Indlæg af DiRtBaG

    Hej


    Jeg søger en bærbar for en ven.


    Pris; max 2000


    Gerne 2gb ram og 250gb disk ellers ingen krav.


    Er det noget nogle af jer har liggende?


    Dirtbag

    ASUS P5W64 WS Pro
    Intel E6600 C2D@3780Mhz
    Highend Watercooling
    Der består at en Black Ice extreme 240mm radiator
    et Swiftech Apogee kølehoved og Innovatek HPPS PLUS 12v Pumpe.
    ATI X1950XTX
    2x1GB Corsair XMS2 Xtreme Performance 4-4-4-12
    2 WD Raptor WD740ADFD 16mb 74 GB (Raid 0)
    6x300GB Maxtor diske
    Promise SATA300 TX2Plus Ide Controller
    Samsung 16X DL DVD brænder
    Plexwriter 52/24/52A
    Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro
    Creative GigaWorks S750 7.1 THX
    Samsung Syncmaster244T 24" TFT
    Supra High-end DVI-D cabel
    Lian Li PC-V2000B Fulltower
    Logitech diNovo Media Desktop v2.0
    Logitech QuickCam Pro 4000
    OCZ Powerstream 600W
    Sunbeamtech blæserstyring til 7 blæsere. Den styre 6 120mm pabst low noise blæsere.
    Alt er 100% iorden vel ca 1 år gammelt, noget lige over andet ikke.


    Jeg gad godt se en dansk kvinde i dansk sommertøj gå en tur i en bazar i Irak.


    Vi lever i et samfund hvor vi SKAL være tolerante, de lever i et samfund hvor tolerance IKKE er normalt. Er det for meget at forlange at kvinder i burkaer eller med tørklæder eller anden religion påkrævet påklædning, lader det blive hjemme og så deltage på ligefod med os andre på arbejdsmarkedet.
    Vi lever her i DK efter andre normer og jeg mener at det er ok at forlange at nydanskere efterlever disse normer.
    Hvis det er et problem kunne de jo vælge at flytte til et land hvor normerne ligner deres egne istedet.
    Jeg ser gerne at vi kommer til at leve i et samfund hvor der er plads til alle, men jeg vil sq ikke have trukket deres religion ned over hovedet, den kan de praktisere i hjemmet og efter fyraften.
    Så burka klædte kvinder skal overhovedet ikke have adgang til jobs i den påklædning og da slet ikke som dagplejere. Kan de ikke følge de danske normer, så må deres kontanthjælp ryge sig en tur.

    Det må jeg sige, der er gang i diskuitionen. Først og fremmest så er jeg nået til et punkt i livet hvor jeg ikke gider det vilde stress mere, jeg vil have et arbejde der er uafhængigt og frit.
    Jeg har sejlet i mange år, er uddannet bygningsmaler, og senest arbjdet med IT. Så nu er tiden til at prøve noget nyt igen.


    Burger:
    Gode råd du kom med, familien er med i min beslutning, så frem jeg går videre med den. Vi ser sådan på det, at det er vigtigt man trives med sit arbejde, ellers går det ud over familien, det har vi prøvet før.
    Jeg er igang med at undersøge arbejds situationen og hvad der ellers følger med jobbet.
    Jeg har besluttet at jeg vil køre udenlands, jeg har set det meste af Europa fra søsiden af, så nu mangler indlands:-)
    Mht lønnen, tja så er den ikke alt afgørende, blot rimelig, ikke at jeg gerne ville tjene 30k om måneden, men det er bestemt ikke det jeg går efter.


    Jeg savner stadig at høre fra en der har været på landevejen og kan fortælle om en dag på vejen, jeg er sikker på at der er mere i at køre end bare at styre vognen. Specielt ved lange ture.


    Lad snakken fortsætte;-)

    Hey


    Jeg er godt træt af min nuværende situation, så jeg overvejer at tage kørekort til lastbil + hænger og de sikkerhedskurser der kræves.
    Så jeg ville høre dig/jer om livet, arbejdstider, løn, arbejds forhold, job muligheder og andet der følger med som lastbilchauffør.
    Det er jo temmeligt dumt at bruge penge på kortet, hvis det viser sig at være et dumt valg.
    Jeg håber at i kan hjælpe mig på vej.

    Vurdering/Salg
    Jeg har denne maskine jeg skal af med, da den bare står og samler støv


    AMD 64 3500
    ASRock 939 Dual-Vista bundkort
    Floppy
    Liteon 16X DVD brænder m.Lightscribe
    2GB PC3200 ram
    1 160GB Hitachi Deskstar sata disk
    2x250GB Seagate Barracuda 7200.10 IDE diske
    ATI Asus EAX 1300 128mb grafik
    eller
    ATI Radeon X550 med op til 512 MB HyperMemory
    Microsoft Digital Media Keybord m mus (Sort)
    Standard kabinet


    Alt er helt nyt
    Jeg har ingen kvitering da det er en maskine jeg har fået fra arbejde.
    Men skriver gerne en kvitering, så der ingen tvivl er om den.


    Er også på Hol og OC


    Kom frisk..

    Quote

    Originally posted by Søndergård


    Hvad med det Raid?



    Det virker fint.
    Dvs at jeg kunne ikke installere ved at boote fra skiven, den fandt alle diskene, ved hjælp at driver fra floppy. Men ved at installere fra windows XP gik det fint, raid køre perfekt.

    Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ved I om det med RAID er fjernet? Før kunne man ikke installere styresystemet på et raid setup...


    Det skal jeg fortælle dig i morgen, jeg vil have den ind på raid.

    Quote

    Originally posted by Carsten_DK


    Bare rolig. Det gør ikke ondt (ret meget)
    Det har faktisk sine fordele ;o)



    Hun er da helt ok, dog er det nok ikke det mest flaterende billede jeg har set af hende.
    Jeg troede også at runde de de 40 ville være slemt, men tog fejl og som Carsten siger er der visse fordele, desuden er jeg stadig 25 inden i.


    Alle køre vel lidt for stærkt, men sq da ikke som ham, selvfølgelig har man har et døds ønske, har lige fået køre kort eller bare er en brian, så køre man sikkert som ham.
    Desuden siger du også at vi er dumme ved at generalisere, jeg er udemærket istand til at vurdere om min kørsel er til fare for andre og jeg tror at jeg kan sige, at alle i min omgangskreds, kan det samme.


    Hvis det var sådan at min kørsel skulle gå hen og koste menneske liv pga uforsvarlig kørsel, måtte jeg jo også stå til ansvar for min handling uanset prisen.

    Quote

    Originally posted by Martin_R
    Jo Dirtbag, det mener jeg skam ganske seriøst.


    Han har ganske sikkert fået tænkt sig om efter de 2år(19 måneder eller hvor meget han nu kommer til at sidde)
    Han har ikke gjort det forsætligt. Havde han stået med en slagterkniv og hugget dem ihjel, så havde jeg nok haft et andet syn på sagen.


    Han har sat sig ind i en bil, trykket på speederen og kørt som en sindsyg på en landevej han kender. Det er bestemt forsætligt.
    At han slår 2 mennesker ihjel var bare et uheld, bad luck for dem der døde.Hmmm
    Vi er alle opvokset med at der følger af vores opførsel, men at slå ihjel på den måde, det giver kun et klap over fingerne.
    Fængsler er ikke laver for at lære kriminelle at opføre sig ordentligt, de er til for at straffe, at fortalle dem at de har lavet noget lort der ikke accepteres af samfundet, de er til for at påminde os om at der er konsekvenser af vores handlinger og vi riseíkere at havne der, hvis vi bryder loven. At sa samfundet siden hen har besluttet sig for at reformere fangerne, tja vi ved alle at det næsten er omsonst.
    Ideen er god nok, men jeg tror vi alle kan være enige om at der findes mennesker der burde forblive bag tremmer for altid.
    Tag et dansk fængsel, det er næsten blevet til hoteller med roomservice, uddannelse, arbejde, tv, hyggeligt samvær, udgang, psykolog hjælp og andre goder. Faktisk ting der er mange danskere i frihed der ikke har mulighed for at få.




    Quote

    Originally posted by Martin_R
    Men hvad vil du have personen skal gøre for familien at de ikke bliver krænket og de får deres retsfølelse? Skal han gasses? Skal han have livstid? Dvs. ikke nok med at 2 personer får deres liv ødelagt(+ familiens pårørende) så skal han også have sit liv ødelagt?


    Måske ikke gasses, men straffes hårt. Når man slår ihjel må man tage konsekvensen af sine handlinger. Ja hvorfor ikke ødelægge hans liv, hvorfor skulle han slippe, han gav jo ikke sine ofre en chance.


    Quote

    Originally posted by Martin_R
    It was a mistake, deal with it, get over it, and live your lives, there aint anything you can do about it. Det lyder måske hårdt og kynisk, men hvad skal man ellers gøre?


    Det pisser mig sq af når du siger sådan, jeg er sikker på at hvis din familie blev slået ihejl under samme omstændigheder, så ville du nok ikke sige sådan, og du ville nok flippe totalt ud, hvis det var den besked du fik af dine nærmeste venner.