Indlæg af Psych0

    Scenarie 2 ,og så opgrader med 2 skærme mere ,når prisen passer bedre.

    Jeg foretrækker ,og bruger selv 3 stk 1440p skærme(ca.5K, og panorama) frem for 4K:)

    Mange tak for dit svar.

    Jeg har 2 1080p skærme nu og sælger den ene og køber derefter den "nye" og syntes ikke jeg har behov for 3 stk. Men tanken er at en 1440p er en opgradering og så kan jeg købe en 4k om 1-2 år og så er der opgraderet igen :D.

    Hej


    Jeg har planer om at opdatere min pc og i den omgang vil jeg også have en ny skærm. Jeg går og diskutere med mig selv hele tiden, så nu vil jeg lige høre hvad andre tænker.


    1. Scenarie: 4k 144hz, FPS spil (CSGO) bliver kørt i 1080p for at maks fps og andre store spil og andet i 4k og med den fps der kan opnås.

    2. Scenarie: 1440p 240 hz og alle spil bliver i denne opløsning og med den fps der kan opnås.


    Har 1080p 144hz skærm idag. Min tanke var at hvis jeg går med scenarie 2 så kan jeg om nogle år når 4k skærme er bedre og billigere opgradere og så anvende 1440p som anden skærm.


    Lad mig høre hvad i tænker om jeg er helt ude i skoven, eller om noget giver bare lidt mening.


    // Casper

    Hej Mange tak for jeres hurtige svar.


    Jeg har fundet en SSHD hjemme ved mig selv, som jeg ikke bruger da jeg har 2 ssd'er.


    Så tænker bare at smide den i.


    Jeg ved godt at 16 GB ram måske er for meget lige nu, men hvis der om 1-2 år skal mere i.


    Er det bare nemmere nu, da min ven ikke ved noget som helst.


    Jeg vil helt sikkert kigge på andre hjemmesider, men syntes bare det er nemmest at samle det hele på komplett først :9xo


    // Psych0

    Hej


    I oktober opdaterede jeg mit setup med et MSI 1080 og en ekstra skærm (asus VG248QE) sammen med min anden skærm Benq XL2420T. Jeg har i starten af denne uge oplevet at min BenQ ikke starter med den samme skærmopløsning. Den starter med 1280 x 720 i 60 Hz, men min Asus beholder 1920 x 1080. Til at starte med har jeg kunnet genstarte min pc og så ændrede skærmen sig tilbage. Men her de sidste par dage, har det ikke været nok med en genstart.


    Er der nogen der kan hjælpe med at kaste lidt lys på tingene. Har siden oktober haft begge skærme på samme grafikkort og ikke ændret noget. Asus er med DVI og BenQ er DP.


    // Psych0

    Heey Tweakers


    Hvis der er nogle der spiller Destiny 2 og endnu ikke har joinet en clan, skal I og jeres venner være meget velkommen til at joine min/vores. Vi hedder Danish Knights vores clantag er DK og vi er hovedsageligt danskere der hygger sig. Der er ingen krav andet end at man hygger sig og opføre sig ordentligt.


    Hvis det har interesse så ansøg over bungie.com eller add mig på battlenet så kan jeg invite Psych02tm#2313.


    // Psych0

    Personligt syntes jeg det er et rigtig godt spil (har også spillet destiny 1 på PS4). Jeg syntes story er god og underholdende og har 10+ timer i sig. Efterfølgende er det en "grind fest" for at nå til powerlevel 300+. Der er åbne områder hvor man kan lave public events, missioner, patrol (små missioner), quest og challenges. Så er der Striks som er længere missioner og er er flere forskellige, samt de ændre sig for hver uge. Der er nightfall og weekly Nightfall som er Striks bare sværere og weekly er endnu sværere. Crucible hvor der både er quickplay og en mere seriøs afdeling. Raid som er blevet nævnt, som første gang det spilles kan tage op til 6 timer. Mange aktiviteter såsom Strike, Nightfall, Weekly Nightfall og Raid som kan ændres fra normal til prestige, altså ændring i sværhedsgraden.


    Jeg har ventet længe på spillet og er helt sikkert ikke levet skuffet, men er også fortsat efter at have spillet Destiny 1.



    // Psych0

    Heey folkens


    Så er der dælme ikke særlig lang tid til at Destiny 2 kommer til PC !!!! (i morgen tirsdag kl.19) !!!!


    En ven og jeg har lavet en clan på bungie og hvis der er nogle der gerne vil joine skal i være meget velkommen.


    Vi hedder Danish Knights og vores clantag er derfor DK.


    Vi har intet krav til hvem du er, blot at du vil opføre dig ordentlig i vores lille clan.


    Vi håber på at kunne få nogle gode timer sammen.


    // Psych0

    Hej


    Jeg har for nyligt købt et MSI 1080 gaming x+ og har brugt det i omkring en uges tid.


    Jeg har lagt mærke til at GPU og Memory clock altid er maks, selv ved intet brug på skrivebordet.


    Jeg har både GPU tweak og msi afterburner åbent, GPU tweak viser 11.016 mhz på memory mens MSI afterburner kun viser 5.508


    Så jeg er også lidt forvirret over at deres eget program ikke det rigtige.


    Men spørgsmålet er om der er nogen der ved hvordan jeg kan nedbringe disse 2 mens jeg ikke anvender computeren.


    // Psych0

    Ikke ved den afstand - Når vi er oppe i kabler over en 5m begynder kvaliteten på afskærmning at betyde mere og mere. Standarden er simpelthen ikke designet til at blive kørt så langt over et kabel.

    Jeg viste at afstand kunne have betydning, men 2 meter var jeg også sikker på ikke betød noget. Ville bare være mega øv hvis jeg fik et for billigt kabel og derfor kun kunne køre 60 hz på en 120 hz skærm :D.


    Jeg kom til at købe en 144 hz skærm her den anden aften, er DP bedre end DVI dobbelt link?




    // Psych0

    Mange tak for jeres svar, jeg har bestilt det billige kabel og hvis det giver problemer må jeg tage den derfra. Var mest i forhold til om der var en effekt ændring på de forskellige kabler.


    // Psych0

    Hej Tweaks


    Jeg har lige fået anskaffet mig et MSI 1080 gaming X+ og har 2 skærme den benq xl2420t og en gammel dame. Hende den gamle køre kun VGA eller DVI, så skal have et displayport kabel til men Benq. Men jeg syntes der er så mange forskellige at vælge mellem, giver det nogen mening at give 150+ for et 2 meter kabel frem for under 100 kr. for 2 meter?


    Den dyre model og den billige


    Min Benq kan køre 120 hz, hvilket jeg selvfølgelig ønsker at udbytte og en eventuel opdatering af skærme bliver til 144 hz.


    // Psych0

    Jep... Uhyggeligt så mange gange folk faldt i døden i den Strike mission der var i betaen. For ikke at nævne mine området, hvor folk hele tiden løb ind i maskinen. ^^

    Jeg spillede heldigvis betaen den første dag med ham jeg spillede D1 med. Så vi kunne sagtens gennemføre selvom vi havde en 3. mand der hoppede i døden, ikke kunne skyde, døde til strik bossen og alt det andet i løbet af en strike. Men er altid frisk på at hjælpe folk igennem, hvis de er villig til at modtage råd.


    // Psych0

    Har haft snipet nogle streams på twitch for at se hvor lang tid det tager at komme i lvl 20. Lirik fra Twitch nævnte at det havde taget ham og en makker 13-14 timer fra lvl 1-20, men de var stadig kun power level 220, så de manglede stadig 80 PL. Det skulle efter sigende gå hurtigt til og med 260, med her efter er måden at få bedre loot begrænset. Dette skyldes blandt andet at grøn og blå loot ikke er højere PL. Så herfra skal man igennem nightfall, striks, raids, crucible og andet for at komme i maks PL.


    // Psych0