Hvad stemmer du til folketingsvalget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Helle er direkte syg i hovedet - så ingen tvivl om hvem jeg stemmer på. Hun mangler i den grad realitetssans.


    Er det en diagnose du har, eller er det bare det sædvanlige nonsens fra blå blok ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • stemmer blåt


    sådan som situationen er nu, kan det kun gå galt hvis de røde kommer til magten, især når Helle Thorning sidder i spidsen for det.


    Venstre og co. har da i det mindste en nogenlunde evne til at holde lidt på moneterne :D


    men uanset, man har valget mellem en idiot og en vatpik, så en tredje udvej er at lade være med at sætte kryds :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • tja 10 år med fletals tyrani og skattelettelser til de rigeste og en forfejlet socialpolitik så kan jeg kun stemme rødt.



    og det kan godt være helle ikke er den perfekte statsminister men det er sgu en hel del bedre en dem der har kørt danmark ind i den her suppedas.... men statistikken passer jo meget godt på it faget....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    tja 10 år med fletals tyrani og skattelettelser til de rigeste og en forfejlet socialpolitik så kan jeg kun stemme rødt.



    og det kan godt være helle ikke er den perfekte statsminister men det er sgu en hel del bedre en dem der har kørt danmark ind i den her suppedas.... men statistikken passer jo meget godt på it faget....


    Helt enig med det..


    Man bliver nød til at have afvekslende politik.. Og at sidde 10 år på magten er simpelthen for langtid for et politisk hold, men også den kulminering der har været med at Fogh valgte at smutte og give Lykke magten, som tydelig kun ser fordel i at man skal have en utrolig høj indkomst for at få noget ud af hans politik..


    Sådan som JEG ser på det:
    Hvis blå blok forbliver på magten, vil vi i fremtiden have så lav en skat at Uddannelses og Sundhedsvæsen er brugerbetaling, da der simpelthen ikke er råd til det længere, hvis standarden skal være iorden.


    Hvis rød blik vinder og for magten, vil skatten komme til at stige igen, men på henblik på at få uddannelses og sundhedsvæsen op at køre igen, sådan som det er nu, vil det aldrig fungerer.. Der er de samme antal elever/patienter som for 10 år siden, men der bliver mindre antal lærer/læger at undervise/undersøge dem.


    Jeg er så helt enig med at Helle måske er lidt gak gak i hovedet, men sammenlign hende med Lykke, synes jeg sgu begge partner kommer lige godt ud af den :D

  • At Villy Søvndal kan gå hen og blive udenrigsminister, er katastrofalt!
    Desværre kan jeg ikke stemme endnu, havde jeg uden tvivl stemt på "Blå blok". At de så ikke har ført nogen særlig liberal politik de sidste par år, så vil jeg nødig se alternativet til dem!

  • stemmer blå - som billist vil jeg nødigt se hvad der sker med Kbh hvis rød stue kommer til magten. Kære Helle og resten af rød stue, som bil ejer smider jeg mere end nok i kassen hvert år, så fis af med den ring omkring København tak.
    Men ja VKO har siddet længe, men der er jo en svag rød blok jo selv skyld i. De kunne bare køre en bedre politisk stil. Desunde vil jeg også mene at disse dårlige tider er der ikke ligefrem flere skatter der er vejen frem.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kom lige i tanke om dette link: http://www.tweak.dk/nyheder2.p…a_internett%3Cbr%20/%3Eet


    Vi kunne da også bare så småt invitere Kim Jong-Il over?

  • Eftersom der er skyllet en krise over det meste af europa, synes jeg nu DK har klaret det så godt som vi kunne.


    Blå har fået lavet utrolig mange ændringer, hvor jeg ser størstedelen af dem som positive.
    Jeg ser mig langt fra som rig, og jeg har da fået lidt flere penge imellem hænderne. Ikke mange, men lidt har også ret.
    -Så forstår simpelthen ikke dem som himler op over at det har været en dårlig tid for de fattige.
    Jeg håber vi fortsætter med blå blok, og fortsat får sat skub i lidt flere ting som ellers har hængt lidt bagud.


    Når alt dette er sagt, opfører samtlige politikere sig jo dybt barnligt i denne tid.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Som Løkke også siger så har denne regering truffet nogle upopulære beslutninger (dagpenge, efterløn) som var nødvendige og det har kostet i meningsmålingerne.


    Jeg er enig i at man skal have vekslende regeringer, men min tillid til S og SF er utrolig lille og jeg kan på ingen måde forestille mig at Helle og Villy kan gøre noget godt for Danmark, og slet ikke i en økonomisk krisetid.


    Mit drømmescenarie ville være en VKR-regering. Jeg overvejer kraftigt at stemme R, men de peger på rød blok og det bryder jeg mig ikke om så jeg har ikke helt besluttet mig. Men skulle rød blok komme til magten vil et godt valg til R måske kunne holde rød bloks økonomiske politik lidt i tøjlerne, og derved vil de rød blok måske have held til at føre en nogenlunde forsvarlig økonomisk politik.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    tja 10 år med fletals tyrani og skattelettelser til de rigeste og en forfejlet socialpolitik så kan jeg kun stemme rødt.



    og det kan godt være helle ikke er den perfekte statsminister men det er sgu en hel del bedre en dem der har kørt danmark ind i den her suppedas.... men statistikken passer jo meget godt på it faget....


    Ethvert demokrati er flertalstyranni. Det er jo netop det demokrati går ud på. At det er de rigeste, der får de største skattelettelser er vel kun naturligt. Det er jo dem der i forvejen betaler langt den største skat, både i kroner og procent.
    Og det de har gjort ved den sociale politik er ser jeg bestemt ikke som forfejlet, men som nødvendige tiltag. Før blå blok kom til magten blev det sociale system udnyttet i uhyggelig grad (hvilket også er Grækenlands problem, dog i et langt højere omfang). Regeringen har lavet opstramninger som gør det langt sværere at udnytte systemet og det kan jeg bestemt ikke se noget problem i.
    Velfærdssystemet bygger på at de folk der tjener penge skal tage sig af dem der ikke gør, men når flere og flere melder sig ind i gruppen af folk, der ikke tjener penge vil systemet på et eller andet tidspunkt kollapse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Og det de har gjort ved den sociale politik er ser jeg bestemt ikke som forfejlet, men som nødvendige tiltag. Før blå blok kom til magten blev det sociale system udnyttet i uhyggelig grad (hvilket også er Grækenlands problem, dog i et langt højere omfang). Regeringen har lavet opstramninger som gør det langt sværere at udnytte systemet og det kan jeg bestemt ikke se noget problem i.


    Bortset fra at systemet er blevet så kontrollerende, at de medarbejdere der skal navigere i det nu kun har meget lidt tid til den service de skal yde, men skal i stedet bruge tiden på indberetninger, indberetninger og indberetninger! Der er kommet så mange regler lavet ud fra enkeltsager og som så efterfølgende er fulgt op med undtagelser fordi de oprindelige regler var lavet for sjusket at det det offentlige er ved at drukne i regel rytteri, og der ikke længere er plads til at navigere og lave vurderinger på enkelttilfælde.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Ethvert demokrati er flertalstyranni. Det er jo netop det demokrati går ud på. At det er de rigeste, der får de største skattelettelser er vel kun naturligt. Det er jo dem der i forvejen betaler langt den største skat, både i kroner og procent.
    Og det de har gjort ved den sociale politik er ser jeg bestemt ikke som forfejlet, men som nødvendige tiltag. Før blå blok kom til magten blev det sociale system udnyttet i uhyggelig grad (hvilket også er Grækenlands problem, dog i et langt højere omfang). Regeringen har lavet opstramninger som gør det langt sværere at udnytte systemet og det kan jeg bestemt ikke se noget problem i.
    Velfærdssystemet bygger på at de folk der tjener penge skal tage sig af dem der ikke gør, men når flere og flere melder sig ind i gruppen af folk, der ikke tjener penge vil systemet på et eller andet tidspunkt kollapse.


    Anders


    ja men der er forskel på om man taget sit minimale flertal eller om man prøver at lave brede forlig..
    og ja s og sf er udvandret fra mange forhandlinger men vi ved jo heller ikke hvad der er blevet sagt bag lukkede døre...


    men som en der har været igennem blå blokis forbedrede social system så får det sgu dumpe karakter!


    men havde egentlig bestemt mig for ikke at diskutere det her inde :) men kan godt se det fra dem der drager nytte af blå bloks politik.... *
    men nu sidder jeg som førtidspensionist med en relativt dårlig smag i munden over meget af det jeg har skullet igennem for at få den....


    vh dwmc

  • Helt i top på stemmesedlen som altid. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate