Let me introduce: The New Korean Monitor - Version 2.0!!!

  • Hi all!


    Så er den her! Den nye generation af koreaskærme! :goodpost:


    Via. linket finder I vidunderet:
    http://www.ebay.co.uk/itm/1309...


    Hvad byder den nye skærm så på?
    - Nåh jo! Sublim byggekvalitet! Helt nyt panel! Samme pris :9xo


    Husk at køb den jeg linker til. Forhandleren er god. Sender hurtigt, og skærmene er gode. Og prisen er den billigste for modellen. :love:


    Det nye:
    - AH-IPS
    - 1,07mia farver
    - Glasfront
    - Aluminium kabinet
    - 440cd/m2 lysstyrke
    - Strømforbrug på ~60w
    - VGA indgang
    - OSD menu
    - Samme byggekvalitet som Apples CinemaDisplay!



    Køb for satan drenge! Den skærm er GUF! Og ja, jeg har en stående foran mig lige nu. De farver! UH! :pokey:


    //Kvist!

  • Hvis det ikke er reklame hvorfor skal vi så nævne dig i handlen? Virker da som om du får procenter eller sådan noget.


    Dk stik til strøm? Der står man kan vælge mellem 3 adapters, men ingen af dem giver Dk stik, har lidt svært ved at se på de små billeder om den kommer med Schuko?


    Har den VESA-100 mount? ser sådan ud på billederne i hvert fald. (måske jeg overså det på siden)
    Hvordan er foden og pille af den?


    Nu skriver du "UH" til farverne er det pga der er smæk på dem? Hvordan er den til at holde Farverne når den bliver kalibreret og kan de kalibreres nogenlunde?
    Fordi hvis det bare er der er knald på dem er det jo noget en hvert billig skærm kan klare og sådan som de også står i butikkerne hvor der er alt for meget blå i billedet og folk tror det er sådan et flot og klart billed skal se ud.


    Hvordan er den med bleed? har set dem som der blev snakket om sidste år inde på hol og hwt og mener også du selv havde en af dem, og der var problemer med bleed hvilket er ok hvis man bare sidder på nettet/office, men helt umuligt at leve med hvis man gerne vil se film på sin skræm.


    Hva med garanti? Når 3 pixels dør skal man så betale porto for at sende den tilbage til sydkorea?


    Sydkorea har vi en handels aftale med så der er ingen moms + told på købet korrekt?


    Jeg vil så sige at sammenlignet med fx en Dell U2711 er der MEGET stor forskel på dem jeg har set der blev købt af folk sidste år.
    Byggekvalitet, snakker vi her om skruer og kvaliteten på limen er den samme som den apple bruger? Fordi deres Panel inden i deres skærme kan denne her ihvert fald ikke leve op til med mindre de har tryllet en hel del siden sidste år?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har bedt Thomas fjerne den del med navns nævnelse. Det handler ikke om han tjener eller andet, men og score på Ebay som feedback. Men for alles skyld, er det væk :-)


    :9xo
    Men Hvis Thomas nu bare tilføjer at hvis vi nævner hans navn i handlen så han får lidt bedre score inde på Ebay så ser jeg intet forkert i at det står der, og så ved folk klart hvad han får ud af det jo. Der er jo intet i vejen med at hjælpe folk til en bedre score inde på Ebay =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det jeg ikke helt stoler på, med de har korea skærme, er farvekvaliteten.


    For jo, det lyder som om du er imponeret. Men det betyder jo ikke det er korrekte farver - blot at der måske er flere farver og at de er skruet alt for højt op.


    Og bare fordi det er IPS, så betyder det ikke, at der er korrekte farver - det betyder blot, at der er en større sansynlighed idet, at IPS bedre kan reproducere farverne korrekte i forhold til TN-panelerne.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • .......


    Sydkorea har vi en handels aftale med så der er ingen moms + told på købet korrekt?


    .....


    Så snart det er uden for EU, så er der en risiko for, at varen kan blive taget i tolden.


    Reglerne hedder sig sådan her:


    under 80kr - Man skal IKKE betale noget og du kan frit købe uden for EU.
    80-1150kr - Man skal betale moms + importgebyr
    over 1150kr - Man skal betale moms + importbegyr + told.


    Først udregner man told (som man betaler af varens værdi + fragt).


    Dernæst regner man moms (som man betaler af varens værdi + fragt + told)


    og til sidst ligger man så importgebyret på (160kr) som er hvad postdanmark skal have for, at åbne pakken.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Men er der ikke lavet en frihandels aftale med lige netop Syd Korea? Mener jeg helt bestemt at have læst sidste år i Ingeniøren hvor jeg tænkte at flere Ebay butikker ude i østen gerne måtte sende fra Syd Korea så jeg kunne få lidt billige ting hjem og lege med =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Den ser sgu lækker ud med fede specs. Men jeg er som andre stadig lidt skeptisk ved at købe noget ukendt Korea tingeltangel..


    Nogle erfaringer??

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

    Rettet en gang, sidst af Dylmer ().

  • Men er der ikke lavet en frihandels aftale med lige netop Syd Korea? Mener jeg helt bestemt at have læst sidste år i Ingeniøren hvor jeg tænkte at flere Ebay butikker ude i østen gerne måtte sende fra Syd Korea så jeg kunne få lidt billige ting hjem og lege med =P



    Jeg har aldrig selv hørt om følgende. Men jeg skal da ikke afvise det ikke findes. Jeg har dog selv handlet med en sælger fra Sydkorea og har selv skulle betale told på netop en vare fra Sydkorea indenfor det sidste år.


    Som privat tror jeg ikke sådan en aftale eksistere, men måske erhvervsmæssigt?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja EU har en Frihandelsaftale med Sydkorea, men der er intet der indikerer at det gælder private køb - hvis jeg googler emnet får jeg adskillige tråde andre steder, hvor de hár fået toldsmæk på varerne.


    Så lad være, hvis du vil undgå risikoen for told - prøv at finde en importør indenfor EU som sælger skærmene.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis du vil tage chancen så kan du også få afsender til at skrive det er en gave på pakken, så er chancen for at den bliver taget i tolden mindre. Sådan fungere det ihvertfald fra kina.

  • Hvis du vil tage chancen så kan du også få afsender til at skrive det er en gave på pakken, så er chancen for at den bliver taget i tolden mindre. Sådan fungere det ihvertfald fra kina.


    Sådan fungerede det engang, sådan virker det ikke rigtigt mere. Alle pakker (stort set) fra lande uden for EU bliver set efter i tolden i dag, og der kommer moms+postgebyr og told på.


    Faktisk er pakker ikke told og momsfri mere, medmindre de kommer fra familiemedlemmer og har en ret ringe værdi. Det eneste man vinder ved at få "gave" skrevet på pakken er at den hænger længere i tolden fordi de skal bruge dokumentation på den rigtige værdi.


    /ask


  • Jeg plejer bare at bruge Toldberegner - den passede ret godt da jeg købte nyt batteri til min MBP fra Kina.

  • Jeg har selv for 1 års tid siden læst meget om disse "korea" skærme. Og det virker lidt susbekt det er jeg enig i. Men jeg googlede mig lidt frem og responsen på skærmende var overraskende positive!
    Selve panelerne er lavet af LG og er vidst det samme panel som på apple's cinema skærme.
    Sådan var det ihvertfald dengang jeg lige var obs på de meget attraktive skærme ;) altså jeg ved ikke hvad denne nye byder på!


    Men ja der er jo risici ved at købe fra korea. En retur ville koste en god del af selve prisen på skærmen ^^
    Men der skal ikke være tvivl om de her skærme er legit. For det er de! Ja man kan jo være uheldig at modtage et defekt produkt. Men får du et fejlfrit så har har du sparet godt om omkring halvdelen af den pris vi ville give for skærmen i landet.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb