hvor meget har din computer kostet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tweak.dk
    Tør slet ikke regne på det. Men det er slet ikke i nærhende af de 15.000,- som er det største beløb der nævnes i voten.


    hehe, kan du sætte et ca. beløb?

  • Har nok brugt omkring 25k ialt, men på den jeg har nu ca. 9k.
    Gad vide hvornår man stopper med at sætte sine penge på sin computer :]


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


    Rettet en gang, sidst af w3ber ().

  • Det er da også noget at spørge om...
    Begyndte sådan løsligt at lægge nogle af de store tal sammen, pyha man får helt sved på panden.


    Men min dyreste "computer" ting er skærmen, men den tæller vil ikke rigtig med, men afligevel er det 12 kilo for min phillips Brilliance 201p
    Ellers er der:
    MSI ti4800SE 3500,-
    POV FX5900xt 1600,-
    TT Xaser II 1400,-
    Asus A7n8x Deluxe 1500,-
    Corsair TwinX 2x512 pc500 2700,-
    Maxtor One touch 250Gx3 6000,-
    AMD 2600+ 1100,-


    Total 18800,- uden skærmen, men som sagt dette er kun dem jeg kan huske, der er jo meget mere.
    Måske ser det ud af meget men som også er sagt før er det jo over 3 år


  • Lige et hint: Når man siger "som sagt" så betyder det noget man har sagt før (i denne forbindelse, sagt før i tråden), og de ting du påstår at du har sagt før, har du faktisk slet ikke sagt, så det gør det lidt til noget vrøvl ;) :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Har du overhovedet et sted at sove efter at have brugt alle de penge? 8o :))



    Ja Ja da ,jeg har både hus, bil, kone og børn*G*
    Alt i alt er det ikke så dyrt, jeg har et par venner der går på jagt :camp: , også i udlandet, og de bruger over 30K om året på det..Såååå

  • Det kunne da være meget sjovt at lave en ny om samme emne :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • det er lidt som om at når man har en computer til over 20k så er det sindsygt vildt..... hallooo...det er jo en hobby for de fleste af os så 20 k er jo ingenting...


    min familie opdrætter heste.....der kan man tale om at ha en hobby der koster kassen..


    min comp står vel i 35 k


    er glad for den hver dag så den er alle pengene værd :-) :rules: :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Hmm min computer som den står samlet lige nu har fra ny nok kostet mellem 15-20k, men skal ikke kunne sige det helt præsist da den er ved at være over et par år gamel :)


    Det er nok nærmere 20k hvis vi tænker skærm osv. ink. det skal dog lige huskes at jeg altid har en mus plus en backup klar hvis det nu er :D



    Til at forsvare hvorfor det måske lyder voldsomt, men ikke er det.. Tænk på det som der blev nævnt en hobby, hvor mange timer bruger man på computeren ud over længere perioder og hvor mange penge ville det så egenligt koste i timen taget det i betragtning?


    Tror alle mine computere har som minimum holdt 3 år (nogle mere andre mindre jo vidst)


    Hvis vi nu regner med at vi bruger vores computer i ca. 5 timer om dagen i 3 år(selvfølgelig er der dage man ikke bruger den så meget, men også dage du næsten kan fordoble det) så vil det faktisk kun blive 3,74 kr i timen du bruger på din computer.. Hvis du spørger mig så er det faktisk super billigt at bruge på en hobby..


    Dette er selvfølige uden de forskellige spil der bliver brugt og evt. reparationer :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • alt i alt af opgraderinger osv, så vil jeg skyde på ca. 10-15k siden jeg fik en comp i konfirmationsgave i 2002. Nok mest fordi jeg har ventet til næsten slutningen af hver generation og opgraderet i "bidder" efterhånden som hardware sakkede bagud mht. ydelse.


    Deroveni kommer de 7k jeg gav for min skole laptop, og så er vi på ca. de 20k.


    Værdien af alt mit comp grej ligger nok alt i alt på en 35k, mest af alt fordi jeg har en del computere og grej som jeg har fået gratis, inklusive min server.


    ting som jeg har fået:
    3 Dell maskiner (udtjente kontor-PC'ere, et par af dem har været i virke som CS 1.6 servere)
    1 TARGA laptop (min fars gamle arbejdscomputer, fik den da jeg startede på htx)
    1 Dell subnotebook (udtjent da den ikke kan køre på batteri)
    1 Dell Poweredge 2600 server (på trods af at den var relativt ny, var den blevet smidt ud.... til fordel for mig :P))
    1 Commodore 64 (Det er en computer og ikke en konsol:), kostede dog en keyhanger med CS source motiver på)
    min fars gamle stationære(fik den efter den var mere eller mindre udtjent
    masser af diverse komponenter


    som jeg ikke har længere, men har fået gratis i sin tid
    en stak compaq PCere (blev smidt ud, gik konstant i stykker/ned)
    en IBM server med Pentium Pro CPUer (gad ikke boote nogetsom helst uden en diskette der ikke er til at finde)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Nok mit forhenværende Skulltrail der var dyrt:


    Intel D5400XS
    2x Core 2 Extreme Q9775
    4x2Gb Kingston HyperX FB-Dimm
    2x 9800GX2 (Quad-SLI)
    Vand på alt
    Silverstone TJ07


    Det stod i rundt regnet ca 45k :crazyeyes:


    Nuværende er ikke værd at rafle om :ph34r:


  • Det nye har sikkert kostet en femte del og er vildere :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Det nye har sikkert kostet en femte del og er vildere :D


    ja, man skal passe på med overkill, i morgen er der forældet ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Min nuværende computer har stået mig i 8500,-


    det er så også inkl. de 875 jeg lige har købt czepluch's 4890 for så jeg kan køre CF.


    inkl. en 1TB 7200 rpm disk.