Hvad stemmer du til folketingsvalget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst


    Radikal ??? :crazyeyes:


    DFér? (øffer) :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Sjovt at se hvor skævt fordelingen er her på tweak.dk kontra på landsplan


    så er der nok noget om at det primært er kvinder der stemmer på Helle.


    Eller så er der bare flere der mener at alt det Helle siger bare er en pose varm luft? :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Eller så er der bare flere der mener at alt det Helle siger bare er en pose varm luft? :$


    Eller at hun ER en pose varm luft...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Sjovt at se hvor skævt fordelingen er her på tweak.dk kontra på landsplan


    så er der nok noget om at det primært er kvinder der stemmer på Helle.


    Jeg er ikke kvinde, er du? :$
    Danmark behøver en ny kurs men lad os ikke diskutere, det kan vi gøre den 16 sept. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Sjovt at se hvor skævt fordelingen er her på tweak.dk kontra på landsplan


    så er der nok noget om at det primært er kvinder der stemmer på Helle.


    En anden mulighed er, at flere på Tweak end i befolkningen har en indsigt i økonomi der svare til 1g samfundsfag eller derover.

  • På den anden side kunne vi jo også forsøge at holde et lidt mere sagligt niveau...mudderkastning skal vi nok få at se i medierne i de kommende uger så det er der vel ikke nogen grund til her.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Helle gemmer sin millionærmand væk under valgkampen


    http://ekstrabladet.dk/nyheder…olitik/article1609051.ece


    Nu er jeg ikke meget for at forsvare Helle, men der er jo altså ikke noget ulovligt i at hendes mand betaler skat i Schweitz. Han er væk fra Danmark mere end 182 dage og er derfor skattepligtig i landet hvor han arbejder i stedet for Danmark. Det er ganske almindelige skatteregler som gælder ham og dig og enhver anden i dette land.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Nu er jeg ikke meget for at forsvare Helle, men der er jo altså ikke noget ulovligt i at hendes mand betaler skat i Schweitz. Han er væk fra Danmark mere end 182 dage og er derfor skattepligtig i landet hvor han arbejder i stedet for Danmark. Det er ganske almindelige skatteregler som gælder ham og dig og enhver anden i dette land.


    Anders



    Ikke med mindre han reelt er i danmark mere end 182 dage om året.


    Men det er da vist ikke ret god socialdemokratisk politik?


    Han betaler ikke skat. Hun står så til gengæld som ene ejer af deres lejlighed for at kunne udnytte hele fradraget. Det er da ikke meget de giver til fællesskabet, når hun nu gerne vil have dem der har mere til at give mere.


  • At han er i Danmark mindre end 182 dage skulle vist være bevist. Der blev kigget ganske grundigt på papirerne da sagen kørte.


    Men du har ret i at deres opførsel på overfladen ikke er særlig socialdemokratisk. Men hun opfører sig nu som en række socialdemokrater jeg kender. De brokker sig konstant hver gang andre får mere eller hvis andre får noget som de ikke selv får del i. Samtidig så gør de alt for at udnytte hvert eneste hul så de selv får mest muligt og kan aldrig se noget galt i det de selv gør.


    Et eksempel på Helles manglende vilje til at betale til Danmark var da hun leasede bil i Tyskland, og kort tid efter var med til at lukke hullet i folketinget så det ikke længere var muligt. Ikke ulovligt, men moralsk tvivlsomt. Og det er et af de store problemer med de danske politikere (på tværs af næsten alle partier). De er i et job hvor de skal fremstå som gode eksempler for befokningen. Derfor bør de også også opføre sig etisk/moralsk ordentligt efter deres egen politik selv om de muligvis ikke gør noget ulovligt. De kan ikke forvente at befolkningen yder til samfundet når de ikke selv viser sig villige.


    Det eneste parti som jeg mener gør hvad de kan for at leve op til deres ideologi er Enhedslisten. Deres politik er dog ikke altid lige min kop te.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg er meget imod at sætte skatter op og fuldstændig imod at firmaer skal betale og mener det er helt absurd.
    Lars Løkkke sagde det så tydeligt forleden i deres første fight, at det nytter ikke for så forsvinder firmaerne, og det er korrekt. Desuden er der ingen gejst i at lave et firma hvis man bare bliver tillagt en endnu større skat end andre, det er jo det der netop trækker mange udviklere og iværksættere.


    Helle og rød er helt galt på den!

  • blåblåblå mener ikke rød har nogle gode ideer :/


    blå har dog dummet sig med noget efterløn hvor deres idé reelt kun skulle betales af meget få danskere, men ved ikke om de fik det ændret, men NØJ det var dumt!

  • jeg kan se der er flere der brokker sig over at vores politikere til tider træder uden for dydens smalle sti som efter min mening er for smal når man er politikere de er jo bare mennesker.


    hvis de aldrig lavede fejl ville jeg være meget nervøs for det ville betyde de var for gode til og gemme deres fejl.


    jeg er meget splittet men det ender nok med jeg stemmer på venstre. selvom jeg er stor fortaler for og hæve skatten so vi kan få folkeskolen op på et niveau det samme gælder vores sygehuse og ældreplejen og det ville ikke være skidt hvis man kunne få en (delvist)betalt tandpleje. og der kunne spares en masse penge hvisman lavede en regle om at når man er på kontanthjælp skulle man have en ugelig narkotest eller hvad det nu hedder og er den posetiv så ryger pengene.


    vi skal have afgifterne og momsen væk fra frisk frugt og grønt og en skattelettelse til de landmænd der går 100% økologisk og så skal der er lille afgift på sukker og fødevare men neget højt sukkerindhold og så skal vi have droppet den fedtafgift eu har proppet ned i halsen på os.


    men alt dette kommer nok aldrig til og ske...


  • Selvfølgelig kan politikere træde ved siden af, men dydens smalle sti er efter min mening ikke speciel smal. De skal i bund og grund bare følge de regler de selv har været med til at lave. Det er vi mange der godt kan finde ud af og politikerne har et udgangspunkt, der gør at de burde være endnu bedre.


    Jeg vil desuden påstå at det danske sundhedsvæsen har alle de penge de har brug for. Problemet er at de bliver brugt forkert. Og det er et af de steder den nuværende regering har fejlet (som Jacob Ask også er inde på). Der er alt for meget papirarbejde, kontrol, dækken af egen ryg osv. og for lidt tid bliver brugt direkte på patienterne.


    Med hjemmeplejen er det det samme problem (et generelt problem i store dele af det offentlige system). Derudover tror jeg der bliver brugt meget tid på fusk som TV2 påviste for et års tid siden (eller var det mere). Jeg tror den form for fusk er langt mere udbredt i nogle områder end man lige skulle tro.
    Jeg har en ven, der arbejdede i hjemmeplejen på Nørrebro omkring år 2000. Dengang kaldte han det Danmarks mest korrupte arbejdsplads. Alle de historier der kom frem i medierne kom ikke som det store chok for mig, da jeg allerede dengang hørte dem fra min ven. Det har altså stået på i minimum 10 år uden nogen har taget hånd om det. Udover at den enkelte medarbejder burde have en meget sort samvittighed så burde de nærmeste ledere virkelig også sidde med en dårlig smag i munden. Det er i høj grad et udtryk af dårlig ledelse i hjemmeplejen. Jeg ved godt det langt fra er hjemmeplejen overalt der opfører sig sådan, men jeg er heller ikke så naiv at jeg tror det er enkelttilfælde på Nørrebro.


    Jeg går også ind for højere priser på usunde fødevarer, men det skal gøres på en fornuftig måde. Jeg kan ikke lige se hvorfor du vil flytte afgiften fra fedt til sukker. For mig at se er de begge usunde.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------