt build, som de fleste nok kan lave noget lign. af, uden at det kræver en masse knowhow.
Jeg tog lige et hurtigt billede af de dele der skulle have været i buildet, men som skæbnen ville have det, løb jeg hurtigt ind i problemer med at få ting til at passe, og med forsinkelser på de dele der ikke er vist her.
[Blocked Image: http://tweak.dk/images/uploads/casemodding/cyberduck/tweak_dk_cyberduck_buildlog_parts_list.jpg]
Retro nostalgi sælges separat.
Her er den reelle partlist, som ende med at komme med i systemet for god ordens skyld.
Hovedkomponenter
- Z370 8700K (Deliddet)
- Z370 ASRock Taichi
- G.Skill Trident.Z RGB 2x8GB 3200Mhz RAM
- Zotac RTX2080
- Samsung EVO 960 500GB NVME (OS og scratchdisk)
- Samsung 850 500GB SSD (To styk til spil)
- Western Digital RED 2TB HDD (Til musik, film og billeder)
- Lian Li PC-O11
- Cablemod Custom Sleeved kabler
(Vand)køling
- EKWB Velocity CPU Block m.RGB
- EKWB Vector GPU Block m.RGB
- EKWB XTX 360mm Radiator
- Alphacool Nexxos 240mm Radiator
- Enermax Neochanger Pump/Res m.RGB
- EKWB Cryofuel Solid - Azure Blue
- Cooler Master Masterfan Pro 120mm (7stk)
- Cooler Master RGB controller
- Corsair Commander Pro (Fancontrol)